Asculta

ORDIN Nr. 1046 din 27 august 2007

pentru modificarea unor ordine ale ministrului economiei şi finanţelor

EMITENT:      MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR

PUBLICAT  ÎN: MONITORUL OFICIAL  NR. 642 din 20 septembrie 2007

 

    În temeiul dispoziţiilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările ulterioare,

    având în vedere prevederile art. 86 alin. (2), ale art. 109 şi ale art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată,

 

    ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:

 

    ART. I

    Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 972/2006 privind aprobarea formularului "Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 528 din 19 iunie 2006, se modifică după cum urmează:

    - Anexele nr. 1 şi 2 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezentul ordin.

    ART. II

    Ordinul ministrului economiei şi finanţelor publice nr. 149/2007 privind modelul şi conţinutul unor documente întocmite în activitatea de inspecţie fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 344 din 21 mai 2007, se modifică după cum urmează:

    - Anexele nr. 1, 2, 4 şi 5 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 3, 4, 5 şi 6 la prezentul ordin.

    ART. III

    Anexele nr. 1 - 6 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. IV

    Prevederile prezentului ordin intră în vigoare în termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. V

    Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

                   p. Ministrul economiei şi finanţelor,

                               Cătălin Doica,

                              secretar de stat

 

    Bucureşti, 27 august 2007.

    Nr. 1.046.

 

    ANEXA 1*)

    (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 972/2006)

 

    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

 

     __________________________________________________________________________

    |      | AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE   |                             |

    |      | FISCALĂ                             |                             |

    |      | Direcţia .........................  | Nr. înregistrare .......... |

    |      | ..................................  | Data ....../......./....... |

    |______|_____________________________________|_____________________________|

 

                            DECIZIA DE IMPUNERE

privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală

 

    1. DATELE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI

    Denumire contribuabil: _____________________________________ Cod unic de înregistrare: ___________________ Nr. ORC  ______________________

    Domiciliul fiscal: Localitatea __________________ Str. ___________________ Nr. _____ Bl. _____ Sc. _____ Ap. _____ Judeţ/sector _________________________

 

    2. DATE PRIVIND CREANŢA FISCALĂ

    2.1.1 Obligaţii fiscale suplimentare de plată

 ______________________________________________________________________________

|Nr. | Denumire        |Perioada verificată/|Baza       |Impozit, taxă,|Cod    |

|crt.| impozit, taxă,  |Perioada pentru care|impozabilă |contribuţie   |cont   |

|    | contribuţie/    |s-au calculat       |stabilită  |stabilit(ă)   |bugetar|

|    | obligaţii       |obligaţii fiscale   |suplimentar|suplimentar   |       |

|    | fiscale         |accesorii           |  - lei -  |de plată/     |       |

|    | accesorii       |____________________|           |Obligaţii     |       |

|    |                 |  De la  | Până la  |           |fiscale       |       |

|    |                 |  data   | data     |           |accesorii     |       |

|    |                 |         |          |           |de plată      |       |

|    |                 |         |          |           |   - lei -    |       |

|____|_________________|_________|__________|___________|______________|_______|

| 0  |        1        |    2    |    3     |     4     |      5       |    6  |

|____|_________________|_________|__________|___________|______________|_______|

|  1 |Obligaţia fiscală| zz.ll.aa| zz.ll.aa |           |              |       |

|    |principală       |         |          |           |              |       |

|____|_________________|_________|__________|___________|______________|_______|

|  2 |Majorări de      | zz.ll.aa| zz.ll.aa |           |              |       |

|    |întârziere       |         |          |           |              |       |

|____|_________________|_________|__________|___________|______________|_______|

 

    2.1.2. Motivul de fapt

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

 

    2.1.3. Temeiul de drept

    Act normativ: ___________, articol: _____, paragraf: _____, punct: _____, litera: _____, alineat: _____

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

 

    2.2.1 Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare

 

    Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:

    A - TVA solicitată la rambursare - lei -

    B - TVA respinsă la rambursare - lei -

    C - TVA aprobată la rambursare - lei -

    D - TVA stabilită suplimentar şi rămasă de plată - lei -

    E - De la data (zz.ll.aa)

    F - Până la data (zz.ll.aa)

    G - Baza impozabilă - lei -

    H - TVA stabilită suplimentar de plată - lei -

 ______________________________________________________________________________

|Nr. |Număr şi  |Perioada  | A|Obligaţie  | B| C| D| Obligaţii fiscale |Cod    |

|crt.|dată      |verificată|  |fiscală    |  |  |  | accesorii de plată|cont   |

|    |decont de |          |  |stabilită  |  |  |  |     - lei -       |bugetar|

|    |TVA cu    |          |  |suplimentar|  |  |  |                   |       |

|    |sume      |__________|  |___________|  |  |  |___________________|       |

|    |negative  |  E |  F  |  |  G  |  H  |  |  |  |Calculate|Valoare  |       |

|    |cu opţiune|    |     |  |     |     |  |  |  |_________|obligaţii|       |

|    |de        |    |     |  |     |     |  |  |  |  E |  F |fiscale  |       |

|    |rambursare|    |     |  |     |     |  |  |  |    |    |accesorii|       |

|    |          |    |     |  |     |     |  |  |  |    |    | - lei - |       |

|____|__________|____|_____|__|_____|_____|__|__|__|____|____|_________|_______|

|  0 |    1     |  2 |  3  | 4|  5  |  6  | 7| 8| 9| 10 | 11 |   12    |   13  |

|____|__________|____|_____|__|_____|_____|__|__|__|____|____|_________|_______|

|    |          |    |     |  |     |     |  |  |  |    |    |         |       |

|____|__________|____|_____|__|_____|_____|__|__|__|____|____|_________|_______|

|    |          |    |     |  |     |     |  |  |  |    |    |         |       |

|____|__________|____|_____|__|_____|_____|__|__|__|____|____|_________|_______|

 

    2.2.2 Motivul de fapt

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

 

    2.2.3. Temeiul de drept

    Act normativ: ___________, articol: _____, paragraf: _____, punct: _____, litera: _____, alineat: _____

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

 

    3. Data comunicării

    Data comunicării "Deciziei de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" reprezintă:

    - data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată;

    - data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa guvernului nr. 92/2003, republicată;

    - data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile art. 44 alin. (3) din Ordonanţa guvernului nr. 92/2003, republicată.

