Asculta

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

 

 

ORDIN nr.697

privind procedura de selecţie a Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

 

 

In temeiul art. 33 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare şi al art. 9 alin. (5) din Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr. 1186/2006 privind deschiderea procedurii de reorganizare judiciară şi faliment de către organele fiscale competente şi propunerile de numire a lichidatorilor,

 

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

 

Art. 1 – (1) Se aprobă textul anunţului prevăzut la art. 10 din Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr. 1186/2006 privind deschiderea procedurii de reorganizare judiciară şi faliment de către organele fiscale competente şi propunerile de numire a lichidatorilor, prevăzut în anexa 1 la prezentul ordin.

(2) Comisia pentru selecţia Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va stabili data până la care se pot depune ofertele şi data la care vor avea loc selecţiile.

 

Art. 2 – (1) Pentru participarea la selecţia Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală ofertanţii trebuie să depună următoarele documente, în termenul indicat în anunţul prevăzut la art. 10 din Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr. 1186/2006 privind deschiderea procedurii de reorganizare judiciară şi faliment de către organele fiscale competente şi propunerile de numire a lichidatorilor:

a) o adresă prin care îşi manifestă interesul de a participa la selecţia în vederea alcătuirii Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu precizarea zonei/zonelor pentru care îşi depune oferta – va fi completat formularul cuprins în anexa 2 la prezentul ordin;

b) un act justificativ din care să rezulte calitatea de practician în reorganizare şi lichidare a ofertantului şi a tuturor persoanelor care îşi desfăşoară activitatea în cadrul ofertantului şi faptul că nu sunt suspendate sau incompatibile;

c) certificatul de atestare fiscală pentru ofertant;

d) o declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte că ofertantul este practician în insolvenţă compatibil;

e) o copie certificată de pe poliţa de asigurare de răspundere profesională a ofertantului, în vigoare;

f) o dovadă, eliberată de Uniunea Naţională a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare, care să ateste faptul că ofertantul sau reprezentanţii săi nu au fost supuşi nici unei sancţiuni profesionale sau disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii de selecţie;

e) situaţia societăţilor reorganizate sau lichidate din portofoliul ofertantului, cu menţionarea gradului de acoperire a masei credale şi a gradului de acoperire a creanţelor fiscale cuprinse în masa credală, întocmită potrivit anexei 3 la prezentul ordin, situaţie la care sunt anexate hotărârile judecătoreşti prin care a fost numit în această calitate, pentru fiecare societate în parte;

f) o declaraţie pe propria răspundere în ceea ce priveşte numărul de personal calificat afectat procedurii, inclusiv practicieni în insolvenţă compatibili: la această declaraţie va fi ataşată câte o prezentare a fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un contract de muncă, de colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoană în parte;

g) o declaraţie privind modalitatea prin care ofertantul va asigura accesul organului fiscal la informaţiile din dosarul cauzei, cum ar fi: rapoartele de activitate, tabelul creditorilor, planurile de distribuţie etc.; prin modalitate se va menţiona atât dacă accesul se face prin internet sau prin poştă, cât şi termenul în care vor fi furnizate informaţiile.

(2) Documentaţia va fi depusă în original, toate paginile fiind numerotate, iniţializate şi ştampilate.

 

Art. 3 – Oferta va fi descalificată în situaţia în care în documentaţie nu sunt prezentate:

a) adresa prin care îşi manifestă interesul de a participa la selecţia în vederea alcătuirii Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu precizarea zonei/zonelor pentru care îşi depune oferta,

b) actul justificativ din care să rezulte că calitatea de practician în reorganizare şi lichidare a ofertantului şi a tuturor persoanelor care îşi desfăşoară activitatea în cadrul ofertantului şi nu faptul că nu sunt suspendate sau incompatibile, ori

c) certificatul de atestare fiscală pentru ofertant din care să rezulte că nu are datorii către bugetele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală prin intermediul organelor fiscale;

d) dovada calităţii de practician în insolvenţă compatibil;

e) poliţa de asigurare de răspundere profesională, în vigoare;

f) dovada, eliberată de Uniunea Naţională a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare, care să ateste faptul că ofertantul sau reprezentanţii săi nu au fost supuşi nici unei sancţiuni profesionale sau disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii de selecţie.

