ORDONANŢĂ  

                   privind reglementarea unor măsuri financiar-fiscale

 

 

 Art. 1 punctul I pozitia 1

Modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar-fiscal

 

SECŢIUNEA I

Modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală

 

         ART. I

         Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 august 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:  

 

         1. După  alineatul (4) al articolului 11 se introduce un nou alineat, alin. (41), cu următorul cuprins:

         „(41) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), cazurile de nerespectare a legislatiei financiar fiscale pot fi făcute publice prin mass-media. ”

 

2. Articolul 32 se modifică şi va avea următorul cuprins:

ARTICOLUL 32

 Competenţa generală

         (1) Organele fiscale au competenţă generală în ceea ce priveşte administrarea şi emiterea normelor de aplicare cu privire la creanţele fiscale ce se cuvin bugetului general consolidat, care, potrivit legii, sunt date în competenţa lor de administrare.

         (2) În cazul impozitului pe venit şi a accizelor, prin hotărâre a Guvernului se poate stabili altă competenţă specială de administrare.

(3) Impozitele, taxele şi alte sume care se datorează, potrivit legii, în vamă sunt administrate de către organele vamale.”

 

3. Articolul 47 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ARTICOLUL 47

Desfiinţarea sau modificarea actelor administrative fiscale

        

         Actul administrativ fiscal poate fi modificat sau desfiinţat în condiţiile prezentului cod. Desfiinţarea sau modificarea actului administrativ fiscal atrage după sine desfiinţarea sau modificarea actelor subsecvente.”

 

                 

         4. Alineatul (1) al articolului 56 se modifică şi va avea următorul cuprins:

          „(1) În vederea stabilirii stării de fapt fiscale, contribuabilul are obligaţia să pună la dispoziţia organului fiscal registre, evidenţe, documente de afaceri şi orice alte înscrisuri. Organul fiscal are dreptul de a solicita şi altor persoane înscrisuri, pentru clarificarea stării de fapt fiscale a unui contribuabil.”

 

5. Alineatul (3) al articolului 83 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(3) Data depunerii declaraţiei fiscale este data înregistrării acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poştă, după caz. În situaţia în care declaraţia fiscală se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, data depunerii declaraţiei este data înregistrării acesteia pe pagina de internet a organului fiscal, astfel cum a fost comunicată contribuabilului prin mesajul electronic de confirmare transmis ca urmare a primirii declaraţiei.”

 

6. După alineatul (4) al articolului 83 se introduce un nou alineat, alin. (5), cu următorul cuprins:

„(5) Declaraţiile fiscale anuale ale contribuabililor pot fi certificate de către un consultant fiscal, în condiţiile legii.”

 

7. La articolul 88, după  litera d) se introduce o nouă literă, lit. e), cu următorul cuprins:

„ e) deciziile privind nemodificarea bazei de impunere.”

 

8.    Articolului 99 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(1) Inspectia fiscala se exercita exclusiv, nemijlocit si neingradit prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau, dupa caz, de compartimentele de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, conform dispozitiilor prezentului titlu, ori de alte autoritati care sunt competente, potrivit legii, sa administreze impozite, taxe, contributii sau alte sume datorate bugetului general consolidat.    

 (2) În cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, competenţa de exercitare a inspecţiei fiscale se stabileşte prin regulamentul de organizare si functionare aprobat in conditiile legii. Organele de inspecţie fiscală din aparatul central al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală au competenţă generală în efectuarea inspecţiei fiscale.

(3) Competenţa privind efectuarea inspecţiei fiscale se poate delega altui organ fiscal. În cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, condiţiile în care se poate efectua delegarea altui organ fiscal se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.”

 

9. Alineatul (7) al articolului 111 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(7) Prin derogare de la dispoziţiile legale în vigoare privind termenele de plată, impozitele şi contribuţiile aferente veniturilor din salarii precum şi impozitul reţinut la sursă potrivit art. 52 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal se plătesc astfel:

         a) trimestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului, de către contribuabilii persoane juridice plătitoare de impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, asocierile fără personalitate juridică constituite între persoane fizice precum şi de către persoanele fizice care desfăşoară activităţi independente;

b) semestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare semestrului, de către asociaţii, fundaţii sau alte entităţi fără scop patrimonial, cu excepţia instituţiilor publice.”