    4. Termenul de plată

    Diferenţa de impozit, taxă sau contribuţie constatată de organele de inspecţie fiscală şi stabilită de plată precum şi obligaţiile accesorii aferente acestora se plătesc în funcţie de data comunicării prezentei decizii de impunere, astfel:

    - până la data de 5 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 01 - 15 din lună;

    - până la data de 20 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16 - 31 din lună.

    5. Dispoziţii finale

    La prezenta decizie de impunere se anexează Raportul de inspecţie fiscală

                                    ______

care, împreună cu anexele, conţine | .... | pagini.

                                   |______|

    În conformitate cu art. 205 şi 207 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, împotriva sumelor de plată şi sau aprobate la rambursare prin prezenta decizie de impunere se poate face contestaţie, care se depune, în termen de 30 zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sancţiunea decăderii.

    Prezenta decizie reprezintă titlu de creanţă.

 

 ______________________________________________________________________________

|         APROBAT         |       AVIZAT       |             ÎNTOCMIT          |

|_________________________|____________________|_______________________________|

| Conducătorul activităţii| Şef serviciu       | Numele şi prenumele| Semnătura|

| de inspecţie fiscală    |                    |                    |          |

|_________________________|____________________|____________________|__________|

| Funcţia                 | Numele şi prenumele| 1.                 |          |

|_________________________|____________________|____________________|__________|

| Numele şi prenumele     |                    | 2.                 |          |

|_________________________|____________________|____________________|__________|

| Semnătura şi ştampila*) | Semnătura          | 3.                 |          |

|_________________________|____________________|____________________|__________|

    *) Ştampila se va aplica numai pentru coloana "aprobat"

 

    Cod 14.13.02.18 aprobat prin OMFP nr. 972/13.06.2006

 

 

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 972/2006)

 

                                 INSTRUCŢIUNI

de completare a formularului "Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală"

 

    a) "Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" reprezintă actul administrativ fiscal emis de organele de inspecţie fiscală în aplicarea prevederilor legale privind stabilirea obligaţiilor fiscale suplimentare de plată, precum şi pentru comunicarea modului de soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată a decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare, în situaţia în care se stabilesc diferenţe faţă de suma solicitată la rambursare.

    b) Se va completa la finalizarea unei inspecţii fiscale generale sau parţiale, ca urmare a constatării de obligaţii fiscale suplimentare şi/sau accesorii aferente acestora, înscrise în "Raportul de inspecţie fiscală", întocmit la finalizarea acesteia.

    c) În cazul în care nu se constată diferenţe de impozite, taxe sau contribuţii suplimentare, precum şi accesorii aferente acestora, nu se va întocmi "Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală".

    d) "Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" se întocmeşte de către organul de inspecţie fiscală, se avizează de şeful de serviciu şi se aprobă de conducătorul activităţii de inspecţie fiscală.

    e) Informaţiile din conţinutul "Deciziei de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" se vor completa după cum urmează:

    1. "Datele de identificare ale contribuabilului" va cuprinde, în clar, următoarele informaţii:

    - denumirea completă a contribuabilului;

    - codul de identificare fiscală;

    - numărul de înregistrare la oficiul registrului comerţului;

    - domiciliul fiscal.

    2. "Date privind creanţa fiscală" va cuprinde:

    Punctul 2.1.1: se va completa câte un tabel pentru fiecare obligaţie fiscală stabilită suplimentar cu următoarele informaţii:

    - rândul 1 col. 1: în acest rând se vor înscrie denumirea obligaţiei fiscale principale, impozitul, taxa sau contribuţia care a făcut obiectul inspecţiei fiscale (cu excepţia taxei pe valoarea adăugată, atunci când verificarea se efectuează pentru soluţionarea cu inspecţie fiscală anticipată a unui decont de TVA cu sume negative cu opţiunea de rambursare);

    - rândul 2 col 1: în acest rând se vor înscrie majorările de întârziere calculate pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar, acolo unde este cazul.

    Pentru fiecare din rândurile 1 şi 2, organele de inspecţie fiscală vor înscrie următoarele:

    - rândul 1 col. 2: se completează cu data de început a perioadei verificate;

    - rândul 1 col. 3: se completează cu data de sfârşit a perioadei verificate;

    - rândul 1 col. 4: reprezintă valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de impozit pentru determinarea obligaţiei fiscale;

    - rândul 1 col. 5: se completează cu valoarea totală a sumelor stabilite suplimentar de către inspecţia fiscală pentru impozitul, taxa, contribuţia care a făcut obiectul inspecţiei fiscale, pentru toată perioada verificată;

    - rândul 1 col. 6: reprezintă codul de cont bugetar al obligaţiei fiscale care a făcut obiectul inspecţiei fiscale. Acest cod se înscrie în mod automat prin aplicaţia informatică care generează decizia de impunere;

    - rândul 2 col. 2: se completează cu data de la care se calculează majorările de întârziere pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de plată;

    - rândul 2 col. 3: se completează cu data până la care se calculează majorările de întârziere pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de plată;

    - rândul 2 col. 4: se completează cu suma totală a bazei impozabile stabilite suplimentar;

    - rândul 2 col 5: se completează cu suma totală a obligaţiilor fiscale accesorii calculate pentru sumele stabilite suplimentar de inspecţia fiscală;

    - rândul 2 col. 6: se completează cu simbolul codului de cont bugetar al majorărilor de întârziere aferente obligaţiei fiscale care a făcut obiectul inspecţiei fiscale. Acest cod se înscrie în mod automat prin aplicaţia informatică ce generează decizia de impunere.

    Punctul 2.1.2: se vor înscrie detaliat şi în clar modul în care contribuabilul a efectuat şi a înregistrat o operaţiune patrimonială, modul cum a tratat din punct de vedere fiscal sau cu influenţă fiscală şi tratamentul fiscal aplicat de acesta, precum şi prezentarea consecinţelor fiscale. Motivul de fapt se va înscrie atât pentru obligaţia fiscală principală, cât şi pentru accesoriile calculate pentru aceasta.

    Punctul 2.1.3: se va înscrie detaliat şi clar încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea concisă a textului de lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru obligaţia fiscală principală, cât şi pentru accesoriile calculate la aceasta.

