Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 1459 din 1
septembrie 2006
privind înfiinţarea
Registrului naţional al operatorilor de produse accizabile armonizate
şi aprobarea procedurii de înfiinţare şi actualizare a acestuia
publicat în Monitorul Oficial nr. 777 din 13 septembrie 2006
În temeiul prevederilor art.
11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările
şi completările ulterioare,
în baza prevederilor art.
12^1, 185 şi 206^1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul finanţelor
publice emite următorul ordin:
ART. 1
Se înfiinţează
Registrul naţional al operatorilor de produse accizabile armonizate, care
conţine informaţii referitoare la persoanele autorizate ca
antrepozitari şi operatori înregistraţi, precum şi la locurile
autorizate ca antrepozite fiscale, necesar atât pentru implementarea sistemului
de cooperare administrativă şi schimb de informaţii în domeniul
accizelor cu statele membre ale Uniunii Europene, cât şi pentru
consolidarea capacităţii administrative a autorităţii
fiscale care gestionează persoanele fizice sau juridice autorizate de
autoritatea fiscală competentă, în exercitarea activităţii
acestora, să producă, să transforme, să deţină,
să primească şi să expedieze produse accizabile armonizate.
ART. 2
Se aprobă Procedura de
înfiinţare şi actualizare a Registrului naţional al operatorilor
de produse accizabile armonizate, prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
ART. 3
Registrul naţional al
operatorilor de produse accizabile armonizate conţine următoarele
informaţii:
a) numele şi prenumele
sau denumirea antrepozitarului autorizat/operatorului înregistrat;
b) datele de identificare ale
antrepozitarului autorizat/operatorului înregistrat;
c) date despre asociaţii
şi administratorii antrepozitarului autorizat/operatorul înregistrat;
d) adresa
locaţiei/locaţiilor autorizate ca antrepozit fiscal;
e) adresa
locaţiei/locaţiilor în care se realizează recepţia
produselor accizabile de către operatorul înregistrat;
f) natura
activităţilor care sunt autorizate să se desfăşoare în
antrepozitul fiscal;
g) codul produselor realizate
în cadrul fiecărui antrepozit fiscal/recepţionate în cadrul
fiecărei locaţii de către operatorul înregistrat;
h) codul de acciză
atribuit;
i) data de la care
autorizaţia este valabilă;
j) starea autorizaţiei, inclusiv
motivele care determină modificarea, precum şi data de la care se
modifică starea autorizaţiei;
k) autoritatea fiscală
competentă în administrarea accizelor;
l) alte informaţii
stabilite de autoritatea fiscală, necesare administrării sau
schimbului de informaţii cu statele membre ale Uniunii Europene.
ART. 4
Direcţia generală a
tehnologiei informaţiei asigură realizarea sistemului informatic
necesar constituirii şi gestiunii bazelor de date aferente Registrului
naţional al operatorilor de produse accizabile armonizate, precum şi
dezvoltarea acestuia în funcţie de necesităţile
operaţionale.
ART. 5
Direcţia de
autorizări şi Direcţia generală a tehnologiei
informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice,
direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene,
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti, precum şi Direcţia generală de administrare a
marilor contribuabili vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 6
Prevederile prezentului ordin
intră în vigoare la data de 15 septembrie 2006.
ART. 7
Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor
publice,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vlădescu
ANEXA 1
PROCEDURA
de înfiinţare şi
actualizare a Registrului naţional al operatorilor de produse accizabile
armonizate
SECŢIUNEA A
Încărcarea bazelor de
date cu informaţii referitoare la persoanele autorizate ca antrepozitari
şi operatori înregistraţi, precum şi la locurile autorizate ca
antrepozite fiscale/locaţiile în care se realizează recepţia
produselor accizabile de către operatorul înregistrat
Direcţia de
autorizări din cadrul Ministerului Finanţelor Publice asigură
încărcarea bazelor de date aferente Registrului naţional al
operatorilor de produse accizabile armonizate cu informaţiile necesare
atât pentru implementarea sistemului de cooperare administrativă şi
schimb de informaţii în domeniul accizelor cu statele membre ale Uniunii
Europene, cât şi pentru consolidarea capacităţii administrative
a autorităţii fiscale care gestionează persoanele fizice sau
juridice autorizate de autoritatea fiscală competentă, în exercitarea
activităţii acestora, să producă, să transforme,
să deţină, să primească şi să expedieze
produse accizabile armonizate, prin preluarea informaţiilor din
documentaţiile care stau la baza autorizării.