 

10. După  alineatul (8) al articolului 111 se introduce un nou alineat cu următorul cuprins:

(9) Sediile secundare plătitoare de obligaţii fiscale potrivit legii, îndeplinesc obligaţiile de plată şi de declarare la aceleaşi termene cu cele valabile în cazul persoanei în structura căreia funcţionează.”

 

11. După alineatul (5) al articolului 113 se introduce un nou alineat, alin. (51), cu următorul cuprins:

„(51) Prevederile alin.(5) nu sunt aplicabile în cazul procedurii de executare silita, procedurii insolvenţei şi procedurilor de lichidare.

 

12. După  alineatul (2) al articolului 114 se introduc sase noi alineate, alin. (21), (22), (23), (24), (25) si (26) cu următorul cuprins:

         „(21) Debitorii vor efectua plata impozitelor, contributiilor si a altor sume reprezentand creante fiscale, stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, într-un cont unic prin utilizarea unui ordin de plată pentru trezoreria statului pentru toate obligaţiile datorate bugetului de stat şi a unui ordin de plată pentru trezoreria statului pentru celelalte obligaţii fiscale.   

         (22) Distribuirea sumelor din contul unic se face de către organul fiscal competent, distinct pe fiecare buget sau fond, dupa caz, proportional cu obligatiile datorate.

         (23) In cazul in care suma platita nu acopera obligatiile fiscale datorate, distribuirea, in cadrul fiecarui buget sau fond, pe tip de impozit, contributie sau alta suma reprezentand creanta fiscala se face mai intai pentru impozitele cu retinere la sursa si apoi pentru celelalte obligatii fiscale, proportional cu obligatiile datorate.  

         (24) Metodologia de distribuire a sumelor platite in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale se aproba prin ordin al presedintelui ANAF.

         (25) Plata obligatiilor fiscale, altele decat cele prevazute la alin. (21), se efectueaza de catre debitori, distinct pe fiecare impozit, contributie si alte sume datorate bugetului general consolidat.

         (26) Dispozitiile art. 1093 din Codul Civil se aplica in mod corespunzator.

      

13. Articolul 115 se modifică şi va avea următorul cuprins:

                                    Articolul 115

                    Ordinea stingerii datoriilor

                                                                    

  (1) Dacă un contribuabil datorează mai multe tipuri de impozite, taxe, contribuţii şi alte sume reprezentând creanţe fiscale prevăzute la art. 21 alin. (2) lit. a), stingerea acestora se efectuează de catre organul fiscal competent, de drept, în următoarea ordine:

    a) sumele datorate în contul ratei din luna curentă din graficul de plată a obligaţiei fiscale pentru care s-a aprobat eşalonare la plată, precum şi majorarea de întârziere datorată în luna curentă din grafic sau suma amânată la plată, împreună cu majorările de întârziere datorate pe perioada amânării, în cazul în care termenul de plată se împlineşte în luna curentă, precum şi obligaţiile fiscale curente de a căror plată depinde menţinerea valabilităţii înlesnirii acordate;

    b) obligaţiile fiscale principale sau accesorii, în ordinea vechimii, cu excepţia cazului în care s-a început executarea silită, când se aplică prevederile art. 169 în mod corespunzător;

    c) sumele datorate în contul următoarelor rate din graficul de plată a obligaţiei fiscale pentru care s-a aprobat eşalonare, până la concurenţa cu suma eşalonată la plată sau până la concurenţa cu suma achitată, după caz, precum şi suma amânată la plată împreună cu majorările de întârziere datorate pe perioada amânării, după caz;

    d) obligaţiile cu scadenţe viitoare, la solicitarea contribuabilului."

(2) Vechimea obligaţiilor fiscale de plată se stabileşte astfel:

    a) în funcţie de scadenţă, pentru obligaţiile fiscale principale;

    b) în funcţie de data comunicării, pentru diferenţele de obligaţii fiscale principale stabilite de organele competente, precum şi pentru obligaţiile fiscale accesorii;

    c) în funcţie de data depunerii la organul fiscal a declaraţiilor fiscale rectificative, pentru diferenţele de obligaţii fiscale principale stabilite de contribuabil.