    Informaţiile prevăzute la pct. 2.1.1, 2.1.2 şi 2.1.3 se vor completa pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie pentru care s-au constatat diferenţe de obligaţii fiscale şi/sau accesorii aferente acestora. În cazurile în care legea permite şi există constatări, se pot înscrie obligaţii fiscale accesorii, fără ca organele fiscale să stabilească o obligaţie fiscală principală suplimentară la sfârşitul perioadei verificate. În acest caz, în col. 4 "baza impozabilă stabilită suplimentar" se va înscrie obligaţia fiscală principală stabilită suplimentar de plată pe o anumită perioadă, chiar dacă în perioadele următoare aceasta s-a anulat.

    Punctul 2.2.1: acest tabel se completează în cazul în care inspecţia fiscală se efectuează pentru soluţionarea decontului/deconturilor de taxă pe valoare adăugată cu sumă negativă cu opţiune de rambursare cu control anticipat şi numai dacă s-a stabilit suplimentar taxa pe valoarea adăugată.

    În cazul în care se soluţionează mai multe deconturi cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, se va efectua o singură inspecţie fiscală pentru toate deconturile, dar pentru fiecare decont de taxă pe valoarea adăugată, în ordine cronologică, pentru care s-a solicitat rambursarea de TVA, se vor face constatări separate, după cum urmează:

    - prima perioadă verificată va cuprinde intervalul de timp de la începutul perioadei anterioare neverificate (cu condiţia încadrării în termenul legal de prescripţie) până la data de sfârşit a perioadei aferente primului decont de TVA cu sume negative cu opţiune de rambursare;

    - următoarea perioadă verificată va începe de la data de sfârşit a ultimului decont verificat până la sfârşitul perioadei aferente următorului decont ce urmează a se verifica.

    Decizia de impunere va cuprinde în tabelul "Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare" câte un rând pentru fiecare perioadă verificată, aferentă unui decont de TVA cu sume negative cu opţiune de rambursare.

    În acelaşi mod se va continua până la soluţionarea tuturor deconturilor de TVA cu sume negative cu opţiune de rambursare, depuse şi neverificate.

    Tabelul "Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare" va avea câte un rând pentru fiecare perioadă aferentă unui decont de TVA, care se verifică şi va cuprinde următoarele:

    - col. 1 se completează cu numărul şi data decontului primit pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată;

    - col. 2 se completează cu data de la care începe verificarea, sub forma zz.ll.aa;

    - col. 3 se completează cu data de sfârşit a perioadei supuse verificării;

    - col. 4 se completează cu suma solicitată la rambursare şi este preluată din decontul de TVA cu sume negative cu opţiune de rambursare, care a fost transmis pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată;

    - col. 5 se completează cu valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de TVA pentru determinarea taxei pe valoarea adăugată suplimentare. În cazul utilizării unor cote diferite de TVA se vor înscrie bazele însumate ale acestora;

    - col. 6 se completează cu taxa pe valoarea adăugată stabilită suplimentar de plată în perioada verificată;

    - col. 7 se completează cu suma respinsă la rambursare ca urmare a inspecţiei fiscale, cu respectarea următoarelor corelaţii:

    a) este egală cu TVA solicitată la rambursare, dacă TVA stabilită suplimentar este mai mare sau egală cu TVA solicitată la rambursare;

    b) este egală cu TVA stabilită suplimentar, dacă aceasta este mai mică decât TVA solicitată la rambursare;

    - col. 8 se completează cu suma aprobată la rambursare şi se calculează ca diferenţa dintre TVA solicitată la rambursare şi TVA respinsă la rambursare;

    - col. 9 se completează cu diferenţa pozitivă dintre TVA stabilită suplimentar de plată şi TVA respinsă la rambursare;

    - col. 10 se completează cu data de la care se calculează majorările de întârziere şi se înscrie sub forma zz.ll.aa;

    - col. 11: se va înscrie data până la care se calculează majorările de întârziere şi se înscrie sub forma zz.ll.aa;

    - col. 12 se completează cu valoarea obligaţiilor fiscale accesorii calculate pentru fiecare perioadă în care s-a calculat TVA rămasă suplimentar de plată;

    - col. 13 se completează cu simbolul codului de cont bugetar pentru taxa pe valoarea adăugată; acest cod se înscrie în mod automat prin aplicaţia informatică care generează decizia de impunere.

    Punctul 2.2.2: se va înscrie detaliat şi în clar modul în care contribuabilul a efectuat o operaţiune patrimonială, modul cum a tratat din punct de vedere fiscal sau cu influenţă fiscală şi prezentarea consecinţei fiscale. Motivul de fapt se va înscrie atât pentru taxa pe valoarea adăugată, cât şi pentru accesoriile calculate pentru aceasta.

    Punctul 2.2.3: se va înscrie detaliat şi clar încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea concisă a textului de lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru taxa pe valoarea adăugată, cât şi pentru accesoriile calculate la aceasta.

    Formularul "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" are rol şi de "Decizie de rambursare a taxei pe valoare adăugată" în cazul inspecţiilor fiscale anticipate efectuate pentru soluţionarea deconturilor cu sume negative de taxă pe valoare adăugată cu opţiune de rambursare, în urma cărora se stabilesc diferenţe faţă de suma solicitată.

    Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută la art. 116 sau 117, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată.

    3. "Data comunicării" reprezintă data când "Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" a fost comunicată contribuabilului şi a fost stabilită în funcţie de modalitatea de comunicare şi în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, după cum urmează:

    - data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată; această dată va fi înscrisă de contribuabil pe toate exemplarele deciziei de impunere, împreună cu semnătura de primire, la momentul primirii deciziei de impunere;

    - data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată; "Confirmarea de primire" va fi anexată la exemplarul deciziei de impunere care rămâne la organul fiscal, iar o copie va fi transmisă administraţiei finanţelor publice în a cărei administrare se află contribuabilul verificat;

    - data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile prevăzute la art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată.

    Câte o copie a anunţului publicitar care a fost afişat va fi anexată deciziei de impunere şi va fi transmisă împreună cu aceasta la administraţia finanţelor publice în a cărei administrare se află contribuabilul verificat, precum şi la exemplarul rămas la organul de inspecţie fiscală care a efectuat verificarea.