SECŢIUNEA B
Actualizarea bazelor de date
cu informaţii referitoare la persoanele autorizate ca antrepozitari
şi operatori înregistraţi, precum şi la locurile autorizate ca
antrepozite fiscale/locaţiile în care se realizează recepţia
produselor accizabile de către operatorul înregistrat
Direcţia de
autorizări din cadrul Ministerului Finanţelor Publice asigură
actualizarea bazelor de date aferente Registrului naţional al operatorilor
de produse accizabile armonizate în funcţie de deciziile Comisiei pentru
autorizarea antrepozitelor fiscale şi a importatorilor de produse
accizabile supuse marcării, în cel mult 3 zile lucrătoare de la data
intrării în vigoare a autorizaţiilor.
SECŢIUNEA C
Actualizarea bazelor de date
cu informaţii referitoare la starea autorizaţiilor emise persoanelor
autorizate ca antrepozitari şi operatori înregistraţi, precum şi
a locurilor autorizate ca antrepozite fiscale/locaţiilor în care se
realizează recepţia produselor accizabile de către operatorul
înregistrat
1. Pentru măsurile
dispuse prin decizii ale Comisiei pentru autorizarea antrepozitelor fiscale
şi a importatorilor de produse accizabile supuse marcării:
1.1. Direcţia de
autorizări, pentru fiecare decizie, în termen de cel mult 3 zile
lucrătoare de la data semnării acesteia, transmite decizia
autorităţii fiscale teritoriale competente în administrarea
antrepozitarului autorizat/operatorului înregistrat, după cum
urmează:
a) prin poştă
electronică, în vederea comunicării acesteia antrepozitarului
autorizat/operatorului înregistrat şi pentru ducerea la îndeplinire a
prevederilor cuprinse în conţinutul deciziei conform prevederilor legale
în vigoare;
b) prin poştă, în
vederea înmânării originalului deciziei antrepozitarului
autorizat/operatorului înregistrat.
1.2. Autorităţile
fiscale teritoriale competente, după primirea deciziei, procedează
după cum urmează:
a) în cel mult două zile
lucrătoare asigură comunicarea deciziei către antrepozitarul
autorizat/operatorul înregistrat, în conformitate cu prevederile
Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare;
b) notifică Direcţia
de autorizări despre data la care decizia a fost comunicată, astfel
cum această dată este reglementată prin Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, în cel mult 24 de ore de la data
comunicării, prin adresă, transmisă atât prin poştă,
cât şi prin poşta electronică;
c) după primirea
originalului deciziei, asigură înmânarea acesteia antrepozitarului
autorizat/operatorului înregistrat.
1.3. Direcţia de
autorizări, după primirea notificării privind data
comunicării, pentru fiecare decizie, în termen de cel mult 3 zile
lucrătoare, actualizează bazele de date, cu înregistrarea
corespunzătoare a menţiunii "nevalid", precum şi
completarea menţiunilor solicitate conform secţiunii E pct. 2.2 lit.
a.1).
2. Pentru măsurile
dispuse prin decizii ale autorităţilor fiscale teritoriale
competente:
2.1. Autorităţile
fiscale teritoriale, prin compartimentele cu atribuţii pe linia
autorizării, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la
data semnării deciziei, asigură comunicarea acesteia către
antrepozitarul autorizat/operatorul înregistrat, în conformitate cu prevederile
Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare.
