Asculta

TelVerde

Serviciul TelVerde al Ministerului Finanţelor Publice este destinat primirii apelurilor telefonice şi înregistrării sesizărilor privind refuzul de eliberare a bonurilor fiscale de către comercianți precum și pentru sesizarea actelor de corupţie înfăptuite de către funcţionari din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi instituţiile subordonate.

Numărul de telefon 0800 800 085 poate fi apelat, gratuit, 24 de ore din 24.

Conţinutul mesajului înregistrat este compus din două părţi după cum urmează:

"Aţi sunat la linia TelVerde a Ministerului Finanţelor Publice. Vă informăm că acest apel este înregistrat, iar continuarea acestuia reprezintă acceptul dumneavoastră".

Componenta I

Pentru sesizări privind refuzul de eliberare a bonurilor fiscale apăsați tasta 1*

După alegerea acestei opțiuni apelantul va fi preluat, la orice oră, de către un operator al Direcției generale antifraudă fiscală din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

În cazul în care linia este ocupată mesajul este:

în prezent toți operatorii sunt angajați în dialog cu cetățenii, vă rugăm să așteptați până când unul dintre operatori va prelua apelul dumneavoastră.

În cel mai scurt timp, unul din operatori va prelua apelul.

RECOMANDĂRI
privind abordarea situațiilor în care operatorii economici refuză emiterea și înmânarea bonurilor fiscale

Potrivit prevederilor Ordonanţei de urgență a Guvernului nr.28/1999:

1. Este interzisă emiterea și înmânarea către clienți a altor documente care atestă plata contravalorii bunurilor sau serviciilor prestate, în afara bonurilor fiscale;

2. în cazul în care clientul nu primește bonul fiscal sau primește un alt document decât bonul fiscal, acesta are obligația de a solicita emiterea și înmânarea bonului fiscal;

3. în cazul refuzului de a emite și înmâna bonul fiscal, clientul poate beneficia de bunul achiziţionat sau de serviciul prestat fără plata contravalorii acestuia.

4. Operatorii economici sunt obligaţi să afişeze la loc vizibil un anunţ detaliat de atenţionare a clienţilor cu privire la obligaţia respectării dispoziţiilor legale menționate mai sus.

Ministerul Finanțelor Publice recomandă clientilor, cărora un operator economic le refuză emiterea și respectiv înmânarea bonului fiscal, să abordeze următoarea conduită:

Componenta 2

Pentru alte sesizări apăsaţi tasta 2**

Dupa alegerea acestei opțiuni urmează mesajele:

2.1 Pentru sesizări adresate aparatului central al Ministerului Finanțelor Publice apăsați tasta 1.

2.2 Pentru sesizări adresate Agenției Naționale de Administrare Fiscală apăsați tasta 2.

Preluarea şi verificarea aspectelor pe care doriţi să le sesizaţi, sunt strict condiţionate de furnizarea, în format complet, a datelor dumneavoastră de identificare, respectiv nume, prenume, adresa de domiciliu, număr de telefon şi e-mail. După semnalul sonor aveţi la dispoziție 3 minute pentru formularea sesizării.

Mesajul dumneavoastră va fi înregistrat și preluat de către un operator în timpul programului de lucru. Confirmarea primirii sesizării împreună cu numărul de înregistrare poate fi preluată telefonic de la structura de relaţii publice a instituţiei destinatare. Pentru solicitarea de informaţii de interes public sau transmiterea de petiţii, puteţi folosi în continuare canalele de comunicare existente, publicate pe site la rubrica Contacte

https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/asistenta_contribuabili/persoane_fizice/asistenta_prin_email