    4. "Termenul de plată": diferenţa de impozit, taxă sau contribuţie stabilită suplimentar de plată, precum şi obligaţiile accesorii aferente acestora se plătesc în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:

    - până la data de 5 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 1 - 15 din lună;

    - până la data de 20 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16 - 31 din lună.

    5. "Dispoziţii finale" se va completa cu numărul total de pagini al raportului de inspecţie fiscală care se anexează la "Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală".

    "Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" se va întocmi în 3 exemplare, toate cu titlu de original, de către echipa de inspecţie avizată de şeful de serviciu şi aprobată de conducătorul activităţii de inspecţie fiscală.

 

    ANEXA 3*)

    (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 149/2007)

 

    *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.

 

 ______________________________________________________________________________

|      | AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ      | Nr. înregistrare ... |

|      | Direcţia ..................................... | Data ..../..../..... |

|______|________________________________________________|______________________|

 

                              DECIZIE DE IMPUNERE

privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere

 

    1. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI

 

    Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală

     _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

    Numele                      Iniţiala               Prenumele

                                tatălui

     ______________________    __________    ______________________________

    |______________________|  |__________|  |______________________________|

 

    Denumire

     _______________________________________________________________

    |_______________________________________________________________|

 

    2. DATE PRIVIND DOMICILIUL FISCAL AL PERSOANEI FIZICE

 

    Judeţ _________ Localitate __________  Sector _______ Strada _______________ Nr. ______ Bloc ______ Scara ______ Etaj ______ Ap. ______ Cod poştal __________ Telefon ______________ Fax _____________ E-mail ________________________________

 

    3. DATE PRIVIND SEDIUL ACTIVITĂŢII SAU LOCUL DE DESFĂŞURARE EFECTIVĂ A ACTIVITĂŢII PRINCIPALE

 

    Judeţ _________ Localitate __________  Sector _______ Strada _______________ Nr. ______ Bloc ______ Scara ______ Etaj ______ Ap. ______ Cod poştal __________ Telefon ______________ Fax _____________ E-mail ________________________________

 

    4. DATE PRIVIND CREANŢA FISCALĂ

 

    Anul verificat:

     _ _ _ _

    |_|_|_|_|

 

    4.1 Rezultatele inspecţiei fiscale privind impozitul pe venit

 

    Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:

    A - Venitul net anual impozabil evidenţiat în decizia de impunere anuală comunicată contribuabilului

    B - Diferenţa de venit net anual stabilită suplimentar de organele de inspecţie fiscală

    C - Venitul net anual impozabil recalculat de organele de inspecţie fiscală

 ______________________________________________________________________________

| A| B| C|Impozitul pe      |Diferenţa de     |Obligaţii fiscale       |Cod    |

|  |  |  |venitul net anual |impozit pe       |accesorii de plată      |cont   |

|  |  |  |impozabil         |venitul net      |pentru impozitul        |bugetar|

|  |  |  |stabilit:         |anual stabilită  |pe venit stabilit       |       |

|  |  |  |                  |suplimentar de   |suplimentar             |       |

|  |  |  |                  |organele de      |                        |       |

|  |  |  |                  |inspecţie fiscală|                        |       |

|  |  |  |__________________|_________________|________________________|       |

|  |  |  |prin    |de       |în plus |în minus|Valoare  |   Calculate  |       |

|  |  |  |decizia |organele |        |        |Obligaţii|______________|       |

|  |  |  |de      |de       |        |        |accesorii|De la |Până la|       |

|  |  |  |impunere|inspecţie|        |        |         |Data  |Data   |       |

|  |  |  |anuală  |fiscală  |        |        |         |ZZLLAA|ZZLLAA |       |

|__|__|__|________|_________|________|________|_________|______|_______|_______|

|1 |2 |3 |4       |5        |6       |7       |8        |9     |10     |11     |

|__|__|__|________|_________|________|________|_________|______|_______|_______|

|  |  |  |        |         |        |        |         |      |       |       |

|  |  |  |        |         |        |        |         |      |       |       |

|__|__|__|________|_________|________|________|_________|______|_______|_______|

 

    4.2 Motivul de fapt

    __________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________

    4.3 Temeiul de drept  Act normativ: _____, articol: ______ paragraf: _____ punct: _____ literă: _____ alineat: ______

    __________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________

 

    5. DATA COMUNICĂRII

 

    Data comunicării actului administrativ fiscal reprezintă:

    - data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată;

    - data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată;

    - data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar în condiţiile art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată;

 

    6. TERMENUL DE PLATĂ

 

    Diferenţa de impozit pe venit stabilită suplimentar, precum şi obligaţiile accesorii aferente acestora se plătesc în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:

    - până la data de 5 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 01 - 15 din lună;

    - până la data de 20 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16 - 31 din lună;

    Diferenţa de impozit pe venitul anual stabilit în minus, în sumă de ____________ lei, se restituie în termen de cel mult 60 de zile, cu respectarea prevederilor art. 116 sau 117 după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată.

 

    7. DISPOZIŢII FINALE

 

    La prezenta decizie de impunere se anexează raportul de inspecţie fiscală

                                    _____

care, împreună cu anexele, conţine |.....| pagini.

                                   |_____|

    În conformitate cu art. 205 şi 207 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, împotriva sumelor de plată şi/sau aprobate la rambursare prin prezenta decizie de impunere se poate face contestaţie, care se depune, în termen de 30 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sancţiunea decăderii.

    Prezenta decizie de impunere reprezintă titlu de creanţă.

 

 ______________________________________________________________________________

|           APROBAT       |          AVIZAT       |       ÎNTOCMIT             |

|_________________________|_______________________|____________________________|

| Conducătorul activităţii| Şef serviciu/Şef      |Numele şi |Funcţia|Semnătura|

| de inspecţie fiscală    | birou/Şef compartiment|prenumele |       |         |

|_________________________|_______________________|__________|_______|_________|

| Funcţia                 | Numele şi prenumele   |          |       |         |

|_________________________|_______________________|__________|_______|_________|

| Numele şi prenumele     |                       |          |       |         |

|_________________________|_______________________|__________|_______|_________|

| Semnătura şi ştampila*) | Semnătura             |          |       |         |

|_________________________|_______________________|__________|_______|_________|

    *) Ştampila se va aplica numai pentru coloana "aprobat".

