MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA
NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
ORDIN nr.697
privind procedura de
selecţie a Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de
Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală
In temeiul art. 33 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor
Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu
modificările şi completările ulterioare şi al art. 9 alin.
(5) din Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr. 1186/2006 privind
deschiderea procedurii de reorganizare judiciară şi faliment de
către organele fiscale competente şi propunerile de numire a
lichidatorilor,
Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
emite următorul ordin:
Art. 1 – (1) Se aprobă
textul anunţului prevăzut la art. 10 din Ordinul Ministrului
Finanţelor Publice nr. 1186/2006 privind deschiderea procedurii de
reorganizare judiciară şi faliment de către organele fiscale
competente şi propunerile de numire a lichidatorilor, prevăzut în
anexa 1 la prezentul ordin.
(2) Comisia pentru selecţia
Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul
Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală va stabili data până la care se pot depune ofertele şi
data la care vor avea loc selecţiile.
Art. 2 – (1) Pentru participarea la selecţia Listei practicienilor în
insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice –
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală ofertanţii
trebuie să depună următoarele documente, în termenul indicat în
anunţul prevăzut la art. 10 din Ordinul Ministrului Finanţelor
Publice nr. 1186/2006 privind deschiderea procedurii de reorganizare
judiciară şi faliment de către organele fiscale competente
şi propunerile de numire a lichidatorilor:
a) o adresă prin care îşi manifestă
interesul de a participa la selecţia în vederea alcătuirii Listei
practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul
Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală, cu precizarea zonei/zonelor pentru care îşi depune oferta –
va fi completat formularul cuprins în anexa 2 la prezentul ordin;
b) un act justificativ din care să rezulte
calitatea de practician în reorganizare şi lichidare a ofertantului
şi a tuturor persoanelor care îşi desfăşoară activitatea
în cadrul ofertantului şi faptul că nu sunt suspendate sau
incompatibile;
c) certificatul de atestare fiscală pentru
ofertant;
d) o declaraţie pe proprie răspundere din
care să rezulte că ofertantul este practician în insolvenţă
compatibil;
e) o copie certificată de pe poliţa de
asigurare de răspundere profesională a ofertantului, în vigoare;
f) o dovadă, eliberată de Uniunea
Naţională a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare, care
să ateste faptul că ofertantul sau reprezentanţii săi nu au
fost supuşi nici unei sancţiuni profesionale sau disciplinare în
ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii de selecţie;
e) situaţia societăţilor
reorganizate sau lichidate din portofoliul ofertantului, cu menţionarea
gradului de acoperire a masei credale şi a gradului de acoperire a
creanţelor fiscale cuprinse în masa credală, întocmită potrivit
anexei 3 la prezentul ordin, situaţie la care sunt anexate hotărârile
judecătoreşti prin care a fost numit în această calitate, pentru
fiecare societate în parte;
f) o declaraţie pe propria răspundere în
ceea ce priveşte numărul de personal calificat afectat procedurii,
inclusiv practicieni în insolvenţă compatibili: la această
declaraţie va fi ataşată câte o prezentare a fiecărei
persoane şi dovada că are încheiat un contract de muncă, de
colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul, pentru
fiecare persoană în parte;
g) o
declaraţie privind modalitatea prin care ofertantul va asigura accesul
organului fiscal la informaţiile din dosarul cauzei, cum ar fi: rapoartele
de activitate, tabelul creditorilor, planurile de distribuţie etc.; prin
modalitate se va menţiona atât dacă accesul se face prin internet sau
prin poştă, cât şi termenul în care vor fi furnizate informaţiile.
(2) Documentaţia va fi depusă în original, toate paginile fiind
numerotate, iniţializate şi ştampilate.
Art. 3 – Oferta va fi descalificată în situaţia în care în
documentaţie nu sunt prezentate:
a) adresa prin care îşi manifestă
interesul de a participa la selecţia în vederea alcătuirii Listei
practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul
Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală, cu precizarea zonei/zonelor pentru care îşi depune oferta,
b) actul justificativ din care să rezulte
că calitatea de practician în reorganizare şi lichidare a
ofertantului şi a tuturor persoanelor care îşi
desfăşoară activitatea în cadrul ofertantului şi nu faptul
că nu sunt suspendate sau incompatibile, ori
c) certificatul de atestare fiscală pentru
ofertant din care să rezulte că nu are datorii către bugetele
administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
prin intermediul organelor fiscale;
d) dovada calităţii de practician în insolvenţă
compatibil;
e) poliţa de asigurare de răspundere profesională, în
vigoare;
f) dovada, eliberată de Uniunea Naţională a Practicienilor
în Reorganizare şi Lichidare, care să ateste faptul că
ofertantul sau reprezentanţii săi nu au fost supuşi nici unei
sancţiuni profesionale sau disciplinare în ultimii 3 ani anteriori
declanşării procedurii de selecţie.
