NOTĂ DE INFORMARE

PRIVIND PRELUCRAREA ȘI PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

 

DIRECȚIA GENERALĂ REGIONALĂ A FINANȚELOR PUBLICE IAȘI (și unitățile subordonate) str. Anastasie Panu, nr. 26, Județul Iași , telefon 0232 213 332, fax 0232 255 986, având desemnat ca responsabil cu protecția datelor pe Liana Vasiliu, inspector superior, datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate pentru: administrarea impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor venituri bugetare date prin lege în competența sa, aplicarea politicii și reglementărilor în domeniul vamal și exercitarea atribuțiilor de autoritate vamală, precum și controlul operativ și inopinat privind prevenirea, descoperirea și combaterea oricăror acte și fapte care au ca efect evaziunea fiscală și frauda fiscală și vamală, precum a altor fapte date prin lege în competența sa, petiții și cereri de audiență,  calitate de operator de date cu caracter personal,în conformitate cu prevederile H.G. nr. 520/2013 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, Legea nr. 207/2015, privind Codul de Procedură Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, Codul Vamal, O.G. nr. 27/2002, privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, O.G. nr. 2 /2001, privind regimul juridic al contravențiilor, Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, Ordine ale Ministrului Finanțelor Publice, Ordine ale Președintelui A.N.A.F..

În realizarea funcțiilor sale, Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Iași, instituție publică cu personalitate juridică, în cadrul căreia funcționează, ca structuri fără personalitate juridică:

a - direcția regională vamală;

b - administrații județene ale finanțelor publice, care pot avea în structură servicii/birouri fiscale;

d - birouri vamale de interior și de frontieră,

e - trezoreria

are, în principal, următoarele atribuții:

Extras prevederi art. 7 din H.G.nr. 520 /2013 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală

 

A. Atribuții generale:

- asigură aplicarea unitară, corectă și nediscriminatorie a reglementărilor în domeniul vamal și a prevederilor legislației privind impozitele, taxele, contribuțiile sociale și celelalte venituri bugetare, date prin lege în competența sa, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice;

- aplică, prin organele abilitate, modalitățile de executare silită și măsurile asigurătorii, pentru a căror realizare este competentă potrivit legii; realizează, prin intermediul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice, executarea silită a drepturilor de import sau de export, a altor taxe și impozite datorate statului, potrivit legii, în cadrul operațiunilor vamale, a accesoriilor aferente acestora, a amenzilor și a oricăror altor sume datorate bugetului general consolidat în temeiul unor titluri executorii, precum și, în cazurile prevăzute de lege, a creanțelor stabilite într-un alt stat membru al Uniunii Europene, potrivit competențelor legale;

- definește, dezvoltă, implementează, furnizează și operează servicii specifice pentru contribuabili;

- asigură punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale în domeniul de competență al Ministerului Finanțelor Publice conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 217/2009, cu modificările și completările ulterioare;

- asigură asistență pentru recuperarea în România de la persoane fizice și persoane juridice a creanțelor bugetare stabilite prin titluri de creanță într-un alt stat, precum și recuperarea de către alt stat de la persoane fizice și persoane juridice a creanțelor bugetare stabilite în România, potrivit atribuțiilor stabilite prin lege și tratatelor la care România este parte;

- ia măsuri, potrivit atribuțiilor stabilite de lege, pentru prevenirea, constatarea și sancționarea faptelor ce constituie contravenții; sesizează organele de urmărire penală în cazul faptelor constatate prin personalul propriu ce ar putea întruni elementele constitutive ale unei infracțiuni, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;

- colaborează, pe bază de protocol, cu autoritățile și instituțiile publice sau orice alte entități cu atribuții în aplicarea legii ori interesate de realizarea politicii de administrare fiscală și vamală;

- gestionează informațiile cu privire la colectarea datoriei vamale; asigură datele și prelucrările acestora pentru raportări statistice, inclusiv pentru statistică vamală și statistică publică comerț exterior EXTRASTAT;

- soluționează contestațiile și plângerile prealabile formulate împotriva actelor emise în exercitarea atribuțiilor;

- culege, verifică, prelucrează și arhivează date și informații fiscale necesare desfășurării activității sale; constituie baze proprii de date relevante și gestionează colaborarea cu autoritățile naționale competente privind informațiile deținute, în condițiile legii;

- definește nivelul de securitate al informațiilor proprii;

- aplică împreună cu structurile subordonate, conform competențelor stabilite de lege, legislația în domeniul: trezorerie și contabilitate publică, ajutor de stat, practici neloiale și prețuri reglementate, inspecție economico-financiară, tehnologia informației și comunicațiilor.