 

    Cod MEF 14.13.02.18/i.v. aprobat prin OMEF nr. 149/10.05.2007

 

    Figura 2Lex: Decizia de impunere privind impozitul pe venit suplimentar de plată

 

    ANEXA 4

    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 149/2007)

 

                             INSTRUCŢIUNI

de completare a formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere"

 

    Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" reprezintă actul administrativ fiscal emis de organele de inspecţie fiscală în aplicarea prevederilor legale privind stabilirea diferenţelor de impozit pe venit.

    Acesta se va completa la finalizarea unei inspecţii fiscale generale sau parţiale, ca urmare a constatării de diferenţe de impozit pe venit stabilit suplimentar şi/sau accesorii aferente acestora, înscrise în "Raportul de inspecţie fiscală".

    Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se emite pentru fiecare persoană fizică plătitoare de impozit pe venit datorat pentru veniturile proprii, în baza constatărilor din raportul de inspecţie fiscală.

    Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se întocmeşte de către organul de inspecţie fiscală, se avizează de şeful de serviciu/birou/compartiment şi se aprobă de conducătorul activităţii de inspecţie fiscală din care face parte echipa de inspecţie fiscală.

    Informaţiile din conţinutul formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se vor completa după cum urmează:

    1. "Date de identificare ale contribuabilului" va cuprinde:

    - Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală, definit conform prevederilor din Codul de procedură fiscală şi se completează astfel:

    a) pentru persoanele fizice, codul numeric personal atribuit potrivit legii speciale;

    b) pentru persoanele fizice care nu deţin cod numeric personal, numărul de identificare fiscală atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;

    - Numele şi prenumele: se vor completa cu numele, iniţiala tatălui şi prenumele persoanei fizice verificate

    - Denumire: se va completa cu denumirea completă a contribuabilului.

    2. "Date privind domiciliul fiscal al persoanei fizice": se va completa cu toate informaţiile care definesc complet adresa unde îşi are domiciliul sau adresa la care locuieşte efectiv persoana fizică.

    3. "Date privind sediul activităţii sau locul de desfăşurare efectivă a activităţii principale": se va completa cu toate informaţiile care definesc complet sediul activităţii sau locul de desfăşurare a activităţii economice autorizate ori a profesiei libere exercitate.

    4. "Date privind creanţa fiscală":

    Rezultatele inspecţiei fiscale vor fi întotdeauna prezentate separat pentru fiecare an fiscal, care va fi înscris în cartuşul "anul verificat".

    Punctul 4.1. Rezultatele inspecţiei fiscale privind impozitul pe venit vor fi înscrise în câte un tabel, astfel:

    Rândul 1 col. 1: va cuprinde venitul net anual impozabil evidenţiat în decizia de impunere anuală comunicată contribuabilului;

    Rândul 1 col. 2: va cuprinde diferenţa de venit net anual impozabil stabilită suplimentar de organele de inspecţie fiscală;

    Rândul 1 col. 3: va cuprinde venitul net anual impozabil recalculat de organele de inspecţie prin cumularea venitului net anual impozabil din col. 1 cu diferenţa de venit net anual stabilit suplimentar, înscrisă în col. 2;

    Rândul 1 col. 4: va cuprinde impozitul pe venitul net anual impozabil evidenţiat în decizia de impunere anuală comunicată contribuabilului;

    Rândul 1 col. 5: va cuprinde impozitul pe venitul net anual impozabil recalculat de organele de inspecţie fiscală prin aplicarea cotei de impunere prevăzute de lege pentru anul fiscal verificat asupra valorii înscrise în col. 3;

    Rândul 1 col. 6: va cuprinde diferenţa de impozit pe venitul net anual calculată de organele de inspecţie fiscală. În cazul în care diferenţa dintre impozitul calculat de organele de inspecţie fiscală şi cel înscris în decizia de impunere anuală este pozitivă, aceasta va fi înscrisă în această coloană, fiind datorată de către contribuabil;

    Rândul 1 col. 7: va cuprinde diferenţa negativă de impozit pe venitul net anual impozabil calculat de organele de inspecţie fiscală şi care urmează a fi restituită contribuabilului de către organele fiscale competente, potrivit prevederilor legale;

    Rândul 1 col. 8: va cuprinde valoarea obligaţiilor fiscale accesorii, calculate pentru sumele suplimentare stabilite de inspecţia fiscală;

    Rândul 1 col. 9: va cuprinde data de la care s-au calculat obligaţiile fiscale accesorii;

    Rândul 1 col. 10: va cuprinde data până la care s-au calculat obligaţiile fiscale accesorii;

    Rândul 1 col. 11: va cuprinde codul de cont bugetar al impozitului pe venit.

    Punctul 4.2: se va înscrie detaliat modul în care contribuabilul a efectuat şi a tratat din punct de vedere fiscal o operaţiune cu influenţă în veniturile sau cheltuielile înscrise în registrul de încasări şi plăţi sau ca urmare a unor operaţiuni neevidenţiate în acesta, cu prezentarea consecinţei fiscale.

    Punctul 4.3: se va înscrie detaliat încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru obligaţia fiscală principală, cât şi pentru accesoriile calculate la aceasta.

    5. "Data comunicării": reprezintă data stabilită în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, şi este în funcţie de modalitatea de comunicare, după cum urmează:

    - data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată. Această dată va fi înscrisă de contribuabil pe toate exemplarele deciziei de impunere, împreună cu semnătura de primire, la momentul primirii deciziei de impunere;

    - data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată. "Confirmarea de primire" va fi anexată la exemplarul deciziei de impunere care rămâne la organul fiscal, iar o copie va fi transmisă organului fiscal competent în a cărui administrare se află contribuabilul verificat;

    - data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile prevăzute la art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată.

    Câte o copie a anunţului publicitar care a fost afişat va fi anexată deciziei de impunere şi va fi transmisă împreună cu aceasta la organul fiscal competent în a cărui administrare se află contribuabilul verificat, precum şi la exemplarul rămas la organul de inspecţie fiscală care a efectuat verificarea.

    6. "Termenul de plată": Diferenţa de impozit pe venit stabilită suplimentar, precum şi obligaţiile accesorii aferente acesteia se plătesc în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:

    - până la data de 5 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 1 - 15 din lună;

    - până la data de 20 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16 - 31 din lună.