(3) Pentru debitorii care se află sub incidenţa Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, ordinea de stingere este următoarea:

a) obligaţii fiscale cu termene de plată după data confirmării planului de reorganizare, în ordinea vechimii;

b) sume datorate în contul ratelor din programele de plăţi a obligaţiilor fiscale, cuprinse în planul de reorganizare judiciară confirmat, precum şi obligaţiile accesorii datorate pe perioada reorganizării, dacă în plan s-a prevăzut calcularea şi plata acestora;

c) obligaţii fiscale datorate şi neachitate la data de 31 decembrie a anului precedent, în ordinea vechimii, până la stingerea integrală a acestora, altele decât cele prevăzute la lit. b).”

(4) Organul fiscal competent va înştiinţa debitorul despre modul în care s-a efectuat stingerea prevăzută la alin. (2).

(5) Pentru creanţele fiscale administrate de autorităţile administraţiei publice locale, orice plată făcută după comunicarea somaţiei în cadrul executării silite va stinge mai întâi obligaţiile fiscale cuprinse în titlul executoriu.”

 

14. Alineatul (5) al articolului 116 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(5) În cazul compensărilor efectuate de organul fiscal conform alin. (4), creanţele fiscale ale debitorului vor fi compensate cu obligaţii datorate aceluiaşi buget, urmând ca din diferenţa rămasă să fie compensate obligaţiile datorate altor bugete, în mod proportional.”

        

         15. Denumirea marginală a articolului 122 se modifică şi va avea următorul cuprins:

ARTICOLUL 122

Majorări de întârziere în cazul compensării”

 

16. După articolul 122 se introduce un nou articol, art. 1221, cu următorul cuprins:

ARTICOLUL 1221

Majorări de întârziere în cazul deschiderii procedurii insolvenţei

După data deschiderii procedurii insolvenţei nu se datoreaza si nu se calculează majorări de întârziere pentru creanţele fiscale născute anterior sau ulterior datei deschiderii procedurii.”

 

17. Alineatul (1) al articolului 124  se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(1) Pentru sumele de restituit sau de rambursat de la buget contribuabilii au dreptul la dobândă din ziua următoare expirării termenului prevăzut la art. 117 alin. (2) sau la art. 70, după caz. Acordarea dobânzilor se face la cererea contribuabililor.”

 

18. După  alineatul (1) al articolului 137 se introduce un nou alineat, alin. (11), cu următorul cuprins:

         „(11) Coordonarea executării silite în cazul în care s-a dispus atragerea răspunderii solidare în condiţiile art. 27 şi 28 din prezentul cod revine organului de executare în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal debitorul aflat în stare de insolvabilitate sau insolvenţă sau organul de executare competent, desemnat potrivit art. 33, după caz.”

 

19. Alineatul (10) al articolului 141 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(10) Instituţiile publice care nu au organe de executare proprii pot transmite titluri executorii privind veniturile proprii, spre executare silită, organelor fiscale. Sumele astfel realizate se fac venit la bugetul de stat sau local, dupa caz.”

 

20. Dupa alineatul (10) al aticolului 141 se introduce un nou alineat, alin. (101) cu urmatorul cuprins:

“(101) Pentru realizarea creantelor prevazute la alin.(10) organele fiscale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala percep un comision care se stabileste anual, prin conventie incheiata intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si fiecare dintre institutiile publice solicitante. Comisionul va fi utilizat pentru finantarea cheltuielilor materiale si a prestarilor de servicii, necesare imbunatatirii activitatii de administrare a creantelor fiscale.”

 

21. Alineatul (11) al articolului 141  se abrogă.

 

22. Alineatul (1) al articolului 142 se modifică şi va avea următorul cuprins:

         “(1) Executarea silita se poate intinde asupra veniturilor si bunurilor proprietate a debitorului, urmaribile potrivit legii, in limita a 150% din valoarea creantelor fiscale, inclusiv a cheltuielilor de executare.”