- reprezintă statul în fața instanțelor și a organelor de urmărire penală, ca subiect de drepturi și obligații privind raporturile juridice fiscale și vamale, precum și orice alte raporturi juridice rezultate din activitatea Agenției, direct sau prin direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, în baza mandatelor transmise; renunțarea la calea de atac, în litigiile care au legătură cu raporturile juridice fiscale și vamale, precum și cu orice alte raporturi juridice rezultate din activitatea Agenției, se va face conform procedurii stabilite prin ordin al președintelui Agenției;

- reprezintă Ministerul Finanțelor Publice ca subiect de drepturi și obligații în raporturile juridice litigioase sau în legătură cu acestea, în care Ministerul Finanțelor Publice participă nemijlocit în nume propriu, sau ca reprezentant al statului, în baza mandatului acordat;

- asigură cooperarea administrativă, inclusiv schimbul de informații, cu alte instituții din țară și cu administrațiile fiscale și vamale ale altor state, cu privire la obiectul său de activitate, în colaborare cu Ministerul Finanțelor Publice, după caz;

- asigură aplicarea prevederilor cu caracter fiscal și vamal din tratatele internaționale la care România este parte;

- încheie tratate la nivel departamental și convenții cu administrații fiscale și vamale din alte state, cu organizații internaționale sau cu alte entități, în domeniul său de activitate;

- asigură legătura operativă pe probleme fiscale sau vamale prin reprezentanți permanenți la Reprezentanța Permanentă a României pe lângă Uniunea Europeană sau în cadrul altor organizații internaționale, potrivit competențelor Agenției.

- veniturile și cheltuielile bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetului trezoreriei statului, veniturile și cheltuielile bugetelor fondurilor speciale, care se constituie și se utilizeazã potrivit reglementãrilor legale, veniturile și cheltuielile bugetelor instituțiilor publice, rãscumpãrarea certificatelor de trezorerie pentru populație, transformate în certificate de deposit, datoria publicã în lei și valutã, inclusiv serviciul datoriei publice, datoria publicã în lei și valutã, inclusiv serviciul datoriei publice, alte venituri și cheltuieli privind fonduri publice, reglementate prin dispoziþii legale, inclusiv drepturile de încasat și obligațiile de platã ale statului, la baza cãrora stau acorduri și convenții guvernamentale și comerciale.

 

 

 

 

B. Atribuții în domeniul fiscal:

- stabilește prin ordin al președintelui competența teritorială, alta decât cea reglementată prin alte acte normative, pentru administrarea impozitelor, taxelor, contribuțiilor și altor venituri administrate potrivit legii;

- stabilește și aplică procedura de administrare a timbrului de mediu datorat de contribuabili potrivit legii, în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule;

- asigură înregistrarea contribuabililor, gestionarea registrului contribuabililor, a dosarului fiscal al contribuabililor și a cazierului fiscal, precum și a altor evidențe, prin structuri proprii și subordonate;

- organizează și administrează evidența impozitelor, taxelor, contribuțiilor sociale și a altor venituri bugetare, potrivit legii, declarate și plătite de către contribuabili;

- elaborează și aplică procedurile privind evidența analitică pe plătitori și stingere a creanțelor prin plata voluntară;

- organizează activitatea de recuperare a creanțelor fiscale restante prin aplicarea măsurilor de executare silită;

- efectuează inspecția fiscală și verificarea fiscală și emite acte administrative fiscale, în condițiile Codului de procedură fiscală;

- organizează activitatea de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, precum și a bunurilor sechestrate în cadrul procedurii de executare silită, potrivit legii;

- introduce și promovează metode de înregistrare fiscală, declarare și plată a impozitelor, taxelor și contribuțiilor, bazate pe utilizarea tehnologiei informației și în susținerea cerințelor contribuabililor;

- acordă, la cererea temeinic justificată a contribuabililor, înlesniri la plata obligațiilor fiscale restante, în condițiile legii;

- organizează activitatea de înscriere în Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare a creanțelor fiscale ale contribuabililor pentru care s-au emis titluri executorii;