    Diferenţa de impozit pe venitul anual stabilită în minus de inspecţia fiscală se restituie de organul fiscal competent în termen de cel mult 60 de zile, cu respectarea prevederilor art. 116 sau 117, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată.

    7. "Dispoziţii finale": se va completa numărul total de pagini al raportului de inspecţie fiscală care se anexează la "Decizia de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere".

    Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se va întocmi pentru fiecare plătitor de impozit pe venit, în 3 exemplare, toate cu titlu de original, câte un exemplar pentru:

    - organul fiscal unde contribuabilul verificat este înregistrat ca plătitor de impozit pe venit;

    - echipa de inspecţie fiscală;

    - contribuabilul verificat.

 

    ANEXA 5*)

    (Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 149/2007)

 

    *) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.

 

 ______________________________________________________________________________

|      | AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ      | Nr. înregistrare ... |

|      | Direcţia ..................................... | Data ...../..../.... |

|______|________________________________________________|______________________|

 

                              DECIZIA DE IMPUNERE

privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere

 

    1. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI

 

    Cod de înregistrare fiscală/Cod unic de înregistrare fiscală

     ____ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    |____|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

    Denumire contribuabil

     _______________________________________________________________

    |_______________________________________________________________|

 

    2. DATE PRIVIND SEDIUL ACTIVITĂŢII SAU LOCUL DE DESFĂŞURARE EFECTIVĂ A ACTIVITĂŢII PRINCIPALE

 

    Judeţ _________ Localitate __________  Sector _______ Strada _______________ Nr. ______ Bloc ______ Scara ______ Etaj ______ Ap. ______ Cod poştal __________ Telefon ______________ Fax _____________ E-mail ________________________________

 

    3. DATE PRIVIND CREANŢA FISCALĂ

 

    3.1 Obligaţii fiscale suplimentare de plată

 

 ______________________________________________________________________________

|Nr. |Denumire  | Perioada verificată (rd. 1)/|Baza       |Obligaţie  | Cod    |

|crt.|obligaţie | Perioada pentru care        |impozabilă |fiscală    | cont   |

|    |fiscală/  | s-au calculat obligaţii     |stabilită  |stabilită  | bugetar|

|    |obligaţii | fiscale accesorii           |suplimentar|suplimentar|        |

|    |fiscale   | (rd. 2 şi 3)                |  - lei-   |de plată/  |        |

|    |accesorii |                             |           |Obligaţii  |        |

|    |          |                             |           |fiscale    |        |

|    |          |_____________________________|           |accesorii  |        |

|    |          | De la data   | Până la data |           | - lei -   |        |

|____|__________|______________|______________|___________|___________|________|

|  0 |     1    |       2      |       3      |     4     |      5    |    6   |

|____|__________|______________|______________|___________|___________|________|

| 1  |Obligaţia |              |              |           |           |        |

|    |fiscală   |              |              |           |           |        |

|    |principală| zz.ll.aa     | zz.ll.aa     |           |           |        |

|____|__________|______________|______________|___________|___________|________|

|  2 |Majorări  |              |              |           |           |        |

|    |de        |              |              |           |           |        |

|    |întârziere| zz.ll.aa     | zz.ll.aa     |           |           |        |

|____|__________|______________|______________|___________|___________|________|

 

    3.1.1. Motivul de fapt

    __________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________

    3.1.2 Temeiul de drept  Act normativ: _____, articol: _____ paragraf: ____ punct: _____ literă: _____ alineat: _______

    __________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________

 

    4. Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare

 

    Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:

    A - TVA solicitată la rambursare - lei -

    B - TVA respinsă la rambursare - lei -

    C - TVA aprobată la rambursare - lei -

    D - TVA stabilită rămasă suplimentar de plată - lei -

    E - De la data (zz.ll.aa)

    F - Până la data (zz.ll.aa)

    G - Baza impozabilă - lei -

    H - TVA stabilită suplimentar de plată - lei -

 ______________________________________________________________________________

|Nr. |Număr şi  |Perioada  | A|Obligaţie  | B| C| D| Obligaţii fiscale |Cod    |

|crt.|dată      |verificată|  |fiscală    |  |  |  | accesorii de plată|cont   |

|    |decont de |          |  |stabilită  |  |  |  |                   |bugetar|

|    |TVA cu    |          |  |suplimentar|  |  |  |                   |       |

|    |sume      |__________|  |___________|  |  |  |___________________|       |

|    |negative  |  E |  F  |  |  G  |  H  |  |  |  |Calculate|Valoare  |       |

|    |cu opţiune|    |     |  |     |     |  |  |  |_________|obligaţii|       |

|    |de        |    |     |  |     |     |  |  |  |  E |  F |fiscale  |       |

|    |rambursare|    |     |  |     |     |  |  |  |    |    |accesorii|       |

|    |          |    |     |  |     |     |  |  |  |    |    | - lei - |       |

|____|__________|____|_____|__|_____|_____|__|__|__|____|____|_________|_______|

|  0 |    1     |  2 |  3  | 4|  5  |  6  | 7| 8| 9| 10 | 11 |   12    |   13  |

|____|__________|____|_____|__|_____|_____|__|__|__|____|____|_________|_______|

|    |          |    |     |  |     |     |  |  |  |    |    |         |       |

|____|__________|____|_____|__|_____|_____|__|__|__|____|____|_________|_______|

|    |          |    |     |  |     |     |  |  |  |    |    |         |       |

|____|__________|____|_____|__|_____|_____|__|__|__|____|____|_________|_______|

 

    4.1. Motivul de fapt

    __________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________

    4.2. Temeiul de drept

    Act normativ: _____, articol: _____ paragraf: ____ punct: _____ litera: _____ alineat: _______

    __________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________

    __________________________________________________________________________

 

    5. Data comunicării:

    Data comunicării Deciziei de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere reprezintă:

    - data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată;

    - data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată;

    - data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar în condiţiile art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată.

 

    6. Termenul de plată

    Diferenţa de obligaţie fiscală stabilită suplimentar de plată de organele de inspecţie fiscală precum şi obligaţiile accesorii aferente acestora se plătesc în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:

    - până la data de 5 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 01 - 15 din lună;

    - până la data de 20 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16 - 31 din lună;

 

    7. Dispoziţii finale

    La prezenta decizie de impunere se anexează raportul de inspecţie fiscală

                                    _____

care, împreună cu anexele, conţine |.....| pagini.