 

23. Dupa alin.(1) al articolului 142 se introduce un nou alineat, alin.(11) cu urmatorul cuprins:

“(11) Sunt supuse sechestrarii si valorificarii bunurile urmaribile proprietate a debitorului prezentate de acesta si/sau identificate de catre organul de executare, in urmatoarea ordine:

a)    bunurile mobile si imobile care nu sunt direct folosite in activitatea ce constituie principala sursa de venit;

b)    alte bunuri care nu sunt nemijlocit predestinate pentru desfasurarea activitatii care constituie principala sursa de venit;

c)    produse finite;

d)    masini-unelte, utilaje, materii prime si materiale, si alte bunuri mobile, precum si bunuri imobile ce servesc activitatii care constituie principala sursa de venit;

e)    bunurile mobile si imobile ce se afla temporar in posesia altor persoane in baza contractelor de arenda, de imprumut, de inchiriere, de concesiune, de leasing, etc;

f)      ansamblu de bunuri in conditiile prevederilor art.158.”

 

24. După  alineatul (5) al articolului 148 se introduce un nou alineat, alin. (51), cu următorul cuprins:

„(51) În măsura în care creanţele fiscale inscrise in titluri executorii se sting prin plată, prin poprire sau prin alte modalităţi prevăzute de prezentul cod, sechestrele aplicate asupra bunurilor, cu valoare mai mică sau egală cu suma creanţelor fiscale atfel stinse, se ridică prin decizie întocmită de organul de executare în cel mult 5 zile de la data stingerii.”

 

         25. Alineatul (1) al articolului 175 se modifică şi va avea următorul cuprins:

         (1) Creanţele fiscale administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor  prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu excepţia celor cu reţinere la sursă şi a accesoriilor aferente acestora, precum şi creanţele bugetelor locale pot fi stinse, la cererea debitorului, oricând, cu acordul creditorului fiscal, prin trecerea în proprietatea publică a statului sau, după caz, a unităţii administrativ-teritoriale a bunurilor imobile, inclusiv a celor supuse executării silite.

 

26. Alineatul (2) al articolului 177 se modifică şi va avea următorul cuprins:

         „(2) Dispoziţiile alin. (1) se aplică şi în vederea recuperării creanţelor fiscale de la debitorii aflaţi în lichidare în condiţiile legii.”

 

27. După  alineatul (2) al articolului 177 se introduce un nou alineat, alin. (21), cu următorul cuprins:

         „(21) Dispoziţiile alin. (1) şi (2) nu aduc atingere dreptului organelor fiscale de a declara eventualele sume suplimentare stabilite ulterior deschiderii  procedurii insolvenţei, potrivit legii.”

 

         28. Alineatul (1) al articolului 209 se modifică şi va avea următorul cuprins:

"(1) Contestatiile formulate impotriva deciziilor de impunere, a actelor administrative fiscale asimilate deciziilor de impunere precum si a deciziilor pentru regularizarea situatiei, emise in conformitate cu legislatia in materie vamala, se solutioneaza dupa cum urmeaza:

         a)contestatiile care au ca obiect impozite, taxe, contributii, datorie vamala precum si accesorii ale acestora, al caror cuantum este sub 1.000.000 lei, se solutioneaza de catre organele competente constituite la nivelul directiilor generale unde contestatorii au domiciliul fiscal sau, dupa caz, de catre organul fiscal stabilit la art. 33 alin.3;

         b)contestatiile care au ca obiect impozite, taxe, contributii, datorie vamala, accesoriile acestora, al caror cuantum este de 1.000.000 lei  sau mai mare precum si cele formulate impotriva actelor emise de organe centrale se solutioneaza de catre Directia generala de solutionare a contestatiilor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."

                 

29. Alineatul (2) al articolului 218 se modifică şi va avea următorul cuprins:

         „(2) Deciziile emise în soluţionarea contestaţiilor pot fi atacate de contestator sau persoanele introduse în procedura de soluţionare a contestaţiei potrivit art. 212, la instanţa judecătorească de contencios administrativ competentă, în termen de 6 luni de la comunicare.”

