ANEXA 2

 

CARACTERISTICI

de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularelor

 

    1. Fişa de înscriere în cazierul fiscal, cod 14.13.43.15/1

 

    1. Denumire: Fişa de înscriere în cazierul fiscal

    2. Cod: 14.13.43.15/1

    3. Format: A4/t1

    4. Caracteristici de tipărire:

    - se tipăreşte pe o singură faţă

    - se poate utiliza echipament informatic pentru editare

    5. Se difuzează: gratuit

    6. Se utilizează la: înscrierea în cazierul fiscal al contribuabililor a faptelor constatate de către organele de control, precum şi a sancţiunilor aplicate

    7. Se întocmeşte în: două exemplare

                               de: organul de control constatator sau de compartimentul juridic, după caz

    8. Circulă:

    - un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal al organului fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al contribuabilului sau în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat contribuabilul

    - un exemplar la organul constatator sau la compartimentul juridic, după caz

    9. Se arhivează: un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal şi un exemplar la organul constatator sau la compartimentul juridic, după caz.

 

    2. Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal, cod 14.13.43.15/2

 

    1. Denumire: Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal

    2. Cod: 14.13.43.15/2

    3. Format: A4/t1

    4. Caracteristici de tipărire:

    - se tipăreşte pe o singură faţă;

    - se poate utiliza echipament informatic pentru editare

    5. Se difuzează: gratuit

    6. Se utilizează la: actualizarea înscrierilor în cazierul fiscal al contribuabililor

    7. Se întocmeşte în:

    - un exemplar, în cazul în care fişa este completată de biroul pentru gestionarea cazierului fiscal;

    - două exemplare, în cazul în care fişa este completată de organul de control constatator sau de compartimentul juridic, după caz

    8. Circulă:

    - un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal al organului fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al contribuabilului sau în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat contribuabilul, în cazul în care fişa este completată de biroul de gestiune cazier fiscal

    - un exemplar la organul constatator sau la compartimentul juridic, după caz şi un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal, în cazul în care fişa este completată de organul de control constatator sau de compartimentul juridic.

   

 

 

    9. Se arhivează:

    - un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal şi un exemplar la organul constatator  sau la compartimentul juridic în cazul în care fişa este completată de organul de control constatator sau de compartimentul juridic

    - un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal.

 

3. Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal, cod 14.13.25.15/1

 

    1. Denumire: Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal

    2. Cod: 14.13.25.15/1

    3. Format: A4/t1

    4. Caracteristici de tipărire:

    - se tipăreşte pe o singură faţă;

    - se poate utiliza echipament informatic pentru editare

    5. Se difuzează: gratuit

    6. Se utilizează la: eliberarea unui certificat de cazier fiscal

    7. Se întocmeşte în: un exemplar

                               de: contribuabil

    8. Circulă: la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal

    9. Se arhivează: la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal.

 

 4. Cerere de rectificare a datelor înscrise în cazierul fiscal, cod 14.13.25.15/2

 

    1. Denumire: Cerere de rectificare a datelor înscrise în cazierul fiscal

    2. Cod: 14.13.25.15/2

    3. Format: A4/t1

    4. Caracteristici de tipărire:

    - se tipăreşte pe o singură faţă;

    - se poate utiliza echipament informatic pentru editare

    5. Se difuzează: gratuit

    6. Se utilizează la: rectificarea datelor înscrise în cazierul fiscal

    7. Se întocmeşte în: un exemplar

                     de: contribuabil

    8. Circulă: la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal

    9. Se arhivează: la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal.

 

5. Certificat de cazier fiscal şi Anexa la Certificatul de cazier fiscal, cod 14.13.21.15

 

    1. Denumire: Certificat de cazier fiscal şi Anexa la Certificatul de cazier fiscal

    2. Cod: 14.13.21.15

    3. Format: A4/t1

    4. Caracteristici de tipărire:

    - se tipăresc pe o singură faţă atât certificatul, cât şi anexa;

    - se poate utiliza echipament informatic pentru editare

    5. Se difuzează: gratuit

    6. Se utilizează: numai în scopul în care a fost eliberat

    7. Se întocmeşte în: două exemplare

                               de: organul fiscal

    8. Circulă: - un exemplar la contribuabil

                     - un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal

    9. Se arhivează: un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal

 

    ANEXA 3

 

1. Procedura de înscriere a datelor în bazele de date cuprinzând cazierul fiscal

 

   1.1. Înscrierea datelor în cazierul fiscal se face numai pe baza fişelor de înscriere.