                                   |_____|

    În conformitate cu art. 205 şi art. 207 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, împotriva sumelor de plată şi/sau aprobate la rambursare prin prezenta se poate face contestaţie, care se depune, în termen de 30 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sancţiunea decăderii.

    Prezenta reprezintă titlu de creanţă.

 

 ______________________________________________________________________________

|           APROBAT       |          AVIZAT       |       ÎNTOCMIT             |

|_________________________|_______________________|____________________________|

| Conducătorul activităţii| Şef serviciu/Şef      |Numele şi |Funcţia|Semnătura|

| de inspecţie fiscală    | birou/Şef compartiment|prenumele |       |         |

|_________________________|_______________________|__________|_______|_________|

| Funcţia                 | Numele şi prenumele   |          |       |         |

|_________________________|_______________________|__________|_______|_________|

| Numele şi prenumele     |                       |          |       |         |

|_________________________|_______________________|__________|_______|_________|

| Semnătura şi ştampila*) | Semnătura             |          |       |         |

|_________________________|_______________________|__________|_______|_________|

    *) Ştampila se va aplica numai pentru coloana "aprobat".

 

    Cod MEF 14.13.02.18/o.f. aprobat prin OMEF nr. 149/10.05.2007

 

    Figura 3Lex: Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente

 

    ANEXA 6

    (Anexa nr. 5 la Ordinul nr. 149/2007)

 

                                INSTRUCŢIUNI

de completare a formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere"

 

    Formularul "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" reprezintă actul administrativ fiscal emis de organele de inspecţie fiscală în aplicarea prevederilor legale privind stabilirea obligaţiilor fiscale suplimentare de plată (cu excepţia impozitului pe venit), precum şi pentru comunicarea modului de soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată a decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare, în situaţia în care se stabilesc diferenţe faţă de suma solicitată.

    Se va completa la finalizarea unei inspecţii fiscale generale sau parţiale, ca urmare a stabilirii de obligaţii fiscale suplimentare şi/sau accesorii aferente acestora, înscrise în "Raportul de inspecţie fiscală" întocmit la finalizarea acesteia.

    Formularul "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se întocmeşte de către organul de inspecţie fiscală, se avizează de şeful de serviciu/birou/compartiment şi se aprobă de conducătorul activităţii de inspecţie fiscală de care aparţine echipa de inspecţie fiscală.

    Informaţiile din conţinutul formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se vor completa după cum urmează:

    1. "Date de identificare ale contribuabilului" va cuprinde:

    - Codul de înregistrare fiscală: este cel atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare, conform prevederilor din Codul de procedură fiscală.

    - Codul unic de înregistrare, atribuit potrivit legii speciale, înregistrat la oficiul registrului comerţului.

    Pentru plătitorii de TVA, codul de înregistrare fiscală/codul unic de înregistrare va fi precedat de prefixul "RO". În cazul în care persoana impozabilă nerezidentă şi-a desemnat un reprezentant fiscal, se va înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit reprezentantului fiscal ca mandatar al persoanei impozabile;

    - Denumire contribuabil: se va completa cu denumirea completă a contribuabilului.

    2. "Date privind sediul activităţii sau locul de desfăşurare efectivă a activităţii principale": se va completa cu toate informaţiile care definesc complet sediul activităţii sau locul unde se desfăşoară efectiv activitatea principală;

    3. "Date privind creanţa fiscală"

    Punctul 3.1: se va completa câte un tabel pentru fiecare obligaţie fiscală stabilită suplimentar cu informaţii referitoare la:

    - rândul 1 col. 1: se vor înscrie denumirea obligaţiei fiscale principale, impozitul, taxa sau contribuţia care a făcut obiectul inspecţiei fiscale (cu excepţia taxei pe valoarea adăugată, atunci când verificarea se efectuează pentru soluţionarea cu inspecţie fiscală anticipată a unui decont de TVA cu sume negative cu opţiunea de rambursare);

    - rândul 2 col. 1: se vor înscrie majorările de întârziere calculate pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de inspecţia fiscală.

    Pentru fiecare dintre rândurile 1 şi 2, organele de inspecţie vor înscrie următoarele:

    Rândul 1:

    col. 2: se va înscrie data de început a perioadei supuse verificării;

    col. 3: se va înscrie data de sfârşit a perioadei supuse verificării;

    col. 4: se va înscrie valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de impozit pentru determinarea obligaţiei fiscale suplimentare;

    col. 5: se va înscrie valoarea totală a sumelor stabilite suplimentar pentru obligaţia fiscală care a făcut obiectul inspecţiei fiscale;

    col. 6: se va înscrie simbolul codului de cont bugetar al obligaţiei fiscale care a făcut obiectul inspecţiei fiscale.

    Rândul 2:

    col. 2: se va înscrie perioada pentru care s-au calculat majorările de întârziere pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de plată;

    col. 3: se va înscrie data până la care se calculează majorările de întârziere pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar;

    col. 4: se va înscrie obligaţia fiscală principală care a stat la calculul obligaţiilor fiscale accesorii;

    col. 5: se va înscrie suma totală a accesoriilor calculate pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de inspecţia fiscală;

    col. 6: se va înscrie codul de cont bugetar pentru majorările de întârziere.

    Punctul 3.1.1: se va înscrie detaliat modul în care contribuabilul a efectuat şi a tratat din punct de vedere fiscal o operaţiune patrimonială şi prezentarea consecinţei fiscale. Motivul de fapt se va înscrie atât pentru obligaţia fiscală principală, cât şi pentru accesoriile calculate pentru aceasta.

    Punctul 3.1.2: se va înscrie detaliat şi clar încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea concisă a textului de lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru obligaţia fiscală principală, cât şi pentru accesoriile calculate la aceasta.

    Informaţiile prevăzute la pct. 3.1.1 şi 3.1.2 se vor completa pentru fiecare obligaţie fiscală pentru care s-au constatat sume suplimentare şi/sau accesorii aferente acestora.

    4. "Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare"

    Acest tabel se completează în cazul în care inspecţia fiscală este efectuată pentru soluţionarea unui decont de taxă pe valoare adăugată cu sumă negativă cu opţiune de rambursare cu control anticipat şi numai dacă s-a stabilit suplimentar taxă pe valoarea adăugată.