Art. 4 – (1) Comisia pentru selecţia Listei practicienilor în
insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice -
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se va întruni
şi va deschide ofertele, în prezenţa ofertanţilor, la data
prevăzută în anunţ, descalificând ofertele care se află în
situaţia prevăzută la art. 3 din prezentul ordin.
(2) Ulterior, Comisia pentru selecţia Listei practicienilor în
insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice -
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va analiza
fiecare ofertă în parte şi o va puncta, în funcţie de criteriile
şi punctajele stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală.
(3) Rezultatul selecţiei va fi comunicat fiecărui practician care
a depus documentaţia, pentru zona/zonele pentru care a depus
documentaţia, în termen de 5 zile de la data definitivării selecţiei.
(4) Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul
Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală va fi publicată pe pagina de Internet a Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală şi va fi comunicată
organelor fiscale.
(5) În situaţia în care după definitivarea listei practicianul nu
îşi respectă obligaţiile asumate prin oferta depusă, oferta
va fi reanalizată. În acest caz Comisia va repuncta oferta şi va
decide asupra păstrării sau nu pe lista practicienilor în
insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice -
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, comunicându-i
practicianului acest fapt.
Art. 5 – (1) Ori de câte ori se pune problema propunerii sau a agreări
numirii unui administrator judiciar sau a unui lichidator de către organe
fiscale, în cazul în care debitorul are o obligaţie fiscală mai mare
de 3.000.000 lei, comisia din cadrul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, la solicitarea scrisă a organului fiscal care
are calitatea de creditor fiscal, va efectua o selecţie pentru desemnarea
practicianului care va fi propus de organul fiscal, pe bază de cerere de
ofertă adresată practicienilor înscrişi în Lista practicienilor
agreaţi pentru zona respectivă. Cererea de ofertă va fi
formulată de către Direcţia Juridică din Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală, pe baza documentelor
furnizate de organul fiscal.
(2) Formulatul de ofertă va conţine oferta care cuprinde
onorariul lunar şi oferta care cuprinde onorariul de succes, potrivit anexei
4 la prezentul ordin şi va fi însoţită de următoarele
documente:
a) o declaraţie pe proprie răspundere privind durata de timp în
care apreciază că vor fi stinse creanţele fiscale, în tot sau în
parte, ca urmare a procedurii insolvenţei;
b) o declaraţie pe proprie răspundere privind numărul de
persoane specializate care va fi alocat pentru realizarea
activităţilor legate de procedura insolvenţei la respectiva
societate - la această declaraţie va fi
ataşată câte o prezentare a fiecărei persoane şi dovada
că are încheiat un contract de muncă, de colaborare sau că
există un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoană în
parte;
c) strategia de reorganizare şi/sau lichidare,
cu program în timp.
(3) Documentaţia va fi depusă în original, toate paginile fiind
numerotate, iniţializate şi ştampilate
Art. 6 – (1) Comisia pentru selecţia Listei practicienilor în
insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală se va întruni şi va
puncta ofertele, declarând câştigătoare oferta care obţine cel
mai mare punctaj.
(2) În cazul în care există 2 ofertanţi cu acelaşi punctaj,
va fi desemnat ofertantul care are gradul de acoperire a creanţelor
fiscale cuprinse în masa credală, la modul general, pentru toate cazurile
din portofoliu, cel mai mare.
(3) În situaţia în care nu se depune nici o ofertă de către
nici un practician, organul fiscal va nominaliza practicianul care se află
în prima poziţie a Listei, pentru zona respectivă.
Art. 7 – (1) Procedura generala se repetă trimestrial sau semestrial,
după caz.
(2) Direcţia Economic
şi Administrativ din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală va publica anunţurile pe pagina de internet a Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală şi în două cotidiene de
circulaţia naţională.
Art. 8 – Anexele 1-4 fac parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 9 – Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial, Partea I.
PREŞEDINTE,
SEBASTIAN BODU
Emis astăzi, 29 august 2006, la Bucureşti.