2.2. Autorităţile
fiscale teritoriale, prin compartimentele cu atribuţii pe linia
autorizării, după comunicarea deciziei, în cel mult 24 de ore de la
data comunicării, transmit Direcţiei de autorizări decizia în
copie şi data comunicării acesteia, atât prin poştă, cât
şi prin poşta electronică.
2.3. Direcţia de
autorizări, în cel mult 3 zile lucrătoare de la data primirii
notificării, asigură actualizarea bazelor de date, cu înregistrarea
corespunzătoare a menţiunii "nevalid", precum şi
completarea menţiunilor solicitate conform secţiunii E pct. 2.2 lit.
a.1).
3. Pentru măsurile care
decurg din aplicarea prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal sau
sunt dispuse prin hotărâri ale instanţelor de judecată:
3.1. În situaţia în care
antrepozitarii autorizaţi contestă pe cale administrativă actul
administrativ prin care a fost dispusă măsura de anulare, revocare
sau suspendare, după caz, a autorizaţiei de antrepozit fiscal/de
operator înregistrat:
a) în situaţia depunerii
contestaţiilor împotriva deciziilor Comisiei pentru autorizarea
antrepozitelor fiscale şi a importatorilor de produse accizabile supuse
marcării, Direcţia de autorizări procedează după cum
urmează:
a.1) transmite
contestaţia prin poştă electronică autorităţii
fiscale teritoriale competente în administrarea antrepozitarului
autorizat/operatorului înregistrat;
a.2) actualizează bazele
de date, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data
înregistrării contestaţiei, cu înregistrarea corespunzătoare a
menţiunii "valid", a datei la care a fost depusă
contestaţia (data înregistrării acesteia la registratura
generală a Ministerului Finanţelor Publice), precum şi
completarea menţiunilor solicitate conform secţiunii E pct. 2.2 lit.
a.2);
b) în situaţia depunerii
contestaţiilor împotriva deciziilor dispuse de autorităţile
fiscale teritoriale competente, se procedează după cum urmează:
b.1) compartimentele cu
atribuţii pe linia autorizării din cadrul autorităţilor
fiscale teritoriale notifică Direcţia de autorizări, în termen
de cel mult 24 de ore de la data înregistrării contestaţiei la
registratura autorităţii fiscale teritoriale, prin poştă
electronică, anexând şi contestaţia în format electronic;
b.2) Direcţia de
autorizări, în cel mult 3 zile lucrătoare de la data primirii
notificării, asigură actualizarea bazelor de date, cu înregistrarea
corespunzătoare a menţiunii "valid", a datei la care a fost
depusă contestaţia (data înregistrării acesteia la registratura
autorităţii fiscale teritoriale), precum şi completarea
menţiunilor solicitate conform secţiunii E pct. 2.2 lit. a.2);
c) în situaţia
admiterii/respingerii contestaţiilor depuse în cadrul procedurii
prealabile de către Comisia pentru autorizarea antrepozitelor fiscale
şi a importatorilor de produse accizabile supuse marcării, se
procedează după cum urmează:
c.1) Direcţia de
autorizări, pentru fiecare decizie, în termen de cel mult 3 zile
lucrătoare de la data semnării acesteia, transmite decizia
autorităţii fiscale teritoriale competente în administrarea
antrepozitarului autorizat/operatorului înregistrat, după cum
urmează:
c.1.1) prin poştă
electronică, în vederea comunicării acesteia antrepozitarului
autorizat/operatorului înregistrat şi pentru ducerea la îndeplinire a
prevederilor cuprinse în conţinutul deciziei conform prevederilor legale
în vigoare;
c.1.2) prin poştă,
în vederea înmânării originalului deciziei antrepozitarului
autorizat/operatorului înregistrat;
c.2) autorităţile
fiscale teritoriale competente, după primirea deciziei, procedează
după cum urmează:
c.2.1) în cel mult două
zile lucrătoare asigură comunicarea deciziei către
antrepozitarul autorizat/operatorul înregistrat, în conformitate cu prevederile
Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare;
c.2.2) notifică
Direcţia de autorizări despre data la care decizia a fost
comunicată, astfel cum această dată este reglementată prin
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare, în cel mult 24 de ore de la data
comunicării, prin adresă, transmisă atât prin poştă,
cât şi prin poşta electronică;