- urmărește încurajarea conformării voluntare a contribuabililor prin modernizarea și furnizarea de servicii menite să le faciliteze îndeplinirea obligațiilor fiscale;

- aplică măsurile prevăzute de lege în cazul neconformării contribuabililor în îndeplinirea obligațiilor de înregistrare fiscală, declarative și de plată;

- constată și sancționează faptele care constituie contravenții potrivit reglementărilor în vigoare și reține, în vederea confiscării, mărfurile care fac obiectul contravenției, pentru care legea prevede o astfel de sancțiune;

- deține, administrează, analizează și evaluează informațiile fiscale și vamale și acționează, în condițiile legii, pentru obținerea de informații relevante pentru Agenție, din diverse surse, în vederea identificării atât a unor potențiale riscuri, cât și a contribuabililor care prezintă risc ridicat din punctul de vedere al administrării fiscale și vamale;

- stabilește categoriile de impozite, taxe, contribuții și alte venituri date în administrarea sa, care se plătesc în contul unic, precum și metodologia de distribuire și stingere a acestora;

- organizează activitatea de monitorizare a colectării creanțelor bugetare prin aplicarea măsurilor prevăzute de legislația fiscală în vigoare, precum și a proceselor derulate, potrivit procedurilor aprobate, de către structurile subordonate;

- elaborează și aplică metodologii de gestiune a arieratelor bugetare și monitorizează recuperarea acestora;

- elaborează și aplică procedurile de impunere pentru persoanele juridice și persoanele fizice, conform dispozițiilor legale;

- elaborează și aplică procedurile privind plata voluntară și stabilirea mijloacelor de plată, împreună cu direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice;

- elaborează și aplică, prin organele abilitate, proceduri privind alte modalități de stingere a obligațiilor bugetare pentru care este competentă;

- elaborează modelul și conținutul formularelor utilizate pentru administrarea fiscală, precum și instrucțiunile de completare a acestora;

- asigură, potrivit legii, tipărirea formularelor care sunt utilizate în domeniul său de activitate;

- elaborează procedura pentru prețurile de transfer, în cazul tranzacțiilor efectuate între persoane afiliate, și emite actele administrative referitoare la soluția fiscală individuală anticipată și acordul de preț în avans;

- îndrumă contribuabilii în aplicarea legislației fiscale și procedural-fiscale, precum și a prevederilor convențiilor de evitare a dublei impuneri, pe baza coordonării metodologice a Ministerul Finanțelor Publice;

- asigură îndrumarea organelor fiscale teritoriale pentru aplicarea unitară, corectă și nediscriminatorie a prevederilor legislației fiscale privind impozitele, taxele, contribuțiile sociale și celelalte venituri bugetare în vederea aplicării unui tratament echitabil tuturor contribuabililor;

- elaborează norme metodologice și proceduri privind competențele de exercitare, condițiile și modalitățile de efectuare și suspendare a inspecției fiscale și a verificărilor fiscale la persoane fizice;

- asigură aplicarea politicii fiscale în domeniul impozitelor, taxelor și contribuțiilor sociale;

- organizează activitatea privind publicarea pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în condițiile legii, a contribuabililor care înregistrează obligații bugetare restante, precum și a altor registre publice prevăzute de lege;

- înscrie, prin direcțiile de specialitate din aparatul propriu și prin structurile din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice, cu atribuții de administrare a veniturilor bugetare, creanțele bugetare administrate de aceasta, la registrele de publicitate mobiliară și imobiliară, în condițiile legii;

- organizează activitatea de recuperare a creanțelor restante provenite din colaborare interstatală și de asistență pentru recuperarea în România a creanțelor stabilite într-un alt stat, precum și pentru recuperarea într-un alt stat a creanțelor stabilite în România.

 

C. Atribuții în domeniul vamal:

- aplică reglementările vamale, precum și alte dispoziții referitoare la mărfurile aflate sub supraveghere vamală sau supuse controlului vamal;

- aplică, în domeniul său de competență, prevederile Legii nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, cu modificările și completările ulterioare, și ale altor acte normative de aplicare a acesteia;

- urmărește și supraveghează, potrivit legii, respectarea reglementărilor vamale pe întregul teritoriu al țării și exercită controlul specific;

- aplică prevederile Tarifului vamal și ale altor acte normative referitoare la acesta;