 

Art. 4 – (1) Comisia pentru selecţia Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se va întruni şi va deschide ofertele, în prezenţa ofertanţilor, la data prevăzută în anunţ, descalificând ofertele care se află în situaţia prevăzută la art. 3 din prezentul ordin.

(2) Ulterior, Comisia pentru selecţia Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va analiza fiecare ofertă în parte şi o va puncta, în funcţie de criteriile şi punctajele stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.  

(3) Rezultatul selecţiei va fi comunicat fiecărui practician care a depus documentaţia, pentru zona/zonele pentru care a depus documentaţia, în termen de 5 zile de la data definitivării selecţiei.

(4) Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va fi publicată pe pagina de Internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi va fi comunicată organelor fiscale.

(5) În situaţia în care după definitivarea listei practicianul nu îşi respectă obligaţiile asumate prin oferta depusă, oferta va fi reanalizată. În acest caz Comisia va repuncta oferta şi va decide asupra păstrării sau nu pe lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, comunicându-i practicianului acest fapt.

 

Art. 5 – (1) Ori de câte ori se pune problema propunerii sau a agreări numirii unui administrator judiciar sau a unui lichidator de către organe fiscale, în cazul în care debitorul are o obligaţie fiscală mai mare de 3.000.000 lei, comisia din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la solicitarea scrisă a organului fiscal care are calitatea de creditor fiscal, va efectua o selecţie pentru desemnarea practicianului care va fi propus de organul fiscal, pe bază de cerere de ofertă adresată practicienilor înscrişi în Lista practicienilor agreaţi pentru zona respectivă. Cererea de ofertă va fi formulată de către Direcţia Juridică din Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, pe baza documentelor furnizate de organul fiscal.

(2) Formulatul de ofertă va conţine oferta care cuprinde onorariul lunar şi oferta care cuprinde onorariul de succes, potrivit anexei 4 la prezentul ordin şi va fi însoţită de următoarele documente:

a) o declaraţie pe proprie răspundere privind durata de timp în care apreciază că vor fi stinse creanţele fiscale, în tot sau în parte, ca urmare a procedurii insolvenţei;

b) o declaraţie pe proprie răspundere privind numărul de persoane specializate care va fi alocat pentru realizarea activităţilor legate de procedura insolvenţei la respectiva societate - la această declaraţie va fi ataşată câte o prezentare a fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un contract de muncă, de colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoană în parte;

c) strategia de reorganizare şi/sau lichidare, cu program în timp.

(3) Documentaţia va fi depusă în original, toate paginile fiind numerotate, iniţializate şi ştampilate

           

Art. 6 – (1) Comisia pentru selecţia Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se va întruni şi va puncta ofertele, declarând câştigătoare oferta care obţine cel mai mare punctaj.

(2) În cazul în care există 2 ofertanţi cu acelaşi punctaj, va fi desemnat ofertantul care are gradul de acoperire a creanţelor fiscale cuprinse în masa credală, la modul general, pentru toate cazurile din portofoliu, cel mai mare.

(3) În situaţia în care nu se depune nici o ofertă de către nici un practician, organul fiscal va nominaliza practicianul care se află în prima poziţie a Listei, pentru zona respectivă.

 

Art. 7 – (1) Procedura generala se repetă trimestrial sau semestrial, după caz.

(2) Direcţia Economic şi Administrativ din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală va publica anunţurile pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi în două cotidiene de circulaţia naţională.

 

Art. 8 – Anexele 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

 

Art. 9 – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial, Partea I.

 

 

PREŞEDINTE,

 

SEBASTIAN BODU

 

 

            Emis astăzi, 29 august 2006, la Bucureşti.