PROPUNEM SEMNAREA:Daniel Chiţoiu,Anexa 1:
ANUNŢ
„Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală organizează procedura de
selecţie în vederea stabilirii Listei practicienilor în
insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice -
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în data de
_______________. Practicienii în insolvenţă interesaţi de
participarea la această selecţie pot depune, până cel târziu în
data de _______________________ ora ____, dosarele de participare la
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str. Apolodor
nr. 17, sector 5, Bucureşti, Direcţia Juridică, în plic sigilat,
pe care vor fi înscrise următoarele „Documentaţie pentru selecţia
Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul
Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală”. Documentaţia de participare la procedura de selecţie
se găseşte pe pagina de Internet a Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală şi la Direcţia Juridică din
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str. Apolodor
nr. 17, sector 5, Bucureşti, telefon/fax 021 / 319.96.80.”
Anexa 2:
OFERTANTUL Înregistrat la sediul autorităţii
contractante
.................. nr. ........../..........
(denumirea/numele)
SCRISOARE DE INTENŢIE
Către,
Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală, str. Apolodor nr.17, sector
5, Bucureşti,
I.
Având în vedere prevederile Ordinului Ministrului Finanţelor Publice nr.
1186/2006 privind deschiderea procedurii de reorganizare judiciară şi
faliment de către organele fiscale competente şi propunerile de
numire a lichidatorilor, subsemnaţii, reprezentanţi ai ofertantului _______________________________
(denumirea ofertantului), depunem documentaţia în vederea selecţiei
Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul
Finanţelor Publice – Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală, pentru zona/zonele: ________________________________________.
II.
Anexăm la prezenta scrisoare următoarele documente:
1.
un act justificativ din care
să rezulte că calitatea de practician în reorganizare şi
lichidare a ofertantului şi a tuturor persoanelor care îşi
desfăşoară activitatea în cadrul ofertantului şi faptul
că nu sunt suspendate sau incompatibile;
2.
certificatul de atestare
fiscală;
3.
o declaraţie pe proprie
răspundere din care să rezulte că ofertantul este practician în
insolvenţă compatibil;
4.
o copie certificată de pe
poliţa de asigurare de răspundere profesională, în vigoare;
5.
o dovadă, eliberată de
Uniunea Naţională a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare,
care să ateste faptul că ofertantul sau reprezentanţii săi
nu au fost supuşi nici unei sancţiuni profesionale sau disciplinare
în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii de selecţie;
6.
situaţia
societăţilor reorganizate sau lichidate din portofoliul ofertantului,
cu menţionarea gradului de acoperire a masei credale, a gradului de
acoperire a creanţelor fiscale cuprinse în masa credală şi
valoarea sumelor
aduse la masa credală ca urmare a anulării actelor frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor, precum şi a
unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operaţiuni comerciale
încheiate de debitor şi a constituirii unor garanţii acordate de
acesta, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor – la această
situaţie se anexează hotărârile judecătoreşti prin
care a fost numit în această calitate, pentru fiecare societate în parte;
7.
o declaraţie pe propria
răspundere în ceea ce priveşte numărul de personal calificat
afectat procedurii, inclusiv practicieni în insolvenţă compatibili:
la această declaraţie va fi ataşată câte o prezentare a
fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un contract de
muncă, de colaborare sau că există un raport juridic cu
ofertantul, pentru fiecare persoană în parte;
8.
o declaraţie privind
modalitatea prin care ofertantul va asigura accesul organului fiscal la
informaţiile din dosarul cauzei, cum ar fi: rapoartele de activitate,
tabelul creditorilor, planurile de distribuţie etc.; prin modalitate se va
menţiona atât dacă accesul se face prin internet sau prin
poştă, cât şi termenul în care vor fi furnizate
informaţiile.
Prezenta documentaţie de prezentare a ofertei are ____ pagini.
Data ....../......../........
.............................,
în calitate de ......................, legal
(semnătura)
autorizat
sa semnez oferta pentru si în numele .................................
(denumirea/numele ofertantului)
Anexa 3
OFERTANTUL Înregistrat la sediul autorităţii
contractante
..................
nr. ........../..........