- urmărește aplicarea corectă a regulilor generale de interpretare a nomenclaturii Sistemului armonizat și de evaluare în vamă a mărfurilor, precum și a prevederilor actelor normative referitoare la drepturile vamale și taxele cu efect echivalent prevăzute la importul de mărfuri;

- aplică prevederile legale privind originea preferențială și nepreferențială a mărfurilor și elaborează metodologii pentru aplicarea regulilor de origine preferențială cuprinse în protocoalele de reguli de origine la acordurile încheiate de Uniunea Europeană;

- aplică dispozițiile privind gestionarea contingentelor tarifare stabilite de Comisia Europeană pe teritoriul național; aplică și gestionează în mod integrat măsurile netarifare stabilite la nivel comunitar, precum și cele cu caracter național stabilite de alte instituții potrivit competențelor legale; asigură aplicarea măsurilor ce revin pe plan național în exercitarea politicii agricole comune, în domeniul său de competență;

- îndeplinește atribuțiile legate de realizarea controalelor Fondului European de Garantare Agricolă, delegate de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, în calitate de organism responsabil în plan național de derularea și gestionarea fondurilor europene pentru agricultură;

- încasează și contabilizează resursele proprii tradiționale, respectiv taxe vamale, contribuții agricole, taxe antidumping, ale bugetului comunitar;

- asigură aplicarea în domeniul vamal a legislației naționale și comunitare;

- urmărește respectarea de către persoanele fizice și juridice a reglementărilor vamale în domeniul protejării drepturilor de proprietate intelectuală;

- exercită supravegherea și controlul vamal în domeniul traficului ilicit de droguri, precursori, plante, substanțe și preparate stupefiante și psihotrope, produse cu regim special, respectiv produse strategice, cu dublă utilizare, arme, muniții, substanțe chimice periculoase, produse care afectează stratul de ozon, produse radioactive, biologice, nucleare, organisme modificate genetic, deșeuri etc., al traficului ilicit cu bunuri culturale mobile, cu specii sălbatice de floră și faună, cu metale prețioase, aliaje ale acestora și pietre prețioase, al traficului de mărfuri cu risc pentru sănătatea și siguranța consumatorului, respectiv în domeniul bunurilor prohibite și restricționate de reglementările vamale;

- asigură aplicarea prevederilor comunitare în domeniul controlului mișcării de numerar la frontiera comunitară a României;

- verifică modul de declarare de către titularul operațiunii vamale sau de către reprezentantul său a drepturilor de import și a altor drepturi legal datorate reprezentând impozite și taxe care, potrivit legii, sunt în atribuția autorității vamale;

- încasează și virează aceste drepturi; stabilește, prin controlul ulterior al declarațiilor, diferențele și asigură încasarea sau, după caz, rambursarea ori remiterea acestora;

 aplică formele și instrumentele de plată și de garantare a drepturilor de import și a altor impozite și taxe aflate în competența sa;

- oprește și controlează mijloacele de transport încărcate cu mărfuri de import, export, aflate sub supraveghere vamală sau fiscală, precum și bagajele însoțite ori neînsoțite ale călătorilor care trec frontiera de stat a României și verifică legalitatea și regimul vamal sau fiscal al acestora, potrivit reglementărilor vamale sau fiscale în vigoare;

- verifică, potrivit reglementărilor vamale în vigoare, pe timp de zi și de noapte, clădiri, depozite, terenuri și alte obiective și poate preleva, în condițiile legii, probe pe care le analizează în laboratoarele proprii sau agreate în vederea identificării și expertizării mărfurilor supuse vămuirii;

 - efectuează investigații, supravegheri și verificări, potrivit reglementărilor legale în vigoare, în cazurile în care sunt semnalate situații de încălcare a legislației vamale de către persoane fizice și juridice; verifică registre și alte forme de evidență și are dreptul de a cere oricărei persoane fizice sau juridice să prezinte, fără plată, documentația și informațiile privind operațiunile vamale;

- asigură reprezentarea României la reuniunile interne și internaționale în domeniul vamal sau al produselor accizabile, conform competențelor;

- întreprinde măsurile legale privind verificarea, autorizarea și supravegherea producției, deținerii, importului și circulației produselor accizabile, conform legislației în vigoare;

- îndeplinește atribuțiile și sarcinile prevăzute de lege în domeniul autorizării, atestării, avizării persoanelor juridice și fizice care desfășoară activități de producție, îmbuteliere, ambalare, primire, deținere, depozitare și/sau expediere, comercializare, utilizare finală a produselor accizabile.