c.2.3) după primirea
originalului deciziei, asigură înmânarea acesteia antrepozitarului
autorizat/operatorului înregistrat;
c.3) Direcţia de
autorizări, după primirea notificării privind data
comunicării, pentru fiecare decizie, în termen de cel mult 3 zile
lucrătoare, actualizează bazele de date, cu înregistrarea
corespunzătoare a menţiunii "valid" sau "nevalid"
(după caz), precum şi completarea menţiunilor solicitate conform
secţiunii E pct. 2.2 lit. a.3);
d) în situaţia
admiterii/respingerii contestaţiilor depuse în cadrul procedurii
prealabile de către autorităţile fiscale teritoriale competente
care privesc soluţionarea contestaţiilor sau a plângerilor prealabile
depuse de antrepozitarii autorizaţi împotriva deciziilor emise de aceste
autorităţi şi care privesc suspendarea autorizaţiilor, se
procedează după cum urmează:
d.1) autorităţile
fiscale teritoriale, prin compartimentele cu atribuţii pe linia
autorizării, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la
data semnării deciziei, asigură comunicarea acesteia în conformitate
cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare;
d.2) autorităţile
fiscale teritoriale, prin compartimentele cu atribuţii pe linia
autorizării, în cel mult 24 de ore de la data comunicării, astfel cum
această dată este reglementată prin Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, transmit Direcţiei de autorizări decizia în copie şi
data comunicării acesteia, atât prin poştă, cât şi prin
poşta electronică;
d.3) Direcţia de
autorizări, în cel mult 3 zile lucrătoare de la data primirii notificării,
asigură actualizarea bazelor de date, cu înregistrarea
corespunzătoare a menţiunii "valid" sau "nevalid
" (după caz), precum şi completarea menţiunilor solicitate
conform secţiunii E pct. 2.2 lit. a.3).
3.2. În cazul hotărârilor
dispuse de instanţele de judecată sau care derivă din aplicarea
prevederilor legale în vigoare privind contenciosul administrativ:
a) autorităţile
fiscale teritoriale competente, prin compartimentele juridice care asigură
reprezentarea intereselor Ministerului Finanţelor Publice sau ale
organelor subordonate acestuia în cauzele respective, comunică în cel mult
două zile lucrătoare de la pronunţare sau comunicare, după
caz, soluţiile pronunţate de instanţe atât Direcţiei de
autorizări, cât şi compartimentelor cu atribuţii pe linia
autorizării din cadrul aceloraşi structuri. Comunicarea se
realizează atât prin transmitere poştală, anexându-se
documentele respective în copie, cât şi prin poşta electronică,
anexându-se formatul electronic al documentelor. Având în vedere efectele
măsurii suspendării actelor administrative de către
instanţele de judecată, consilierii juridici sunt obligaţi
să acorde o atenţie sporită cauzelor al căror obiect îl
constituie acţiunile depuse împotriva deciziilor de
anulare/revocare/suspendare dispuse de autorităţile fiscale
competente în condiţiile legii;
b) antrepozitarii
autorizaţi/operatorii înregistraţi sunt obligaţi să
notifice hotărârile dispuse de instanţele judecătoreşti sau
recursul formulat împotriva acestora, în termen de cel mult 24 de ore,
după cum urmează:
b.1) prin adresă,
Direcţiei de autorizări din cadrul Ministerului Finanţelor
Publice, anexând în copie hotărârile respective şi, după caz,
recursul formulat împotriva acestora, precum şi o declaraţie pe
propria răspundere prin care îşi asumă realitatea şi
exactitatea informaţiilor transmise;
b.2) prin adresă,
compartimentelor cu atribuţii pe linia autorizării din cadrul
autorităţii fiscale teritoriale responsabile cu punerea în aplicare a
hotărârilor dispuse de instanţele judecătoreşti;
c) Direcţia de
autorizări, în cel mult două zile lucrătoare de la data primirii
notificării transmise de structurile teritoriale care au asigurat
reprezentarea intereselor Ministerului Finanţelor Publice sau de
antrepozitarii autorizaţi/operatorii înregistraţi, după caz,
asigură actualizarea bazelor de date, cu înregistrarea
corespunzătoare a menţiunii "valid" sau "nevalid"
(după caz), precum şi completarea menţiunilor solicitate conform
secţiunii E pct. 2.2 lit. a.4) - a.8), după caz.
