Anexa nr.3
Procedura
privind declararea şi plata impozitului pe
veniturile din
transferul
proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal
(1) Impozitul pe veniturile din transferul
proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal stabilit de
notarii publici, datorat la bugetul de stat, se declară de către
aceştia, lunar, până la data
de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a fost calculat
şi încasat, conform legii.
Impozitul calculat şi încasat se virează până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a
fost reţinut.
Declararea impozitului datorat
la bugetul de stat se face prin
completarea formularului 100 ”Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul general
consolidat”, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice
nr.80/2007 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularului
100 “Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul general
consolidat”, cu modificările si
completările ulterioare, poziţia „Impozit pe veniturile din
transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal”.
Completarea Rubricii B “Date privind creanţa fiscală” din
formular se face după cum urmează:
Col.“Denumire
creanţă fiscală”: se înscrie denumirea
obligaţiei de plată, conform nomenclatorului, datorată în
perioada de raportare.
Col.
“Suma”:
Rd.1 “Suma datorată": se înscrie suma reprezentând impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor
imobiliare din patrimoniul personal datorat la
bugetul de stat.
Rd.3 “Suma de
plată": se înscrie suma de la rd.1.
Declaraţia se depune
la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sediul activităţii sau locul unde
se desfăşoară efectiv activitatea principală a notarului
public, conform instrucţiunilor prevăzute în anexa nr.2 la
Ordinul ministrului finanţelor publice nr.80/2007, privind aprobarea
modelului şi conţinutului formularului 100 “Declaraţie privind
obligaţiile de plată la bugetul general consolidat”, cu modificările şi completările
ulterioare.
(2) Notarii publici au obligaţia să depună semestrial,
pană la data de 25 inclusiv, a lunii următoare semestrului în care a
avut loc autentificarea actelor privind transferul proprietăţilor
imobiliare din patrimoniul personal, Declaraţia informativă
privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor
imobiliare din patrimoniul personal.
Declaraţia se
completează şi se depune conform instrucţiunilor prevăzute
în Anexa nr.2
Notarii publici au obligaţia
depunerii declaraţiei în format electronic, pe suport magnetic sau optic,
prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul
Economiei şi Finanţelor.
Programul de asistenţă este pus la dispoziţia contribuabililor
gratuit de unităţile fiscale subordonate sau poate fi descărcat
de pe site-ul Ministerului Economiei
şi Finanţelor, la
adresa www.mfinante.ro.