PROPUNEM SEMNAREA:Daniel Chiţoiu,Anexa 1:

 

 

 

 

ANUNŢ

 

 

 

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală organizează procedura de selecţie în vederea stabilirii Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în data de _______________. Practicienii în insolvenţă interesaţi de participarea la această selecţie pot depune, până cel târziu în data de _______________________ ora ____, dosarele de participare la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str. Apolodor nr. 17, sector 5, Bucureşti, Direcţia Juridică, în plic sigilat, pe care vor fi înscrise următoarele „Documentaţie pentru selecţia Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală”. Documentaţia de participare la procedura de selecţie se găseşte pe pagina de Internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi la Direcţia Juridică din Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str. Apolodor nr. 17, sector 5, Bucureşti, telefon/fax 021 / 319.96.80.”

 

 


Anexa 2:

 

OFERTANTUL                                               Înregistrat la sediul autorităţii contractante

..................                                                                            nr. ........../..........

(denumirea/numele)

 

 

 

SCRISOARE DE INTENŢIE

 

 

 

Către,

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucureşti,

  

            I. Având în vedere prevederile Ordinului Ministrului Finanţelor Publice nr. 1186/2006 privind deschiderea procedurii de reorganizare judiciară şi faliment de către organele fiscale competente şi propunerile de numire a lichidatorilor, subsemnaţii, reprezentanţi ai ofertantului _______________________________ (denumirea ofertantului), depunem documentaţia în vederea selecţiei Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, pentru zona/zonele: ________________________________________.

            II. Anexăm la prezenta scrisoare următoarele documente:

1.      un act justificativ din care să rezulte că calitatea de practician în reorganizare şi lichidare a ofertantului şi a tuturor persoanelor care îşi desfăşoară activitatea în cadrul ofertantului şi faptul că nu sunt suspendate sau incompatibile;

2.      certificatul de atestare fiscală;

3.      o declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte că ofertantul este practician în insolvenţă compatibil;

4.      o copie certificată de pe poliţa de asigurare de răspundere profesională, în vigoare;

5.      o dovadă, eliberată de Uniunea Naţională a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare, care să ateste faptul că ofertantul sau reprezentanţii săi nu au fost supuşi nici unei sancţiuni profesionale sau disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii de selecţie;

6.      situaţia societăţilor reorganizate sau lichidate din portofoliul ofertantului, cu menţionarea gradului de acoperire a masei credale, a gradului de acoperire a creanţelor fiscale cuprinse în masa credală şi valoarea sumelor aduse la masa credală ca urmare a anulării actelor frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor, precum şi a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operaţiuni comerciale încheiate de debitor şi a constituirii unor garanţii acordate de acesta, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor – la această situaţie se anexează hotărârile judecătoreşti prin care a fost numit în această calitate, pentru fiecare societate în parte;

7.      o declaraţie pe propria răspundere în ceea ce priveşte numărul de personal calificat afectat procedurii, inclusiv practicieni în insolvenţă compatibili: la această declaraţie va fi ataşată câte o prezentare a fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un contract de muncă, de colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoană în parte;

8.      o declaraţie privind modalitatea prin care ofertantul va asigura accesul organului fiscal la informaţiile din dosarul cauzei, cum ar fi: rapoartele de activitate, tabelul creditorilor, planurile de distribuţie etc.; prin modalitate se va menţiona atât dacă accesul se face prin internet sau prin poştă, cât şi termenul în care vor fi furnizate informaţiile.

           

Prezenta documentaţie de prezentare a ofertei are ____ pagini.

 

 

Data ....../......../........

 

      ............................., în calitate de ......................, legal

            (semnătura)

                        autorizat sa semnez oferta pentru si în numele .................................

 

          (denumirea/numele ofertantului)

 

 

 

 


Anexa 3

OFERTANTUL                                               Înregistrat la sediul autorităţii contractante

..................                                                                            nr. ........../..........

(denumirea/numele)

 

SITUAŢIA SOCIETĂŢILOR REORGANIZATE SAU LICHIDATE DIN PORTOFOLIUL OFERTANTULUI, CU MENŢIONAREA GRADULUI DE ACOPERIRE A MASEI CREDALE, A GRADULUI DE ACOPERIRE A CREANŢELOR FISCALE CUPRINSE ÎN MASA CREDALĂ ŞI VALOAREA SUMELOR ADUSE LA MASA CREDALĂ CA URMARE A ANULĂRII ACTELOR FRAUDULOASE ÎNCHEIATE DE DEBITOR ÎN DAUNA DREPTURILOR CREDITORILOR, PRECUM ŞI A UNOR TRANSFERURI CU CARACTER PATRIMONIAL, A UNOR OPERAŢIUNI COMERCIALE ÎNCHEIATE DE DEBITOR ŞI A CONSTITUIRII UNOR GARANŢII ACORDATE DE ACESTA, SUSCEPTIBILE A PREJUDICIA DREPTURILE CREDITORILOR[*]

 

RON

Nr. crt.