SECŢIUNEA D
Starea autorizaţiei
1. Pentru antrepozitarul
autorizat:
1.1. "valid" -
dacă este valid cel puţin un cod de accize acordat antrepozitelor
fiscale ale antrepozitarului autorizat;
1.2. "nevalid" -
dacă nu este valid niciun cod de accize acordat antrepozitelor fiscale ale
antrepozitarului autorizat.
2. Pentru operatorul
înregistrat: "valid" sau "nevalid", în funcţie de
încadrarea în una dintre stările descrise la secţiunea C.
3. Pentru antrepozitul fiscal
autorizat: "valid " sau "nevalid", în funcţie de
încadrarea în una dintre stările descrise la secţiunea C.
SECŢIUNEA E
Publicarea pe pagina de web a
Ministerului Finanţelor Publice a stărilor autorizaţiilor emise
1. a) Baza de date (Oracle) va
fi salvată integral, la intervale de timp prestabilite, sau incremental,
conform procedurilor uzuale de salvare a datelor, într-un spaţiu de lucru
rezervat pe echipamente de tip SAN sau NAS.
b) Pentru recuperarea datelor
în caz de dezastru se vor utiliza medii de salvare de tip bandă
magnetică sau CD-ROM, care vor fi stocate în spaţii special
amenajate. Operaţiunile de salvare a datelor pe bandă magnetică
sau CD-ROM, programate să aibă loc la intervale de timp prestabilite,
vor fi urmate, în mod obligatoriu, de operaţiuni de verificare a
integrităţii datelor salvate (respectiv dacă acestea sunt
complete şi dacă pot fi restaurate de pe mediile de salvare).
c) Paginile web conţinând
actualizările bazei de date (Oracle) vor fi salvate sub formă de
fişiere într-un spaţiu de lucru rezervat, de asemenea, pe echipamente
de tip SAN sau NAS. O aplicaţie care este deja funcţională pe
portalul MFP/ANAF jurnalizează activitatea de publicare a acestor pagini
indicând numele fişierului, respectiv ziua şi ora la care au fost publicate
informaţiile din fişier.