 

D. Atribuții în domeniul prevenirii, descoperirii și combaterii evaziunii fiscale și a fraudei fiscale și vamale:

a) atribuții în domeniul prevenirii și descoperirii evaziunii fiscale și a fraudei fiscale și fraudei vamale:

- acționează atât în vederea prevenirii sustragerii de la plată a sumelor datorate bugetelor administrate de Agenție, cât și pentru prevenirea și descoperirea evaziunii fiscale și a fraudelor fiscale și vamale;

- cooperează cu instituțiile cu atribuții similare din alte state, pe baza tratatelor internaționale la care România este parte sau pe bază de reciprocitate, precum și cu organismele de luptă împotriva fraudelor din cadrul Uniunii Europene, în cauzele de interes comun;

- verifică respectarea reglementărilor legale privind circulația mărfurilor pe drumurile publice, în porturi, căi ferate și fluviale, aeroporturi, în vecinătatea punctelor vamale, antrepozite, zone libere, precum și în alte locuri în care se desfășoară o asemenea activitate;

- verifică legalitatea activităților desfășurate, existența și autenticitatea documentelor justificative în activitățile de producție și prestări de servicii ori pe timpul transportului, depozitării și comercializării bunurilor și aplică sigilii pentru asigurarea integrității bunurilor;

- constituie și utilizează baze de date necesare pentru prevenirea și descoperirea infracțiunilor economico-financiare și a altor fapte ilicite în domeniul fiscal și vamal;

- efectuează investigații, supravegheri și verificări fiscale și vamale necesare prevenirii și descoperirii faptelor de evaziune fiscală și fraudă fiscală și vamală, inclusiv în cazurile în care sunt semnalate situații de încălcare a legislației specifice;

- solicită, în condițiile legii, date sau, după caz, documente, de la orice entitate privată și/sau publică, în scopul instrumentării și fundamentării constatărilor cu privire la săvârșirea unor fapte care contravin legislației în vigoare în domeniul financiar fiscal și vamal;

- constată împrejurări privind săvârșirea unor fapte prevăzute de legea penală în domeniul evaziunii fiscale, stabilește implicațiile fiscale ale acestora și dispune, în condițiile Codului de procedură fiscală, luarea măsurilor asigurătorii ori de câte ori există pericolul ca debitorul să se sustragă de la urmărire sau să își ascundă, să își înstrăineze ori să își risipească patrimoniul;

- legitimează și stabilește identitatea administratorilor unităților controlate, precum și a oricăror persoane implicate în săvârșirea faptelor de evaziune și fraudă fiscală și vamală constatate și solicită acestora explicații scrise, după caz;

- reține documente, în condițiile Codului de procedură fiscală, solicită copii certificate de pe documentele originale, prelevează probe, eșantioane, mostre și alte asemenea specimene, solicită efectuarea expertizelor tehnice necesare finalizării actului de control;

- exercită controlul operativ și inopinat privind prevenirea și descoperirea oricăror acte și fapte din domeniul economico-financiar, fiscal și vamal, care au ca efect evaziunea și frauda fiscală și vamală;

- efectuează, în condițiile legii, controale în vederea identificării evaziunii și fraudei fiscale și vamale la toate categoriile de contribuabili, indiferent de domiciliul fiscal, mărimea și forma de organizare, precum și în orice loc, indiferent de forma sub care se desfășoară activități economice, generatoare de venituri;

- participă, cu personal propriu sau în colaborare cu organele de specialitate ale altor ministere și instituții specializate, la acțiuni de depistare și sancționare a activităților ilicite care generează fenomene de evaziune și fraudă fiscală și vamală;

- încheie, ca urmare a controalelor efectuate, acte de control pentru stabilirea stării de fapt fiscale, pentru constatarea și sancționarea contravențiilor, precum și pentru constatarea împrejurărilor privind săvârșirea unor fapte prevăzute de legea penală sesizând, după caz, organele de urmărire penală;

- oprește și controlează, în condițiile legii, mijloacele de transport încărcate sau susceptibile a fi încărcate cu produse accizabile aflate în mișcare națională, intracomunitară și internațională, verifică îndeplinirea condițiilor legale cu privire la circulația produselor accizabile, verifică, în condițiile legii, pe timp de zi și de noapte, clădiri, depozite, terenuri, sedii și alte obiective și poate preleva, în condițiile legii, probe pe care le analizează în laboratoarele proprii sau agreate, în vederea identificării și expertizării produselor accizabile;