Denumire societate comercială

Totalul creanţelor înscrise în Tabelul creditorilor

Valoarea sumelor recuperate

Totalul creanţelor bugetare înscrise în tabelul creditorilor

Valoarea creanţelor bugetare stinse

Valoarea sumelor aduse la masa credală ca urmare a anulării actelor frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor, precum şi a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operaţiuni comerciale încheiate de debitor şi a constituirii unor garanţii acordate de acesta, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

Prezenta declaraţie constituie act public şi răspund, potrivit legii penale, pentru inexactitatea sau caracterul incomplet al datelor menţionate.

 

Data ....../......../........

 

      ............................., în calitate de ......................, legal

            (semnătura)

                        autorizat sa semnez oferta pentru si în numele .................................

          (denumirea/numele ofertantului)


Anexa 4:

 

OFERTANTUL                                               Înregistrat la sediul autorităţii contractante

..................                                                                            nr. ........../..........

(denumirea/numele)

 

FORMULAR DE OFERTĂ

 

Către,

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucureşti,

  

            I. Având în vedere prevederile Ordinului Ministrului Finanţelor Publice nr. 1186/2006 privind deschiderea procedurii de reorganizare judiciară şi faliment de către organele fiscale competente şi propunerile de numire a lichidatorilor, subsemnaţii, reprezentanţi ai ofertantului _______________________________ (denumirea ofertantului), ne manifestăm interesul de a fi numiţi în calitatea de administrator judiciar  / lichidator în dosarul nr. ______, aflat pe rolul Tribunalului ______________, având ca obiect insolvenţa debitorului __________________________.

            II. Onorariul lunar pe care îl solicităm, exclusiv TVA este de _________ lei.

III. Onorariul de succes pe care îl solicităm este de:

a) ___% din sumele obtinute prin valorificarea bunurilor, exclusiv TVA, în situaţia în care creanţa fiscală este acoperită în integralitate, într-un termen de 12 luni de la data deschiderii procedurii;

b) ___% din sumele obtinute prin valorificarea bunurilor, exclusiv TVA, in situatia in care creanta fiscala este acoperita intr-un procent mai mare de 80%, inclusiv, în termen de 18 luni de la deschiderea procedurii;

c) ___% din sumele obtinute prin valorificarea bunurilor exclusiv TVA, in situatia in care creanta fiscala este acoperita intr-un procent mai mare de 50% inclusiv, în termen de 24 de luni de la deschiderea procedurii.

IV. Anexăm la prezenta scrisoare următoarele documente:

a) o declaraţie pe proprie răspundere privind durata de timp în care apreciază că vor fi stinse creanţele fiscale, în tot sau în parte, ca urmare a procedurii insolvenţei;

b) o declaraţie pe proprie răspundere privind numărul de persoane specializate care va fi alocat pentru realizarea activităţilor legate de procedura insolvenţei la respectiva societate - la această declaraţie sunt ataşate prezentări ale fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un contract de muncă, de colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoană în parte;

c) strategia de reorganizare şi/sau lichidare, cu program în timp.

           

Prezenta documentaţie de prezentare a ofertei are ____ pagini.

           

Data ....../......../........

 

      ............................., în calitate de ......................, legal

            (semnatura)

                        autorizat sa semnez oferta pentru si în numele .................................

          (denumirea/numele ofertantului)



[*] Notă: Se va avea în vedere şi experienţa avută de practicienii persoane fizice în cadrul altor societăţi comerciale în care au desfăşurat activităţi de reorganizare sau lichidare, cu condiţia prezentării unor înscrisuri din care să rezulte că a existat acea colaborare şi că s-au ocupat direct de acea reorganizare sau lichidare.