Ordinul ministrului finanţelor publice Nr. 1951 din 16 noiembrie 2006
privind organizarea şi funcţionarea biroului central
înfiinţat pentru transmiterea pe cale electronică a
informaţiilor în domeniul recuperării creanţelor statelor membre
ale Uniunii Europene
PUBLICAT ÎN: MONITORUL
OFICIAL NR. 954 din 27 noiembrie 2006
În temeiul prevederilor art. 11 alin. (5)
din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi
completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 174^24 alin. (1)
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite
următorul ordin:
ART. 1
(1) Biroul central înfiinţat potrivit
prevederilor art. 174^24 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, se organizează
şi funcţionează în cadrul Autorităţii Naţionale a
Vămilor sub denumirea Biroul central pentru recuperarea creanţelor
statelor membre, în scopul transmiterii şi/sau primirii pe cale electronică
a informaţiilor privind acordarea asistenţei pentru recuperarea în
România a unor creanţe stabilite într-un alt stat membru al Uniunii
Europene, precum şi pentru recuperarea într-un alt stat membru al Uniunii
Europene a creanţelor stabilite în România.
(2) Pentru Biroul central pentru
recuperarea creanţelor statelor membre, denumit în continuare Biroul
central, Autoritatea Naţională a Vămilor va stabili tipul de
compartiment, numărul funcţiilor publice necesare şi
atribuţiile acestuia, va lua măsuri pentru integrarea sa în structura
organizatorică proprie şi va asigura condiţiile pentru ca acest
compartiment să fie funcţional până la data aderării
României la Uniunea Europeană.
ART. 2
(1) Pentru a asigura transmiterea
şi/sau primirea pe cale electronică a informaţiilor între
autorităţile competente din România şi birourile centrale din
alte state membre, Biroul central este conectat la reţeaua CCN/CSI.
(2) Reţeaua CCN/CSI reprezintă
platforma comună bazată pe reţeaua comună de
comunicaţii (CCN) şi pe interfaţa sistemului comun (CSI), dezvoltate
de Comunitatea Europeană pentru a asigura toate transmisiile pe cale
electronică între autorităţile competente în domeniul vamal
şi fiscal.
(3) Cheltuielile determinate de conectarea
Biroului central la reţeaua CCN/CSI şi pentru asigurarea aplicaţiilor
informatice necesare pentru transmiterea pe cale electronică a
informaţiilor de la Biroul central către statele membre şi
către Comisia Europeană, precum şi de la birourile de
legătură către Biroul central se suportă din bugetul
Autorităţii Naţionale a Vămilor.
ART. 3
(1) Informaţiile prevăzute la
art. 1 alin. (1) nu pot fi furnizate decât persoanelor autorizate
prevăzute la art. 174^10 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
şi pot fi utilizate în cursul procedurilor judiciare sau administrative
iniţiate pentru recuperarea creanţelor prevăzute la art. 174^2
din acelaşi act normativ.
(2) Persoanele acreditate
corespunzător de Autoritatea de acreditare de securitate a Comisiei pot
avea acces la informaţiile în cauză doar în măsura în care acest
lucru este necesar pentru întreţinerea şi dezvoltarea reţelei
CCN/CSI.
ART. 4
(1) Biroul central va informa Comisia
Europeană şi statele membre cu privire la denumirea şi adresa
autorităţilor competente în România pentru aplicarea prevederilor
cap. XIII "Aspecte internaţionale" din titlul VIII al
Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare.
(2) În ceea ce priveşte creanţele
pentru care în România sunt competente autorităţile
administraţiei publice locale, informarea către Comisia
Europeană şi statele membre va face referire generică la aceste
autorităţi şi se va comunica adresa Biroului central, urmând ca
informaţiile şi documentele privind acordarea asistenţei să
fie transmise, respectiv primite de aceste autorităţi către/de
la autorităţile competente ale altui stat membru prin intermediul
Biroului central.
