Direcţia de Īndrumare şi Asistenţă a Contribuabililor

Directia de Indrumare si Asistenta a Contribuabililor a fost infiintata in 2005 cu scopul de a asigura o mai buna asistenta contribuabililor. In sfera de competenta a acestei directii intra coordonarea structurilor de indrumare si asistenta a contribuabililor din cadrul unitatilor fiscale teritoriale, dar in acelasi timp asigura ea insasi asistenta prin mijloacele obisnuite: in scris, telefonic si prin e-mail. Avand ca obiectiv fundamental mbunatatirea relatiei Fiscului cu contribuabilii, Directia de Indrumare si Asistenta este preocupata de simplificarea si imbunatatirea procedurilor de acordare a asistetei contribuabililor.

         Directia elaboreaza si implementeaza, la nivelul unitatilor fiscale teritoriale, sisteme de monitorizare a modului de solutionare a solicitarilor contribuabililor, se preocupa de cresterea profesionalismului si a conduitei morale  a tuturor functionarilor din administratia fiscala, in special prin asigurarea conformarii cu normele etice care reglementeaza  activitatea in domeniul indrumarii si asistentei contribuabililor.

La nivelul directiei sunt efectuate analize si sunt elaborate strategii privind activitatea de īndrumare si servicii pentru contribuabili, care sa conduca la realizarea unei relatii de parteneriat intre administratia fiscala si contribuabili. Totodata Directia de indrumare si asistenta a contribuabililor fundamentează, pe baza analizelor efectuate, propunerile privind imbunatatirea, diversificarea si dezvoltarea serviciilor pentru contribuabili, inclusiv a celor electronice, care sa contribuie la cresterea gradului de conformare voluntara a acestora.

         Pentru a veni in sprijinul contribuabililor in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale, directia elaboreaza, intr-un limbaj accesibil acestora, brosuri, pliante si alte publicatii privind drepturile si obligatiile fiscale generale ale acestora si/ sau pentru un anumit impozit sau taxa. Totodata, sunt elaborate proiecte de articole si  comunicate de presa in vederea informarii contribuabililor, in legatura cu schimbarile legislative, responsabilitatile ce le revin pe linie fiscala, precum si in legatura cu orice alte informatii care pot  veni in sprijinul contribuabililor.

La nivelul directiei sunt gestionate informatiile care fac obiectul paginii Asistenta contribuabililor din cadrul portalului ANAF, actualizandu-se continutul paginii in functie de modificarile intervenite in legislatie.