Ordinul ministrului finanţelor
publice Nr. 1190 din 13 iulie 2006
pentru aprobarea Deciziei Comisiei
fiscale centrale nr. 2/2006
publicat în Monitorul Oficial nr. 646 din 26 iulie 2006
În temeiul art. 11 alin. (5) din
Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi
completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 6 din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi ale art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite
următorul ordin:
ART. 1
Se aprobă Decizia Comisiei fiscale
centrale nr. 2/2006, prevăzută în anexa ce face parte integrantă
din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor
publice,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vlădescu
ANEXA 1
DECIZIA
Comisiei fiscale centrale nr. 2 din 3
- 4 aprilie 2006
1. Exigibilitatea taxei pe valoarea
adăugată aferentă accizei în cadrul importurilor de bunuri
accizabile:
"De la data intrării în vigoare a
Codului fiscal, în cazul importurilor de bunuri care sunt plasate în regim de
antrepozit fiscal prevăzut la art. 163 lit. c) din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, exigibilitatea taxei pe valoarea adăugată
aferentă accizei, care potrivit art. 139 alin. (1) din Codul fiscal este
cuprinsă în baza de impozitare a taxei pe valoarea adăugată,
intervine la data la care acciza este exigibilă."
2. Art. 22 şi 23 din Legea nr.
345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată, art. 145 şi 147 din
Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal:
"Persoanele impozabile înregistrate ca
plătitori de taxă pe valoarea adăugată care au realizat
după 1 iunie 2002 obiective de investiţie, care la sfârşitul
anului următor celui de punere în funcţiune se constată că
sunt destinate exclusiv realizării de operaţiuni cu drept de
deducere, au dreptul să deducă integral taxa pe valoarea
adăugată aferentă realizării respectivelor obiective de
investiţii. Persoanele impozabile înregistrate ca plătitori de
taxă pe valoarea adăugată care nu au dedus taxa pe valoarea
adăugată pe parcursul procesului investiţional, iar la
sfârşitul anului următor celui de punere în funcţiune
constată că investiţia este utilizată pentru
operaţiuni atât cu drept de deducere, cât şi fără drept de
deducere, au dreptul să deducă taxa pe valoarea adăugată
aferentă realizării respectivelor investiţii pe baza pro rata
definitivă determinată la sfârşitul anului calendaristic
următor celui de punere în funcţiune."
3. a. În aplicarea art. 1 din Legea nr.
71/1994 privind acordarea unor facilităţi suplimentare faţă
de Legea nr. 35/1991, republicată, pentru atragerea de investitori
străini în industrie, coroborat cu prevederile art. 7 din Decretul nr.
167/1958, republicat, privitor la prescripţia extinctivă:
"În cazul facilităţilor
fiscale acordate sub condiţie suspensivă sau cu un termen suspensiv,
prescripţia începe să curgă de la data când s-a împlinit
condiţia sau a expirat termenul."
b. În aplicarea art. 1 din Legea nr.
71/1994 privind acordarea unor facilităţi suplimentare faţă
de Legea nr. 35/1991, republicată, pentru atragerea de investitori
străini în industrie:
"În vederea stabilirii dreptului
societăţii de a beneficia de facilităţi, gradul de
integrare se determină la sfârşitul perioadei pentru produsele
prevăzute în contractul de societate, cu modificările ulterioare,
luându-se în calcul producţia anuală a modelelor în cauză,
înregistrată în anul de referinţă.
Nivelul <<gradului de
integrare>> prevăzut la art. 1 din Legea nr. 71/1994 se
determină conform formulei de calcul prevăzute în contractul de
societate la care se face trimitere în cuprinsul articolului de lege anterior,
precizat pe baza documentelor justificative înregistrate în evidenţa
contabilă a societăţii."
4. Impunerea sumelor reprezentând
contravaloarea serviciului prestat în sistem IATA:
"Sumele cedate de persoana
juridică română din valoarea biletelor ei de transport, sume ce apar
evidenţiate prin operaţiunea de stornare în facturile emise de
persoana juridică română, reprezintă valoarea serviciului
prestat de agenţiile externe de comercializare a biletelor de transport
internaţional, agreate de organizaţia internaţională IATA,
iar veniturile din vânzarea acestor bilete sunt venituri impozabile pentru
persoana juridică română, fiind avute în vedere la stabilirea impozitului
pe profit al persoanei juridice rezidente în România.
Potrivit prevederilor convenţiilor de
evitare a dublei impuneri şi ale Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
cu modificările şi completările ulterioare, veniturile realizate
de persoanele nerezidente din prestări de servicii de natura vânzării
de bilete de transport internaţional sunt impozitate în România numai în
condiţiile în care activitatea respectivă se
desfăşoară prin intermediul unor sedii permanente ale
agenţiilor de comercializare a biletelor de transport internaţional
aflate pe teritoriul României.
Sumele cedate de persoana juridică
română din valoarea biletelor ei de transport şi încasate de
agenţia de vânzare a biletelor din străinătate nu
reprezintă comision, ci contravaloarea serviciului prestat în totalitate
pe teritoriul altei ţări în legătură cu vânzarea de bilete
de călătorie în trafic internaţional."
5. Art. 10 din Ordonanţa Guvernului
nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care
domiciliază sau lucrează în unele localităţi din
Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei "Delta
Dunării", republicată:
"Agenţii economici care au
efectuat investiţii în zona Munţilor Apuseni şi în
Rezervaţia Biosferei <<Delta Dunării>> vor beneficia de
facilităţile fiscale prevăzute la art. 10 din Ordonanţa
Guvernului nr. 27/1996, republicată, numai după confirmarea dată
de consiliul judeţean sau de consiliul local, după caz."