- constată și sancționează faptele care constituie contravenții potrivit reglementărilor în vigoare referitoare la regimul produselor accizabile și reține, în vederea confiscării, mărfurile care fac obiectul contravenției, pentru care legea prevede o astfel de sancțiune;

- efectuează, în condițiile Codului de procedură fiscală, controale în toate spațiile în care se produc, se depozitează sau se comercializează bunuri și servicii în vederea prevenirii, descoperirii și combaterii oricăror acte și fapte care sunt interzise de actele normative în vigoare;

- constată contravențiile și aplică sancțiunile corespunzătoare, potrivit competențelor prevăzute de lege;

- dispune măsuri, în condițiile legislației fiscale, cu privire la confiscarea, în condițiile legii, a bunurilor a căror fabricație, depozitare, transport sau desfacere este ilicită, precum și a veniturilor realizate din activități comerciale sau prestări de servicii nelegale și ridică documentele financiar-contabile și de altă natură care pot servi la dovedirea contravențiilor sau, după caz, a infracțiunilor;

    b) atribuții în domeniul combaterii actelor și faptelor de evaziune fiscală și fraudă fiscală și fraudă vamală:

- acordă, prin intermediul Direcției de combatere a fraudelor, suport tehnic de specialitate procurorului în efectuarea urmăririi penale în cauzele având ca obiect infracțiuni economico-financiare;

- efectuează, prin intermediul Direcției de combatere a fraudelor, din dispoziția procurorului:

            - constatări tehnico-științifice care constituie mijloace de probă, în condițiile legii;

         - investigații financiare în vederea indisponibilizării de bunuri;

- orice alte verificări în materie fiscală dispuse de procuror.

 

E. Atribuții în domeniul Trezoreriei Statului:

- aplică, în domeniul său de competență, prevederile Ordonantei de Urgență nr. 146/2002 din 31 octombrie 2002    *** republicată privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, cu modificările și completările ulterioare, și ale altor acte normative de aplicare a acesteia

-  veniturile și cheltuielile bugetului de stat.

 - bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetului trezoreriei statului, veniturile și cheltuielile bugetelor fondurilor speciale, care se constituie și se utilizeazã potrivit reglementãrilor legale.

- veniturile și cheltuielile bugetelor instituțiilor publice.

- răscumpărarea certificatelor de trezorerie pentru populație, transformate în certificate de deposit, datoria publicã în lei și valutã, inclusiv serviciul datoriei publice.

- datoria publicã în lei și valutã, inclusiv serviciul datoriei publice, alte venituri și cheltuieli privind fonduri publice, reglementate prin dispoziþii legale, inclusiv drepturile de încasat și obligațiile de platã ale statului, la baza cãrora stau acorduri și convenții guvernamentale și comerciale.

- Agenția îndeplinește orice alte atribuții și are toate competențele conferite de lege. Agenția duce la îndeplinire sarcinile și dispozițiile stabilite de ministrul finanțelor publice, în condițiile legii.

- În exercitarea atribuțiilor sale, Agenția colaborează cu organele de specialitate ale altor ministere și instituții specializate, precum și cu persoane juridice și fizice și cu alte entități.

- Agenția are dreptul să solicite de la celelalte autorități ale administrației publice, instituții publice și operatori economici, de la instituții de credit și de la alte persoane, în condițiile legii, datele și informațiile necesare în vederea realizării atribuțiilor.

Datele dumneavoastră cu caracter personal deținute în vederea prelucrării sunt următoarele:

- cod numeric personal; nume și prenume; serie și număr carte de identitate/buletin de identitate/legitimație de ședere temporară/pașaport; adresă/domiciliu; data nașterii; adresă de e-mail; număr de telefon;

- date privind categoria veniturilor din: activități independente; salarii și asimilate salariilor; cedarea folosinței bunurilor; investiții; pensii; activități agricole, silvicultură și piscicultură; premii și din jocuri de noroc; transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal; din alte surse;

- date financiare: conturi bancare; rulaje și/sau solduri ale conturilor bancare deținute; casete de valori;

- date privind activele: bunuri imobile/terenuri; mijloace de transport.

Datele dumneavoastră cu caracter personal pot fi transmise către autorități și instituții publice în conformitate cu obligațiile legale sau la solicitarea acestora în condițiile legii, destinatari ai datelor cu caracter personal.

