1. Obţineţi un certificat calificat de semnătură electronică conform Legii 455/2001 de la unul din furnizorii acreditaţi. Registrul
furnizorilor de servicii de certificare acreditaţi, este stabilit şi publicat de Ministerul Comunicaţiilor
şi Societaţii Informaţionale pe site-ul www.mcsi.ro. -
Instrucţiuni de utilizare
a serviciului acces controlat la dosarul contribuabilului Avertizare: Datorită unor dificultăţi
tehnice, domeniul yahoo nu acceptă e-mail-urile transmise de domeniul mfinante.
De aceea, vă rugăm ca īn relaţia cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, să
utilizaţi o adresa de e-mail care să conţină un alt domeniu decāt Yahoo şi la
care să vă putem transmite răspunsurile noastre.
2. Instalaţi programul Adobe Reader 8.2.
3. Descărcaţi documentul de confirmare de pe portalul ANAF, completaţi-l, transmiteţi-l pe e-mail la furnizorul certificatului, primiţi-l semnat de acesta, apoi transmiteţi-l prin portal la ANAF (modulul Declaraţii electronice,
Acces controlat la dosarul
contribuabilului, opţiunea Īnregistrare certificate calificate).
4. Listaţi, semnaţi şi ştampilaţi cererea pentru utilizarea
unui certificat calificat (formularul 152).
5. Privind īmputernicirea de la contribuabil: īn situaţia īn care titularul
certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al
contribuabilului reprezentat, se prezintă documentul de īmputernicire,
autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului
certificatului calificat de a accesa dosarul fiscal al contribuabiluluil. Dacă există calitatea titularului certificatului calificat de
reprezentant legal al contribuabilului, se prezintă documentul, īn original
şi copie, care atestă această calitate (acest document poate fi Hotărārea
Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale).
6. Prezentaţi documentele la orice unitate fiscală (īmputernicirea, actul de identitate, formularul 152).
7. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului acces controlat la
dosarul contribuabilului se face de regulă
prin e-mail, pe adresa comunicată īn formularul 152, īn termen de 4-7 zile
lucrătoare de la depunerea documentaţiei la organul fiscal, neprimirea
acesteia de către contribuabil nu reprezintă un obstacol procedural, tehnic
sau de altă natură, pentru accesarea dosarului fiscal. După acest termen
puteţi īncerca să utilizati serviciul. Dacă īntāmpinaţi probleme, vă rugăm
să trimiteţi mesajul de eroare pe adresa de email
Admin.Portal@mfinante.gov.ro
8. Accesaţi serviciul "Acces controlat la dosarul fiscal".
-
Ghid
reinnoire certificate calificate