Anexa nr.3

 

             Procedura  privind declararea şi plata impozitului pe veniturile din                                                                     

                   transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal

 

(1) Impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal stabilit de notarii publici, datorat la bugetul de stat, se declară de către aceştia, lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a fost calculat şi încasat, conform legii.

Impozitul calculat şi încasat se virează până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a fost reţinut.

Declararea impozitului datorat la bugetul de stat se face prin completarea formularului 100 ”Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul general consolidat”, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.80/2007 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularului 100 “Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul general consolidat”, cu modificările si completările ulterioare, poziţia „Impozit pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal”.

Completarea Rubricii B “Date privind creanţa fiscală” din formular se face după cum urmează:

Col.“Denumire creanţă fiscală”: se înscrie denumirea obligaţiei de plată, conform nomenclatorului, datorată în perioada de raportare.

            Col.   “Suma”:

            Rd.1 “Suma datorată": se înscrie suma reprezentând impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal datorat la bugetul de stat.

            Rd.3  “Suma de plată": se înscrie suma de la rd.1.

            Declaraţia se depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sediul activităţii sau locul unde se desfăşoară efectiv activitatea principală a notarului public, conform instrucţiunilor prevăzute în anexa nr.2 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr.80/2007, privind aprobarea modelului şi conţinutului formularului 100 “Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul general consolidat”, cu modificările şi completările ulterioare.

                                  

(2)  Notarii publici au obligaţia să depună semestrial, pană la data de 25 inclusiv, a lunii următoare semestrului în care a avut loc autentificarea actelor privind transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, Declaraţia informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal.

Declaraţia se completează şi se depune conform instrucţiunilor prevăzute în Anexa nr.2

Notarii publici au obligaţia depunerii declaraţiei în format electronic, pe suport magnetic sau optic, prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Economiei şi Finanţelor. Programul de asistenţă este pus la dispoziţia contribuabililor gratuit de unităţile fiscale subordonate sau poate fi descărcat de pe site-ul Ministerului  Economiei şi Finanţelor, la adresa www.mfinante.ro.