         Furnizarea datelor cu caracter personal evidențiate reprezintă o obligație legală, iar nerespectarea acestei condiții are ca și consecință sancționarea în conformitate cu prevederilor Legii 227/2015 a Codului Fiscal și a Legii 207/2015 a Codului de Procedura Fiscală.

În situația prelucrării datelor cu caracter personal pentru soluționarea unei cereri, petiție, furnizarea datelor cu caracter personal se face pe baza consimțământului dumneavoastră, refuzul furnizării acestor date duce la imposibilitatea soluționării cererii, petiției.

Extras prevedere art. 7 din O.G. nr.27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor

“Petițiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiționarului nu se iau în considerare și se claseazã.”

Extras prevedere art. 16 din O.G. nr. 2 /2001, privind regimul juridic al contravențiilor

“Procesul-verbal de constatare a contravenției va cuprinde în mod obligatoriu: data și locul unde este încheiat; numele, prenumele, calitatea și instituția din care face parte agentul constatator; datele personale din actul de identitate, inclusiv codul numeric personal, ocupația și locul de muncã ale contravenientului...........

Extras prevedere art. 17 din O.G. nr. 2 /2001, privind regimul juridic al contravențiilor

    “Lipsa uneia dintre mențiunile privind numele și prenumele agentului constatator, numele și prenumele contravenientului, codul numeric personal pentru persoanele care au atribuit un asemenea cod, .........., sau a semnãturii agentului constatator atrage nulitatea procesului-verbal. ..............."

Extras prevedere art. 18 din O.G. nr. 2 /2001, privind regimul juridic al contravențiilor

         “Contravenientul este obligat sã prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate ori documentele”

 

Transferul de date cu caracter personal în afara teritoriului național

Transferul de date cu caracter personal în afara teritoriului național către un alt stat se face în baza prevederilor unei legi speciale sau ale unui acord internațional ratificat.

Nu este necesară notificarea transferului când acesta se face pe baza prevederilor unei legi speciale sau ale unui acord ratificat în România, în special, dacă transferul se face în scopul prevenirii, cercetării sau reprimării unei infracțiuni.

Nu este necesară notificarea transferului de date către state din Uniunea Europeană, Zona Economică Europeană, precum și către state cărora Comisia Europeană le-a recunoscut, prin decizie, un nivel de protecție adecvat.

Transferul de date cu caracter personal către parteneri externi se face cu respectarea prevederilor legale și în baza acordurilor încheiate.

 Datele dumneavoastră cu caracter personal vor fi păstrate atât timp cât este necesar pentru îndeplinirea obligațiilor legale, în raport cu persoana dumneavoastră sau pentru a asigura conformitatea cu obligațiile legale, instituite în sarcina noastră.


 În conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) aveți următoarele drepturi:

 

ð Dreptul la informare.

 

ð Dreptul de acces la datele cu caracter personal.

 

ð Dreptul la rectificarea datelor cu caracter personal.

 

ð Dreptul la ștergerea datelor cu caracter personal (dreptul de a fi uitat) în cazul în care prelucrarea nu intră sub incidența art. 17, alin. 3 din Regulamentul (UE) 2016/679 .

 

ð Dreptul la restricționarea prelucrării în cazul în care prelucrarea nu intră sub incidența art. 17, alin. 3 din Regulamentul (UE) 2016/679.

 

ð Dreptul la opoziție în cazul în care prelucrarea nu intră sub incidența art. 17, alin. 3 din Regulamentul (UE) 2016/679.

 

ð Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri în cazul în care prelucrarea nu intră sub incidența art. 17, alin. 3 din Regulamentul (UE) 2016/679.

 

ð Dreptul de a retrage consimțământul în orice moment - atunci când prelucrarea se bazează pe art.6 alin.(1) lit.(a) sau pe art.9 alin.(2) lit.(a) din Regulamentul general privind protecția datelor – fără însă a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia.           

 

ð Dreptul de a depune plângere către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, ce are sediul în București, sector 1, Bd. G-ral Gh. Magheru nr. 28-30.

 

Exercitarea drepturilor ce vă revin potrivit prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) o puteți face printr-o cerere depusă personal sau trimisă prin poștă la sediul D.G.R.F.P. Iași, str. Anastasie Panu, nr. 26, Județul Iași sau la adresa de e-mail: dpo.is@anaf.ro.