Stimaţi contribuabili,

Declaraţia unică privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate (Formular D112) poate fi depusă începând cu data de 7 februarie. Termenul limită este 25 februarie pentru obligaţiile declarative aferente lunii ianuarie 2011. Orice operaţiune realizată înainte de 7 februarie nu constituie depunere efectivă.

Obligaţia de a depune o declaraţie corectă din punct de vedere legal aparţine numai şi numai contribuabilului. Ministerul Finanţelor Publice pune la dispoziţie programele de asistenţă, dar acestea nu pot conţine validări complete conform legii. Verificarea faptului că este o declaraţie corectă este un proces ulterior depunerii, care se desfăşoară pe serverele centrale . După depunerea prin Internet sau la ghişeu a declaraţiei D112, trebuie să îi verificaţi starea accesând prin Internet adresa : http://www.anaf.ro/StareD112/, accesibila şi folosind echipamentele de la ghişeu. In cazul în care pe pagina de vizualizare a stării declaraţiei se afişează un mesaj cu erorile pe care le conţine documentul depus de dumneavoastră, trebuie ca, în termenul de depunere legal, să corectaţi toate erorile comunicate şi să reluaţi procesul de depunere a declaraţiei D112.

Pentru pregatirea D112 declarantul are la dispoziţie doua metode:
1. "Generarea Automata" prin programe proprii a fisierului XML, validarea si semnarea declaraţiei folosind Soft-ul J (tehnologie JAVA)  pentru cei care dispun de sisteme informatice pentru gestiunea resurselor umane şi salarizare;
2. "Introducerea Datelor" de la tastaura cu validarea şi semnarea declaraţiei folosind Soft-ul A (tehnologie ADOBE), pentru cei care nu dispun de sisteme informatice şi au un numar de angajati de ordinul sutelor.

Oricare ar fi metoda folosita pentru pregatirea declaraţiei, depunerea se poate face prin Internet (ceea ce va recomandam) sau la ghişeu. Pentru a fi expediata prin Internet, declaraţia trebuie semnata electronic cu certificatul digital. La ghişeu se prezinta declaraţia D112 in format electronic (fisier PDF pe compact disc), insotiţa de Anexa1  tiparita şi semnata.

Descrierea datelor conţinute în formular:

Sumar structura declaraţia D112, Macro-procese declaraţia D112

Prezentarea formularului D112:

Anexa 1, Anexa 1.1 angajator, Anexa 1.2 asigurat

Instrucţiuni de completare formular D112: Anexa 7

Instrucţiuni de utilizare pentru PDF  Adobe  D112: Instrucţiuni  Actualizat în data de 09.02.2011

 

Specificaţii tehnice:

Formulare pentru construirea fisierului XML   Anexa 1 cu mnemonice, Actualizat în data de 07.02.2011
Anexa 1.1 angajator cu mnemonice, Actualizat în data de 11.02.2014
Anexa 1.2 asigurat cu mnemonice Actualizat în data de 11.02.2014

Nomenclatoare:   Anexa 2,  Anexa 3, Anexa 4, Anexa 5, Anexa 6

Structura fisierului xml:  Anexa 8 Actualizat în data de 07.02.2011 

Corelaţii si validari formular D112: Anexa 8  validari  Actualizat în data 10.08.2012

Schema fisierului xml - versiunea 1.1.0 valabil pana la 30 iunie 2012: DecUnicaType.XSD   Actualizat în data de 21.06.2011 DecUnica.XSD   Actualizat în data de 06.05.2011

Schema fisierului xml - versiunea 1.2.0 valabil incepand cu 1 iulie  2012: DecUnicaType.XSD

Exemplu de XML : DecUnica.xml  Actualizat în data de 19.02.2011

Raspunsuri la intrebarile frecvente                Modalitati de rezolvare a erorilor frecvente

Modele de completare

Consideraţii generale D112

Pentru o mai buna gestiune interna a sesizarilor dumneavoastra privind serviciile informatice vom restringe numarul adreselor de posta electronica puse la dispozitia dumneavoastra. Adresa de mail d112@mfinante.gov.ro se va desfiinta. Va rugam sa ne scrieti pe adresa admin.portal@mfinante.gov.ro, de unde veti primi un număr de înregistrare.