MINISTERUL FINANŢELOR  PUBLICE

 

 

O R D I N   NR........

pentru modificarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr.2210/2006 privind depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă

 

            în temeiul prevederilor art.11 alin.(5) din Hotărârea Guvernului nr.208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,

            având în vedere prevederile art.81 alin.(1) şi art.196 alin.(2) din Ordonanţa Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

            ministrul finanţelor publice emite următorul

 

O R D I N   

PROIECT

            Art.1 – Ordinul ministrului finanţelor publice nr.2210/2006 privind depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.74 din 31.01.2007 se modifică după cum urmează:

1.         La art.1, alin.(1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

(1) Următoarele declaraţii fiscale pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanţă:

            -Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul general consolidat, cod 14.13.01.01/a;

            -Declaraţia rectificativă, cod 14.13.01.00/r;

            -Decontul de taxă pe valoarea adăugată, cod 14.13.01.02;

            -Declaraţia privind impozitul pe profit, cod 14.13.01.04;

            -Decontul special de taxă pe valoarea adăugată, cod 14.13.01.02/s;

            -Declaraţia recapitulativă, cod 14.13.01.02/r;

            -Decontul privind accizele, cod.14.13.01.03;

          -Decontul privind impozitul la ţiţeiul şi la gazele naturale din producţia internă, cod. 14.13.01.05.”          

2.         La art.1, alin.(3) se modifică şi va avea următorul cuprins:

            “(3) Pentru depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a declaraţiilor fiscale, contribuabilii utilizează serviciul “Depunere declaraţii” existent pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

3.               La art.1,  după alin.(3) se introduce un nou alineat (31),  cu următorul cuprins:

“(31) Completarea şi transmiterea declaraţiilor prevăzute la alin.(1) se efectuează în conformitate cu instrucţiunile de utilizare a serviciului “Depunere declaraţii”, utilizându-se formularele de declaraţii fiscale existente pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Nationale de Administrare Fiscală.”

4.      Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

“Art.3 - (1) Pentru utilizarea metodei de depunere a declaraţiilor prin mijloace electronice, contribuabilii au obligaţia solicitării certificatului digital.

(2) Certificatul digital se eliberează gratuit de către Ministerul Finanţelor Publice, pe numele persoanelor împuternicite pentru semnarea declaraţiilor fiscale.

(3) Certificatul digital pentru depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice este utilizat de către contribuabil numai în relaţia cu organul fiscal.

(4) Solicitarea certificatului digital se face prin înregistrarea persoanei împuternicite pentru semnarea declaraţiilor ca utilizator al serviciului “Depunere declaraţii” şi depunerea formularului 140 „Cerere pentru obţinerea certificatului digital”, aflat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

(5) Modelul şi conţinutul formularului 140 „Cerere pentru obţinerea certificatului digital” sunt prevăzute în anexa nr.1 la prezentul ordin.

 

 

PROIECT(6) Cererea pentru obţinerea certificatului digital se completează, se transmite electronic şi se listează, prin funcţionalităţile puse la dispoziţie de serviciul “Depunere declaraţii”. Exemplarul listat, semnat şi ştampilat de către contribuabil, conform legii, se depune de către persoana împuternicită pentru semnarea declaraţiilor fiscale, într-un interval de 30 de zile lucrătoare de la transmiterea electronică a cererii, la direcţia generală a finanţelor publice judeţeană sau, după caz,  la Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială contribuabilul îşi are domiciliul fiscal.

 (7)  Cererea în format hârtie va fi însoţită de următoarele documente:

            - actul de autorizare a funcţionării contribuabilului, în original şi copie;

            - documentul de identitate al solicitantului, în original şi copie;

            - documentul eliberat de contribuabil, din care rezultă dreptul solicitantului de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil.

(8) Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifică realitatea datelor înscrise în cerere şi păstrează copiile documentelor prezentate.”

             (9) Certificatul digital se transmite persoanei solicitante, prin poşta electronică, la adresa menţionată în cererea pentru obţinerea certificatului digital.”

5. Art.4 se abrogă.

6. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:

            “Art.5 - (1) Certificatul digital este valabil pe o perioadă de 3 ani.

(2) Reînnoirea certificatului digital se solicită de către titularul acestuia, prin completarea şi depunerea formularului 140 „Cerere pentru obţinerea certificatului digital”, urmându-se procedura prevăzută la art. 3 alin.(6) - (9).

(3) Revocarea certificatului digital se solicită de titularul acestuia prin  completarea şi transmiterea formularului 141 „Cerere pentru revocarea certificatului digital”, aflat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Cererea pentru revocarea certificatului digital se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin funcţionalităţile puse la dispoziţie de serviciul “Depunere declaraţii”.

(4) Modelul şi conţinutul formularului 141 „Cerere pentru revocarea certificatului digital” sunt prevăzute în anexa nr.2 la prezentul ordin.

(5) În situaţia în care, revocarea certificatului digital se solicită de o persoană diferită de persoana pentru care acesta a fost eliberat, Cererea pentru revocarea certificatului digital se depune în format hârtie, semnat şi ştampilat, de către contribuabil, conform legii,  la direcţia generală a finanţelor publice judeţeană sau, după caz, la Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială contribuabilul îşi are domiciliul fiscal. Cererea va fi însoţită de următoarele documente:

 - actul de autorizare a funcţionării contribuabilului, în original şi copie;

            - documentul de identitate al persoanei care solicită revocarea certificatului digital, în original şi copie;

- documentul eliberat de contribuabil din care rezultă dreptul persoanei solicitante de a revoca certificatul digital.

(6) În situaţia în care certificatul digital nu este folosit pe o perioadă mai mare de un an, revocarea se face din oficiu, de către organul fiscal.

7.Art.6 se modifică după cum urmează:

            “ Art.6 - Declaraţia depusă prin mijloace electronice se prezumă a fi semnată de către persoana împuternicită pentru semnarea declaraţiilor fiscale, a cărei semnătură a fost ataşată declaraţiei, conform certificatului digital utilizat.“

           

            Art.2 – (1) Cererile pentru obţinerea certificatului digital, model prevăzut în anexa nr.1 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr.2210/2006, depuse de către contribuabili, anterior datei intrării în vigoare a prezentului ordin,  rămân valabile.

            (2) În termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, contribuabilii prevăzuţi la alin.(1) vor transmite, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, formularul 140 “Cerere pentru obţinerea certificatului digital”, conform instrucţiunilor de utilizare a serviciului ”Depunere declaraţii”.    

 

Art.3 –(1) Anexele nr.1-5 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr.2210/2006 privind depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă se abrogă şi se înlocuiesc cu anexele nr.1-2 la prezentul ordin.

(2) Anexele 1-2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

 

PROIECT            Art.4 - Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Direcţia generală a finanţelor publice a  municipiului Bucureşti, Direcţia generală a finanţelor publice a judeţului Ilfov, precum şi, după caz, direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

  

         Art.5 - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

 

                                    Emis la Bucureşti, la ...............................

 

 

 

MINISTRUL FINANŢELOR PUBLICE,

 

SEBASTIAN TEODOR GHEORGHE VLĂDESCU