MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR

 

 

ORDIN NR._____

privind aprobarea modelului si conţinutului formularisticii

necesare pentru solicitarea şi comunicarea datelor înscrise

în cazierul fiscal

 

 

 

            În temeiul art. 11 alin.(4) din Hotărârea Guvernului nr.386 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al art. 15 din Ordonanţa Guvernului             nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,

 

            ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:

 

 

ART. 1 - Se aprobă modelul şi conţinutul formularelor:

a) "500 Fişa de înscriere în cazierul fiscal" cod MEF 14.13.43.15/1;

b) "501 Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal" cod  MEF 14.13.43.15/2;

c) "502 Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal" cod MEF 14.13.25.15/1;

d) "503 Cerere de rectificare a datelor înscrise în cazierul fiscal" cod MEF 14.13.25.15/2;

e) "504 Certificat de cazier fiscal" şi anexă cod MEF 14.13.21.15, prevăzute în Anexa nr. 1.                          

 

ART. 2 - Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularelor menţionate sunt prevăzute în Anexa nr. 2.

 

ART. 3 - (1) Fişa de înscriere în cazierul fiscal şi fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal se completează şi se editează numai cu ajutorul programului de asistenţă.

                (2) Celelalte formulare prevăzute la art. 1 se distribuie gratuit, la solicitarea contribuabililor, şi se editează informatic.

 

ART. 4 - Cazierul fiscal se organizează în format electronic astfel:

            a) la nivelul Ministerului Economiei şi Finanţelor se organizează cazierul fiscal naţional care ţine evidenţa contribuabililor de pe întregul teritoriu al României;

            b) la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, se organizează cazierul fiscal local, care ţine evidenţa contribuabililor care au domiciliul fiscal în raza teritorială a acestora sau sunt înregistraţi în evidenţele lor fiscale.

 

ART. 5 - Cazierul fiscal este gestionat astfel:

            a) din punct de vedere metodologic, de Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, pentru cazierul fiscal naţional, respectiv de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti;

            b) din punct de vedere al conţinutului, de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, care înscriu şi actualizează datele în cazierul fiscal local;

            c) din punct de vedere informatic, de către Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei si Finanţelor, pentru baza de date centrală, respectiv de către serviciile de tehnologia informaţiei din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, pentru bazele de date locale.

 

ART. 6 - (1) La informaţiile referitoare la cazierul fiscal au acces numai persoanele care gestionează cazierul fiscal din cadrul birourilor pentru gestionarea cazierului fiscal.

                   (2) Bazele de date care cuprind informaţii referitoare la cazierul fiscal sunt administrate numai de persoanele desemnate din cadrul serviciului de tehnologia informaţiei din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti,  Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor reşedinţă de judeţ, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi din cadrul Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.

 

ART. 7 - Procedura de înscriere şi procedura de actualizare a datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal sunt prevăzute în Anexa nr. 3.

 

ART. 8 - Anexele nr. 1 - 3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

 

ART. 9 - Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia generală a tehnologiei informaţiei, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, administraţiile finanţelor publice ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

 

ART. 10 - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

ART. 11 - La data intrării în vigoare a prezentului ordin, se abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 40/2003 privind modelul formularisticii necesare pentru solicitarea şi comunicarea datelor înscrise în cazierul fiscal, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 83 din 11 februarie 2003.

 

Emis la Bucureşti, la …………………………

 

 

 

MINISTRUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR,

 

VARUJAN VOSGANIAN

 

 

 

 

 

PREŞEDINTE ANAF,

 

DANIEL CHIŢOIU

                                                                     

 

 

VICEPREŞEDINTE,

 

 

 

 

 

Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor

Direcţia generală a tehnologiei informaţiei

 

 

 

Director General,

Director General,

 

 

 

Robert Hofnăr

Adrian Popescu

 

                          

                                                                              

                                                                               

Avizat,

 

 

Direcţia generală juridică                                                          Direcţia juridică,

 

       Director General,                                                                          Director,

 

         Ciprian Badea                                                                         Roxana Batâr

 

 

 

 

Direcţia generală de gestiune a impozitelor si contribuţiilor

 

 

Director general adjunct

 

     Alice Gheorghiu                                                                                   Şef serviciu

 

                                                                                                            Mirela Modrogan

           Întocmit

 

         Viorel Niţu