INSTRUCŢIUNI
de utilizare a serviciului electronic pentru depunerea de declaraţii de
către persoane fizice
a. Certificatul digital calificat
b. Înregistrare prealabilă pentru depunerea electronică a declaraţiilor
a. Certificatul digital calificat
Pentru depunerea pe portal a declaraţilor este necesar semnarea acestora cu
ajutorul unui certificat digital calificat. Conform OMEF 858/2008, începând cu
data de 1 mai 2008 certificatele digitale se pot solicitata numai de la
furnizorii de servicii de certificare, acreditaţi în condiţiile Legii 455/2001
privind semnătura electronică, publicată în Monitorul Oficial nr. 429 din 31
iulie 2001, cu modificările şi completările ulterioare. Acest certificat digital
este denumit în continuare " certificat
calificat ".
Registrul
furnizorilor de servicii de certificare acreditaţi este stabilit şi publicat
de Ministerul Comunicaţiilor si Societaţii Informaţionale pe site-ul
www.mcsi.ro
b. Înregistrare prealabilă pentru depunerea electronică a declaraţiilor
După ce intraţi în posesia unui certificat calificat trebuie să parcurgeţi
următorii paşi:
1.
Descărcaţi
documentul de confirmare de pe
portalul ANAF.
2. Completaţi documentul de confirmare, aplicând semnătura digitală în
căsuţa
"Semnătură utilizator", folosind certificatul digital calificat pe care
îl
aveţi deja. Trimiteţi prin e-mail acest fişier pe adresa autorităţii de
certificare care v-a eliberat certificatul digital.
3.Autoritatea de certificare va verifica datele din documentul dvs. şi va aplica
semnătura electronică în căsuţa "Semnătură autoritate de certificare", după care
va trimite pe adresa dvs. de e-mail documentul de confirmare.
4.
Intraţi pe portalul ANAF, apoi navigaţi în meniul
"Declaratii electronice"
si accesaţi modulul " Înregistrare
utilizatori persoane fizice ".
4. Cu comanda
BROWSE,
selectaţi de pe calculatorul dvs. fişierul .pdf
conţinând documentul de confirmare.
5. Apăsaţi apoi butonul
Transmite documentul
pentru transmiterea acestor date.
6.
Se va afişa următorul mesaj:
7. Veţi primi confirmarea dreptului de utilizare a serviciului “Depunere
declaraţii on-line" prin poşta electronică, la adresa menţionată în cerere.
Adresa de e-mail de la care veţi primi confirmarea activării contului este
autoritate.MFP@mfinante.ro , având subiectul: " MFP - activare cont ", iar
textul mesajului va fi de forma: " Contul dumneavoastra a fost activat pentru
cnp-ul... Puteti utiliza serviciul Depunere electronica declaratii ." Din acest
moment sunteţi înregistrat pe portalul ANAF şi puteţi depune declaraţiile
electronice existente în meniul Persoane fizice/Descărcare declaraţii.
Reprezentanţii fiscali
prezintă anumite particularităţi la etapele de mai sus,
după cum urmează:
1.
Descărcaţi
documentul de confirmare de pe
portalul ANAF.
2. Completaţi documentul de confirmare, aplicând semnătura digitală în
căsuţa "Semnătură utilizator", folosind certificatul digital calificat pe care
îl
aveţi deja. Trimiteţi prin e-mail acest fişier pe adresa autorităţii de
certificare care v-a eliberat certificatul digital.
3.Autoritatea de certificare va verifica datele din documentul dvs. şi va aplica
semnătura electronică în căsuţa "Semnătură autoritate de certificare", după care
va trimite pe adresa dvs. de e-mail documentul de confirmare.
3.
Intraţi pe portalul ANAF, apoi navigaţi în meniul
Depunere Declaratii
si
accesaţi modulul "Înregistrare certificate calificate persoane
juridice/reprezentant fiscal". Acceptati termenii si conditiile, apasati butonul
accepta
4. Cu comanda
BROWSE ,
selectaţi de pe calculatorul dvs. fişierul .pdf
conţinând documentul de confirmare.
Apăsaţi apoi butonul
Transmite documentul
pentru transmiterea acestor
date.
5. În continuare sunteţi solicitat să introduceţi următoarele date:
- codul unic de identificare, unde veţi introduce codul contribuabilului
pentru care veţi transmite declaraţiile fiscale;
- denumire/Nume, prenume contribuabilului, unde veţi introduce
denumirea contribuabilului de mai sus;
- adresa contribuabilului, unde veţi introduce adresa contribuabilului.
Apăsaţi apoi butonul SUBMIT pentru transmiterea acestor date.
6.
Pe ecranul dvs. se va afişa formularul 150 "Cerere pentru utilizarea unui
certificat digital calificat", completat cu datele pe care le-aţi introdus mai
înainte. Apăsaţi butonul
TIPARESTE CEREREA
pentru a obţine un
formular pe hârtie.
Atenţie! Dacă aveţi dreptul să depuneţi declaraţii fiscale pentru mai mulţi
contribuabili, apăsaţi link-ul "Continuă cu înregistrarea unui alt CNP" şi
procedura se reia ca mai sus. Este necesar un singur certificat calificat
pentru a depune on-line declaraţii fiscale pentru mai multi contribuabili.
7.
Listaţi, semnaţi şi ştampilaţi formularul 150 care rezultă în urma
transmiterii pe portalul ANAF a documentului de confirmare şi a
completării datelor de înregistrare cerute după încărcărea documentului
de confirmare.
Prezentaţi formularul 150 împreună cu documentele necesare la organul
fiscal de care aparţine cu domiciliul fiscal, contribuabilul pe care-l
reprezintă.
8.
Veţi primi confirmarea dreptului de utilizare a serviciului “Depunere
declaraţii on-line" prin poşta electronică, la adresa menţionată în
cerere. Adresa de e-mail de la care veţi primi confirmarea activării
contului este autoritate.MFP@mfinante.ro ,
având subiectul: "MFPactivare
cont",
iar textul mesajului va fi de forma: "Contul
dumneavoastra a fost activat pentru cnp-ul... Puteţi utiliza serviciul
Depunere electronică declaraţii."
Din acest moment sunteţi înregistrat
pe portalul ANAF.
9. Pentru Vizualizarea declaraţiilor trebuie să accesaţi link-ul
www.anaf.ro/StareD112.