    În cazul în care se soluţionează mai multe deconturi cu sume negative de taxă pe valoare adăugată cu opţiune de rambursare, se va efectua o singură inspecţie fiscală pentru toate deconturile, dar pentru fiecare decont de taxă pe valoarea adăugată pentru care s-a solicitat rambursarea de TVA se vor face constatări separate.

    Decizia de impunere va cuprinde în tabelul "Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare" câte un rând pentru fiecare perioadă verificată, aferentă unui decont de TVA cu sume negative cu opţiune de rambursare.

    În cazul soluţionării mai multor deconturi de TVA cu sume negative cu opţiune de rambursare, se va proceda astfel:

    - prima perioadă verificată va cuprinde atât decontul de TVA cu sume negative cu opţiunea de rambursare, cât şi perioada anterioară neverificată, dacă există şi cu condiţia încadrării în termenul de prescripţie, după caz;

    - următoarea perioadă verificată va începe de la data ultimului decont verificat până la sfârşitul următorului decont ce urmează a se verifica.

    În acelaşi mod se va continua până la soluţionarea tuturor deconturilor de TVA cu sume negative cu opţiunea de rambursare, depuse şi neverificate.

    Tabelul "Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare" va avea câte un rând pentru fiecare perioadă aferentă unui decont de TVA, care se verifică şi va cuprinde următoarele:

    Col. 1: se completează cu numărul şi data decontului primit pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată;

    Col. 2: se completează cu data de la care începe verificarea, sub forma zz.ll.aa;

    Col. 3: se completează cu data de sfârşit a perioadei supuse verificării;

    Col. 4: se completează cu suma solicitată la rambursare şi este preluată din decontul de TVA cu sume negative cu opţiune de rambursare, care a fost transmis pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată;

    Col. 5: se completează cu valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de TVA pentru determinarea taxei pe valoarea adăugată suplimentare. În cazul utilizării unor cote diferite de TVA se vor înscrie bazele însumate ale acestora;

    Col. 6: se completează cu taxa pe valoarea adăugată stabilită suplimentar de plată în perioada verificată;

    Col. 7: se completează cu suma respinsă la rambursare ca urmare a inspecţiei fiscale, cu respectarea următoarelor corelaţii:

    a) este egală cu TVA solicitată la rambursare dacă TVA stabilită suplimentar este mai mare sau egală cu TVA solicitată la rambursare;

    b) este egală cu TVA stabilită suplimentar dacă aceasta este mai mică decât TVA solicitată la rambursare;

    Col. 8: se completează cu suma aprobată la rambursare şi se calculează ca diferenţă între TVA solicitată la rambursare şi TVA respinsă la rambursare;

    Col. 9: se completează cu diferenţa pozitivă dintre TVA stabilită suplimentar de plată şi TVA respinsă la rambursare;

    Col. 10: se completează cu data de la care se calculează majorările de întârziere şi se înscrie sub forma zz.ll.aa;

    Col. 11: se completează cu data până la care se calculează majorările de întârziere şi se înscrie sub forma zz.ll.aa;

    Col. 12: se completează cu valoarea obligaţiilor fiscale accesorii calculate pentru fiecare perioadă în care s-a calculat TVA rămasă suplimentar de plată;

    Col. 13: se completează cu simbolul codului de cont bugetar pentru taxa pe valoarea adăugată; acest cod se înscrie în mod automat prin aplicaţia informatică care generează decizia de impunere.

    Punctul 4.1: se vor înscrie detaliat şi în clar modul în care contribuabilul a efectuat o operaţiune patrimonială, modul cum a tratat din punct de vedere fiscal sau cu influenţă fiscală şi prezentarea consecinţei fiscale. Motivul de fapt se va înscrie atât pentru taxa pe valoarea adăugată, cât şi pentru accesoriile calculate pentru aceasta.

    Punctul 4.2: se va înscrie detaliat şi clar încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea concisă a textului de lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru taxa pe valoarea adăugată, cât şi pentru accesoriile calculate la aceasta.

    Formularul "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" are rol şi de "Decizie de rambursare a taxei pe valoare adăugată" în cazul inspecţiilor fiscale anticipate efectuate pentru soluţionarea deconturilor cu sume negative de taxă pe valoare adăugată cu opţiune de rambursare în urma cărora se stabilesc diferenţe faţă de suma solicitată.

    Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută la art. 116 sau 117, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    5. "Data comunicării" actului administrativ fiscal reprezintă data stabilită în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, şi este, în funcţie de modalitatea de comunicare, după cum urmează:

    - data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată; această dată va fi înscrisă de contribuabil pe toate exemplarele deciziei de impunere, împreună cu semnătura de primire, la momentul primirii deciziei de impunere;

    - data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată. "Confirmarea de primire" va fi anexată la exemplarul actului administrativ fiscal care rămâne la organul de inspecţie fiscală, iar o copie va fi transmisă organului fiscal competent în administrarea căruia se află contribuabilul verificat;

    - data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile prevăzute la art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată.

    O copie a anunţului publicitar care a fost afişat va fi anexată deciziei de impunere şi va fi transmisă, împreună cu aceasta, la organul fiscal competent în administrarea căruia se află contribuabilul verificat, iar o altă copie va fi anexată la exemplarul rămas la organul de inspecţie fiscală care a efectuat verificarea.

    6. "Termenul de plată". Diferenţa de obligaţie fiscală stabilită suplimentar de plată, precum şi obligaţiile accesorii aferente acestora se plătesc, în funcţie de data comunicării prezentei decizii, astfel:

    - până la data de 5 a lunii următoare, când data comunicării prezentei decizii este cuprinsă în intervalul 1 - 15 din lună;

    - până la data de 20 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16 - 31 din lună.

    7. "Dispoziţii finale" se va completa numărul total de pagini al raportului de inspecţie fiscală care se anexează la formularul "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere."

    Formularul "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se va întocmi în 3 exemplare, toate cu titlu de original, câte un exemplar pentru:

    - organul fiscal unde contribuabilul verificat este înregistrat ca plătitor de obligaţii fiscale;

    - echipa de inspecţie fiscală;

    - contribuabilul verificat.

 

                              ---------------