Certificatul de cazier fiscal se eliberează numai la cererea scrisă a contribuabililor sau a reprezentanţilor acestora, depusă la organul fiscal competent (formular gratuit) .
Eliberarea certificatului de cazier fiscal se face de îndată, numai personal contribuabilului, respectiv reprezentantului, sub semnătură, cu condiţia prezentării actului de identitate şi a împuternicirii, după caz.
Certificatul de cazier fiscal este valabil 30 de zile de la data emiterii şi numai în scopul pentru care a fost eliberat.
– ASOCIAŢII FĂRĂ PERSONALITATE JURIDICĂ
Documente necesare:
- cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 , (se depune personal sau prin reprezentant)
- actul de identitate (BI/CI) al titularului sau reprezentantului, după caz (original şi copie);
- procură autentică sau împuternicire avocaţială, în
cazul în care cererea nu se depune personal, ci
prin reprezentant;
Termenul de valabilitate al certificatului de cazier fiscal – 30 zile de la data eliberarii şi numai în scopul pentru care a fost eliberat.
Termen de solutionare: Eliberarea certificatului de cazier fiscal se face de îndată, în prezenţa contribuabilului sau a reprezentantului acestuia.
Documente necesare:
- cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 , (se depune de către reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe bază de mandat);
- documentul care atestă numirea reprezentantului legal (Ex. acte constituire / certificat constatator de la oficiul registrului comertului) şi certificatul de înregistrare;
- actul
de identitate (BI/CI) al reprezentantului legal al acestora sau al
reprezentantului pe bază de mandat, după caz, (original şi copie);
- împuternicirea, în cazul în care cererea se depune prin reprezentant ;
Termenul de valabilitate al certificatului de cazier fiscal – 30 zile de la data eliberarii şi numai în scopul pentru care a fost eliberat.
Termen de solutionare: Eliberarea certificatului de cazier fiscal se face de îndată, în prezenţa contribuabilului sau a reprezentantului acestuia.
CERTIFICAT DE CAZIER FISCAL - ASOCIAŢII FĂRĂ PERSONALITATE JURIDICĂ
Documente necesare:
- cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 , (cererea se depune de către unul din asociaţi, pe baza împuternicirii date de ceilalţi asociaţi sau de reprezentantul acestora)
- actul de identitate (BI/CI) al asociatului desemnat sau al reprezentantului pe bază de mandat, după caz, (original şi copie);
- împuternicirea data asociatului desemnat de ceilalţi asociaţi;
- împuternicirea, în cazul în care cererea se depune prin
reprezentant ;
Termenul de valabilitate al certificatului de cazier fiscal – 30 zile de la data eliberarii şi numai în scopul pentru care a fost eliberat.
Termen de solutionare: Eliberarea certificatului de cazier fiscal se face de îndată, în prezenţa contribuabilului sau a reprezentantului acestuia.
Situaţiile in care certificatul de cazier fiscal se obţine doar prin Oficiul Registrului Comerţului :
· la înfiinţarea societăţilor comerciale, a societăţilor cooperative şi a cooperativelor agricole, de către asociaţi, acţionari şi reprezentanţii legali desemnaţi;
· la autorizarea exercitării unei activităţi independente de către solicitanţi;
· la cesiunea părţilor sociale sau a acţiunilor de către noii asociaţi sau acţionari;
· la numirea de noi reprezentanţi legali, precum şi la cooptarea de noi asociaţi sau acţionari cu prilejul efectuării majorării de capital social de către noii reprezentanţi legali, asociaţi şi acţionari.