(denumirea/numele)
SITUAŢIA
SOCIETĂŢILOR REORGANIZATE SAU LICHIDATE DIN PORTOFOLIUL OFERTANTULUI,
CU MENŢIONAREA GRADULUI DE ACOPERIRE A MASEI CREDALE, A GRADULUI DE
ACOPERIRE A CREANŢELOR FISCALE CUPRINSE ÎN MASA CREDALĂ ŞI
VALOAREA SUMELOR ADUSE LA MASA
CREDALĂ CA URMARE A ANULĂRII ACTELOR FRAUDULOASE ÎNCHEIATE DE DEBITOR ÎN DAUNA
DREPTURILOR CREDITORILOR, PRECUM ŞI A UNOR TRANSFERURI CU CARACTER
PATRIMONIAL, A UNOR OPERAŢIUNI COMERCIALE ÎNCHEIATE DE DEBITOR ŞI A
CONSTITUIRII UNOR GARANŢII ACORDATE DE ACESTA, SUSCEPTIBILE A PREJUDICIA
DREPTURILE CREDITORILOR[*]
RON
Nr. crt. |
Denumire societate comercială |
Totalul creanţelor înscrise în Tabelul creditorilor |
Valoarea sumelor recuperate |
Totalul creanţelor bugetare înscrise în tabelul creditorilor |
Valoarea creanţelor bugetare stinse |
Valoarea sumelor aduse la masa credală ca urmare a anulării
actelor frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor
creditorilor, precum şi a unor transferuri cu caracter patrimonial, a
unor operaţiuni comerciale încheiate de debitor şi a constituirii
unor garanţii acordate de acesta, susceptibile a prejudicia drepturile
creditorilor |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
Prezenta declaraţie constituie act public
şi răspund, potrivit legii penale, pentru inexactitatea sau
caracterul incomplet al datelor menţionate.
Data ....../......../........
............................., în
calitate de ......................, legal
(semnătura)
autorizat
sa semnez oferta pentru si în numele .................................
(denumirea/numele ofertantului)
Anexa 4:
OFERTANTUL Înregistrat la sediul autorităţii
contractante
..................
nr. ........../..........
(denumirea/numele)
FORMULAR DE OFERTĂ
Către,
Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală, str. Apolodor nr.17, sector
5, Bucureşti,
I.
Având în vedere prevederile Ordinului Ministrului Finanţelor Publice nr.
1186/2006 privind deschiderea procedurii de reorganizare judiciară şi
faliment de către organele fiscale competente şi propunerile de
numire a lichidatorilor, subsemnaţii, reprezentanţi ai ofertantului
_______________________________ (denumirea ofertantului), ne manifestăm
interesul de a fi numiţi în calitatea de administrator judiciar / lichidator în dosarul nr. ______, aflat pe rolul
Tribunalului ______________, având ca obiect insolvenţa debitorului
__________________________.
II. Onorariul lunar pe
care îl solicităm, exclusiv TVA este de _________ lei.
III. Onorariul de succes pe care îl solicităm este de:
a) ___% din sumele obtinute prin valorificarea bunurilor, exclusiv TVA, în
situaţia în care creanţa fiscală este acoperită în
integralitate, într-un termen de 12 luni de la data deschiderii procedurii;
b) ___% din sumele
obtinute prin valorificarea bunurilor, exclusiv TVA, in situatia in care
creanta fiscala este acoperita intr-un procent mai mare de 80%, inclusiv, în
termen de 18 luni de la deschiderea procedurii;
c) ___% din sumele
obtinute prin valorificarea bunurilor exclusiv TVA, in situatia in care creanta
fiscala este acoperita intr-un procent mai mare de 50% inclusiv, în termen de
24 de luni de la deschiderea procedurii.
IV. Anexăm
la prezenta scrisoare următoarele documente:
a) o declaraţie pe proprie răspundere privind durata de timp în
care apreciază că vor fi stinse creanţele fiscale, în tot sau în
parte, ca urmare a procedurii insolvenţei;
b) o declaraţie pe proprie răspundere privind numărul de
persoane specializate care va fi alocat pentru realizarea
activităţilor legate de procedura insolvenţei la respectiva societate
- la această declaraţie sunt ataşate
prezentări ale fiecărei persoane şi dovada că are încheiat
un contract de muncă, de colaborare sau că există un raport
juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoană în parte;
c) strategia de reorganizare şi/sau lichidare,
cu program în timp.
Prezenta documentaţie de prezentare a ofertei
are ____ pagini.
Data ....../......../........
............................., în
calitate de ......................, legal
(semnatura)
autorizat
sa semnez oferta pentru si în numele .................................
(denumirea/numele ofertantului)
[*]
Notă: Se va avea în vedere
şi experienţa avută de practicienii persoane fizice în cadrul
altor societăţi comerciale în care au desfăşurat
activităţi de reorganizare sau lichidare, cu condiţia
prezentării unor înscrisuri din care să rezulte că a existat
acea colaborare şi că s-au ocupat direct de acea reorganizare sau
lichidare.