   1.2.Fişele de înscriere a faptelor în cazierul fiscal se întocmesc, indiferent de locul situării domiciliului fiscal, de către următoarele organe şi la următoarele termene:

    a) organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al unităţilor sale teritoriale, precum si organele cu atribuţii de control din afara Ministerului Economiei şi Finanţelor, astfel:

         - în termen de 15 zile de la expirarea termenului legal de exercitare a căii de atac împotriva procesului verbal de constatare a contravenţiei, în cazul neexercitării căii de atac;

         - în termen de 5 zile de la data primirii comunicării de la compartimentele juridice a hotărârii irevocabile prin care s-a soluţionat calea de atac împotriva procesului verbal de constatare a contravenţiei.

    b) compartimentele juridice din cadrul organelor prevazute la lit. a), pentru faptele care constituie infracţiuni, în termen de 5 zile de la data primirii comunicării hotărârii judecătoreşti definitive şi irevocabile.

    1.3. Se va completa câte o fişă pentru fiecare faptă care se înscrie în cazierul fiscal.

    1.4. Fişele de înscriere completate se înregistrează şi se transmit birourilor pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor reşedinţă de judeţ sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, în a caror rază teritorială se află domiciliul fiscal al contribuabilului sau în a căror evidenţă fiscală este înregistrat contribuabilul, după caz.

    1.5.Fişele de înscriere primite de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal sunt înregistrate în registrul unic de evidenţă.

    1.6. Fişele de înscriere sunt analizate formal din punct de vedere al coerenţei şi completitudinii de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal.

    1.7. Fişele la care se constată neconcordanţe sunt restituite organelor de control sau compartimentului juridic, după caz, pentru a fi corectate.

    1.8. Fişele valide sunt vizate de şeful biroului pentru gestionarea cazierului fiscal şi sunt repartizate de acesta pentru a fi introduse în baza de date locală, în termen de cel mult 24 de ore de la data primirii.

 

 

 

2. Procedura de actualizare a datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal

 

    2.1. Actualizarea datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal se face numai pe baza fişelor de actualizare.

    2.2. Fişele de actualizare a datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal se întocmesc de către salariaţii birourilor pentru gestionarea cazierului fiscal, pe baza următoarelor documente justificative:

    a) comunicarea primită de la serviciul cu atribuţii în gestionarea şi funcţionarea cazierului fiscal din cadrul Ministerului Economiei si Finanţelor, care cuprinde actele normative care abrogă sau modifică prevederile legale în baza cărora au fost sancţionate faptele înscrise în cazier ori în baza cărora s-a stabilit reabilitarea de drept;

    b) listele, primite săptămânal de la serviciul/biroul care se ocupă de Registrul contribuabililor, care cuprind persoanele radiate, respectiv decedate, după caz;

    c) nota de serviciu prin care se aprobă fişa de actualizare pentru rectificarea erorilor constatate la înscrierea faptelor în cazierul fiscal, aprobată de directorul general.

    2.3. Potrivit prevederilor art. 13 lit. c) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei Guvernului nr. 75/2001, fişele de actualizare pot fi completate şi de organele cu atribuţii de control sau compartimentele juridice, pentru a rectifica eventualele erori din fişele de înscriere transmise de acestea.

    2.4. Se va completa câte o fişă pentru fiecare faptă care se actualizează.

    2.5. Fişele de actualizare sunt înregistrate de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal în registrul unic de evidenţă.

    2.6. Fişele de actualizare sunt vizate de şeful biroului pentru gestionarea cazierului fiscal şi sunt repartizate de acesta pentru a fi introduse în baza de date locală.