ART. 5
Biroul central va transmite Comisiei
Europene, până la data de 15 martie a fiecărui an, pe cale
electronică, o informare asupra numărului de cereri de
informaţii, de comunicare şi de recuperare trimise şi primite de
autorităţile competente din România în anul precedent, asupra cuantumului
creanţelor vizate şi asupra sumelor recuperate, întocmită
potrivit modelului prevăzut în anexă, pe baza datelor primite în
acest scop de la autorităţile competente prevăzute la art. 174^3
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare. Anexa face parte integrantă din
prezentul ordin.
ART. 6
Prezentul ordin intră în vigoare la
data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu
excepţia art. 3, 4 şi 5, care intră în vigoare la data de 1
ianuarie 2007.
*
Prezentul ordin transpune art. 19 şi
25 din Directiva Consiliului 76/308/CEE privind asistenţa mutuală în
materie de recuperare a creanţelor privind anumite cotizaţii,
drepturi, taxe şi alte măsuri, publicată în Jurnalul Oficial al
Comunităţilor Europene nr. L 073 din 19 martie 1976, amendată
prin Directiva Consiliului 79/1071/CEE şi Directiva Consiliului
2001/44/CE, precum şi art. 2 alin. (2), art. 22, art. 23 alin. (2), art.
29 şi 31 şi anexa IV la Directiva Comisiei 2002/94/CE de stabilire a
normelor de aplicare a anumitor dispoziţii din Directiva Consiliului
76/308/CEE, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 337
din 13 decembrie 2002.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA 1
Informare privind aplicarea Directivei
76/308/CEE (conform articolului 25) în cursul anului ....
Semnificaţia coloanelor din tabelul de
mai jos este următoarea:
A - Cereri de informaţii
B - Cereri de comunicare
C - Primite
D - Trimise
E -
Numărul
______________________________________________________________________________
| Cereri de asistenţă reciprocă pentru recuperarea
creanţelor trimise şi |
| primite de ..................................... în cursul
anului ......... |
|______________________________________________________________________________|
| Stat membru | A | B
| Cereri de
recuperare |
| | |
|______________________________________________________|
| |
| | Cereri trimise |
Cereri primite |
|
|___|___|___________________________|__________________________|
| |C|D|C|D|E|
Valoarea |Valoarea |E|Valoarea |Valoarea
|
| | | | | | |
creanţelor|creanţelor |
|creanţelor|creanţelor |
| | | | | | |
vizate |recuperate | |vizate
|recuperate |
| | | | | |
| |din cererile | | |din cererile |
| | | | | |
| |trimise în | |
|primite în |
| | | | | |
| |cursul | | |cursul |
| | | | | |
| |anului X | | |anului X |
| | | | | |
| |_____________| | |_____________|
| | | | | |
| |Valoarea|Anul| | |Valoarea|Anul|
|_______________|_|_|_|_|_|___________|________|____|_|__________|________|____|
| Belgia | | | | |
| | |
| | | |
|
| Bulgaria | | | | |
| | |
| | | |
|
| Republica Cehă| | | | | | | |
| | | |
|
| Danemarca | | | | |
| | |
| | | |
|
| Germania | | | | |
| | |
| | | |
|
| Estonia | | | | |
| | |
| | | |
|
| Grecia | | | | |
| | |
| | | |
|
| Spania | | | | | | | |
| | | |
|
| Franţa | | | |
| | | |
| | | |
|
| Irlanda | | | | |
| | |
| | | |
|
| Italia | | | | |
| | |
| | | |
|
| Cipru | | | | |
| | |
| | | |
|
| Lituania | | | | |
| | |
| | | |
|
| Letonia | | | | |
| |
| | | | |
|
| Luxemburg | | | | |
| | |
| | | |
|
| Ungaria | | | | |
| | |
| | | |
|
| Malta | | | | |
| | |
| | | |
|
| Olanda | | | | |
| | |
| | | |
|
| Austria | | | | |
| | |
| | | |
|
| Polonia | | | | |
| | |
| | |
| |
| Portugalia | | | | |
| | |
| | | |
|
| Slovenia | | | | |
| | |
| | | |
|
| Slovacia | | | | |
| | |
| | | | |
| Finlanda/Suomi| | | | | | | |
| | | |
|
| Suedia | | | | |
| | |
| | | |
|
| Regatul Unit | | | | |
| | |
| | | |
|
|_______________|_|_|_|_|_|___________|________|____|_|__________|________|____|