2. Direcţia generală
a tehnologiei informaţiei asigură publicarea pe pagina de web a
"Situaţiei centralizatoare privind starea autorizaţiilor
emise", conform modelului prezentat în secţiunea F. Situaţia
poartă menţiunea "valabilă la data de ..." (se
menţionează data publicării) şi cuprinde informaţii
referitoare la starea autorizaţiilor emise, prin includerea
modificărilor intervenite şi introduse în bazele de date în ziua
precedentă, după cum urmează:
2.1. pentru autorizaţiile
valide - înregistrarea aferentă nu cuprinde nicio menţiune;
2.2. pentru autorizaţiile
suspendate, revocate sau anulate:
a) în dreptul fiecărui
antrepozit fiscal aparţinând antrepozitarului autorizat/în dreptul
fiecărui operator înregistrat (după caz) se consemnează una
dintre următoarele menţiuni, după caz:
a.1) "Autorizaţie
antrepozit fiscal/operator înregistrat (după caz) nevalidă începând
cu data de ... (se consemnează data comunicării deciziei) -
autorizaţia este suspendată/revocată/anulată (după
caz) prin Decizia nr. ... din ..., emisă de Comisia pentru autorizarea
antrepozitelor fiscale şi a importatorilor de produse accizabile supuse
marcării/organul fiscal teritorial competent (se înscrie denumirea
acestuia, după caz)";
a.2) "Autorizaţie
antrepozit fiscal/operator înregistrat (după caz) validă începând cu
data de .............. (se consemnează data înregistrării
contestaţiei/plângerii prealabile) - Decizia nr. ........ din
............, emisă de Comisia pentru autorizarea antrepozitelor fiscale
şi a importatorilor de produse accizabile supuse marcării/organul
fiscal teritorial competent (se înscrie denumirea acestuia, după caz),
este contestată prin Adresa nr. ....... din ..........., înregistrată
la Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal teritorial competent (se
înscrie denumirea acestuia, după caz) sub nr. ........ din
...........";
a.3) "Autorizaţie
antrepozit fiscal/operator înregistrat (după caz)
validă/nevalidă (după caz) începând cu data de ......... (se consemnează
data comunicării deciziei) prin Decizia nr. ........ din ............,
emisă de Comisia pentru autorizarea antrepozitelor fiscale şi a
importatorilor de produse accizabile supuse marcării/organul fiscal
teritorial competent (se înscrie denumirea acestuia, după caz), ca
rezultat al admiterii/respingerii (după caz) contestaţiei -
autorizaţia a fost suspendată/revocată/anulată (după
caz) prin Decizia nr. ........ din ............, emisă de Comisia pentru autorizarea
antrepozitelor fiscale şi a importatorilor de produse accizabile supuse
marcării/organul fiscal teritorial competent (se înscrie denumirea
acestuia, după caz)". Pentru situaţia admiterii acţiunii,
menţiunea se consemnează numai în prima lună de după luarea
deciziei, pentru lunile următoare aplicându-se prevederile de la pct. 2.1;
a.4) "Autorizaţie
antrepozit fiscal/operator înregistrat (după caz) validă începând cu
data ... (se consemnează data comunicării hotărârii), până
la soluţionarea definitivă a acţiunii formulate conform
prevederilor Legii contenciosului administrativ, prin Hotărârea nr.
........ din ..............., pronunţată de ......................
(se consemnează instanţa de judecată), de suspendare a efectelor
Deciziei nr. ........ din ............, emisă de Comisia pentru autorizarea
antrepozitelor fiscale şi a importatorilor de produse accizabile supuse
marcării/organul fiscal teritorial competent (se va înscrie denumirea
acestuia, după caz), de suspendare/revocare/anulare (după caz)";
a.5) "Autorizaţie
antrepozit fiscal/operator înregistrat (după caz)
nevalidă/validă (după caz) ca rezultat al respingerii/admiterii
acţiunii formulate conform prevederilor Legii contenciosului
administrativ, prin Hotărârea nr. ....... din ............., pronunţată
de ....................... (se consemnează instanţa de
judecată), începând cu data .................. (se consemnează data
comunicării hotărârii) - autorizaţia a fost
suspendată/revocată/anulată (după caz) prin Decizia nr. ..........
din .............., emisă de Comisia pentru autorizarea antrepozitelor
fiscale şi a importatorilor de produse accizabile supuse
marcării/organul fiscal teritorial competent (se înscrie denumirea
acestuia, după caz)." Pentru situaţia admiterii acţiunii,
menţiunea se consemnează numai în prima lună de la comunicarea
hotărârii, pentru lunile următoare aplicându-se prevederile pct. 2.1;
a.6) "Autorizaţie
antrepozit fiscal/operator înregistrat (după caz)
validă/nevalidă (după caz) începând cu data de ............ (se
consemnează data comunicării promovării recursului), ca rezultat
al promovării recursului de către ..... (se consemnează
antrepozitarul autorizat/autoritatea responsabilă privind reprezentarea,
după caz) împotriva Hotărârii nr. ........ din ..........., pronunţată
de ......................... (se consemnează instanţa de
judecată), de respingere/admitere a acţiunii formulate conform Legii
contenciosului administrativ - autorizaţia a fost
suspendată/revocată/anulată (după caz) prin Decizia nr.