 

30. La articolul 219 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b1), cu următorul cuprins:

         „b1) nedepunerea la termenele prevăzute de lege a declaraţiilor recapitulative reglementate la Titlul VI din Codul fiscal;”

 

31. La articolul 219 alineatul (1), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„e) neducerea la îndeplinire a măsurilor stabilite potrivit art. 79 alin. (2), art. 80 alin. (4) şi art. 105 alin. (9);”

 

32. La articolul 219 alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

         „(2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se sancţionează astfel:

a) cu amendă de la 6.500 lei  la 8.000 lei , pentru persoanele fizice, şi cu amendă de la 25.000 lei la 27.000 lei , pentru persoanele juridice, în cazul săvârşirii faptelor prevăzute la alin. (1) lit. c);

         b) cu amendă de la 1.000 lei la 1.500 lei , pentru persoanele fizice, şi cu amendă de la 5.500 lei la 7.000 lei , pentru persoanele juridice, în cazul săvârşirii faptei prevăzute la alin. (1) lit. d);

         c) cu amendă de la 2.000 lei  la 3.500 le , pentru persoanele fizice, şi cu amendă de la 12.500 lei  la 14.000 lei, pentru persoanele juridice, în cazul săvârşirii faptei prevăzute la alin. (1) lit. e) şi f);

         d) cu amendă de la 500 lei  la 1.000 lei , pentru persoanele fizice, şi cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei , pentru persoanele juridice, în cazul săvârşirii faptelor prevăzute la alin. (1) lit. a), b), g) - m);

         e) cu amendă de la 1.000 lei  la 1.500 lei , pentru persoanele fizice, şi cu amendă de la 4.500 lei  la 6.000 lei , pentru persoanele juridice, în cazul săvârşirii faptelor prevăzute la alin. (1) lit. n) - r), dacă obligaţiile fiscale sustrase la plată sunt de până la 50.000 lei inclusiv;

         f) cu amendă de la 4.500 lei  la 6.000 lei , pentru persoanele fizice, şi cu amendă de la 12.500 lei  la 14.000 lei , pentru persoanele juridice, în cazul săvârşirii faptelor prevăzute la alin. (1) lit. n) - r), dacă obligaţiile fiscale sustrase la plată sunt cuprinse între 50.000 lei  şi 100.000 lei  inclusiv;

g) cu amendă de la 6.500 lei  la 8.000 lei , pentru persoanele fizice, şi cu amendă de la 25.500 lei  la 27.000 lei , pentru persoanele juridice, în cazul săvârşirii faptelor prevăzute la alin. (1) lit. n) - r), dacă obligaţiile fiscale sustrase la plată sunt mai mari de 100.000 lei.”

            h) cu amendă de la 12.500 lei la 14.000 lei, în cazul săvârşirii faptei prevăzute la alin. (1) lit. b1).”

   

33. Articolul 225 se modifica si va avea urmatoarul cuprins:

 

ARTICOLUL 225

Dispozitii privind calculul majorarilor de intarziere

        in cazul operatiunilor vamale

        

Pentru declaratiile vamale inregistrate la autoritatea vamala pana la data de 31.12.2006, majorarile de intarziere aferente diferentelor de taxe vamale stabilite la controlul vamal ulterior, se calculeaza potrivit reglementarilor vamale in vigoare la momentul inregistrarii acestora"

 

34. Articolul 226 se abrogă.

 

35. Alineatul (2) al articolului 228 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Formularele necesare şi instrucţiunile de utilizare a acestora privind administrarea creanţelor fiscale se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.”

 

ART. II    Dispozitii tranzitorii

 (1) Dispozitiile articolului I pct. 3 din prezenta sectiune se aplica si procedurilor in curs la data intrarii in vigoare a acesteia.

 (2) Dispozitiile articolului I pct. 16 din prezenta sectiune se aplica pentru procedurile de insolventa a caror data de deschidere este ulterioara datei de 1 octombrie 2007.

 (3) Dispozitiile articolului I pct. 28 din prezenta sectiune se aplica contestatiilor inregistrate la organul fiscal incepand cu data de 1 octombrie 2007.

 (4) Formularele existente in stoc si instructiunile de utilizare a acestora privind administrarea creantelor fiscale aprobate prin ordin al   ministrului economiei si finantelor pot fi utilizate pana la data de 31 decembrie 2007.

 

ART. III - (1) Dispozitiile articolului I pct. 12 se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2008. Cu aceasi data se abroga prevederile art. 114 alin.(2).