....... din ........., emisă de Comisia pentru autorizarea antrepozitelor
fiscale şi a importatorilor de produse accizabile supuse
marcării/organul fiscal teritorial competent (se înscrie denumirea
acestuia, după caz).";
a.7) "Autorizaţie
antrepozit fiscal/operator înregistrat (după caz) validă începând cu
data ..................... (se consemnează data comunicării
hotărârii), până la soluţionarea definitivă şi
irevocabilă a acţiunii formulate conform prevederilor Legii
contenciosului administrativ, prin Hotărârea nr. .......... din
................, pronunţată de ............... (se consemnează
instanţa de judecată), de suspendare a efectelor Deciziei nr.
......... din .................., emisă de Comisia pentru autorizarea
antrepozitelor fiscale şi a importatorilor de produse accizabile supuse
marcării/organul fiscal teritorial competent (se înscrie denumirea
acestuia, după caz), de suspendare/revocare/anulare (după
caz).";
a.8) "Autorizaţie
antrepozit fiscal/operator înregistrat (după caz)
validă/nevalidă (după caz) începând cu data de ...............
(se consemnează data comunicării hotărârii), prin decizia
rămasă definitivă şi irevocabilă ca rezultat al
Hotărârii nr. ............ din ................, pronunţată de
........................... (se consemnează instanţa de
judecată)/nerecurării (după caz)." Pentru situaţia în
care autorizaţia antrepozitului fiscal devine validă, menţiunea
se consemnează numai în prima lună de la comunicarea hotărârii,
pentru lunile următoare aplicându-se prevederile pct. 2.1;
b) în dreptul fiecărui
antrepozitar autorizat se consemnează una dintre următoarele
menţiuni, după caz:
b.1) în dreptul
antrepozitarilor autorizaţi care deţin cel puţin o
autorizaţie de antrepozit fiscal validă - înregistrarea aferentă
nu cuprinde nicio menţiune;
b.2) "Antrepozitar nevalid
începând cu data de .............. (se menţionează data de la care nu
mai este valid cel puţin un cod de accize acordat antrepozitelor fiscale
ale antrepozitarului autorizat), întrucât nu deţine autorizaţii de
antrepozit fiscal valide.";
c) Direcţia de
autorizări şi Direcţia generală juridică din cadrul
Ministerului Finanţelor Publice, direcţiile generale ale
finanţelor publice judeţene/a municipiului Bucureşti, precum
şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili
răspund de realitatea datelor pe baza cărora Direcţia
generală a tehnologiei informaţiei asigură publicarea
"Situaţiei centralizatoare privind starea autorizaţiilor
emise".
SECŢIUNEA F
Modelul utilizat pentru
publicarea pe pagina de web a Ministerului Finanţelor Publice a
"Situaţiei centralizatoare privind starea autorizaţiilor
emise"
A. Antrepozitari
autorizaţi şi antrepozite fiscale:
Semnificaţia coloanelor
din tabelele de mai jos este următoarea:
A - Cod de accize al
antrepozitarului/antrepozitului
B - Data de la care este valabilă
autorizaţia
C - Codul produselor realizate
în antrepozit
D - Starea autorizaţiei
(validă/nevalidă)
E - Data modificării
stării autorizaţiei
F - Menţiuni privind
motivele care au condus la modificarea stării autorizaţiei
________________________________________________________________________________
CUI/CNP Denumirea A
B Locaţia Judeţ C
D E F
antrepozitar antrepozitarului antrepozitului antrepozit
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
B. Operatori înregistraţi:
________________________________________________________________________________
CUI/CNP Denumirea Cod de Data de la Codul D
E F
operator operatorului
accize al care este produselor
înregistrat înregistrat
operatorului valabilă recepţionate
înregistrat autorizaţia
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________