(2) Pentru contribuabilii care nu au inregistrate obligaţii fiscale restante la data de 30 iunie 2007 prevederile articolului I pct. 12 se aplică începând cu data de 1 septembrie 2007.

 

ART. IV – Obligatiile fiscale datorate bugetului general consolidat de catre contribuabili in anul 2006 si achitate de catre acestia cu indicarea eronata a numarului de evidenta a platii, se vor stinge de catre organele fiscale competente potrivit ordinii de stingere in vigoare la data platii.”

 

 

 

                  


SECŢIUNEA II

Modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

 

 

         ARTICOL UNIC

         Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 21 ianuarie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:  

 

1.    La articolul 2, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„a) comerţul ocazional cu produse agricole efectuat de producătorii agricoli individuali în pieţe, târguri, oboare sau alte locuri publice autorizate, livrările de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcări auto a căror contravaloare se încasează prin automate,  precum şi activităţile de jocuri de noroc desfăşurate cu mijloace tehnice de joc ce funcţionează pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;”

 

2.    La articolul 2, litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„h) activităţile desfăşurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implică crearea unei societăţi comerciale;”

 

3.    La articolul 2, litera j) se abrogă.

 

4.    La articolul 2, litera k) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„k) comerţul cu amănuntul prin comis-voiajori, precum şi prin corespondenţă, cu excepţia livrărilor de bunuri la domiciliu efectuate de către magazine şi unităţile de alimentaţie publică, pe bază de comandă;”

 

5.    La articolul 2, literele r) şi s) se abrogă.

 

6.    La articolul 4, alineatul (6), după litera d) se introduce o nouă literă, lit. e) cu următorul cuprins:

„e) să înregistreze banii personali deţinuţi de angajaţi şi/sau de administratorul unităţii într-un registru special întocmit în acest sens şi să introducă, la începutul fiecărei zile, în aparatele de marcat electronice fiscale soldul iniţial reprezentând monedele/bancnotele divizionare necesare pentru a da restul la client.”

 

7.    Alineatul (10) al articolului 4 se abrogă.

 

8.    Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Obligaţia agenţilor economici prevăzuţi la art. 1 de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ia naştere de la data începerii activităţilor comerciale desfăşurate în fiecare locaţie.”

 

9.    Articolul 7 se abrogă.

 

10.     La articolul 10, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„c) emiterea bonului fiscal conţinând date eronate sau fără ca acesta să conţină toate datele prevăzute la art. 4 alin. (1);”

 

11.          La articolul 10, litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„h) încălcarea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a dispoziţiilor art. 4 alin. (6) lit. a) – d), precum şi încălcarea de către furnizorii consumabilelor destinate aparatelor de marcat electronice fiscale a dispoziţiilor art. 4 alin. (8);”

 

12.          La articolul 10, după litera h) se introduce o nouă literă, lit. h1) cu următorul cuprins:

„h1) nerespectarea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a obligaţiilor prevăzute la art. 4 alin. (6) lit. e);”

 

13.          Alineatele (1) şi (2) ale articolului 11 se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(1) Amenzile pentru contravenţiile prevăzute la art. 10 se aplică agenţilor economici, cu excepţia celor prevăzute la lit. d), astfel:

a) faptele prevăzute la art. 10 lit. c), e), f), g) şi o) se sancţionează cu amendă de la 2.000 lei la 4.000 lei;

b) faptele prevăzute la art. 10 lit. a), b), h1), i), j), l) şi m) se sancţionează cu amendă de la 8.000 lei la 40.000 lei;

c) faptele prevăzute la art. 10 lit. h), k) şi n) se sancţionează cu amendă de la 40.000 lei la 100.000 lei.

(2) Contravenţiile prevăzute la art. 10 lit. d), aplicabile persoanelor fizice, se sancţionează cu amendă de la 800 lei la 4.000 lei.”

 

14.          Alineatul (2) al articolului 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Împotriva proceselor verbale de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii se poate face plângere în condiţiile prevăzute de legislaţia privind regimul juridic al contravenţiilor. Plângerea nu suspendă executarea  sancţiunilor contravenţionale complementare.”