Anexa nr. 5

 

 

 

 

Procedura de gestiune a formularelor (392A) “Declaraţie informativă privind livrările de bunuri si prestările de servicii efectuate în anul….”, (392B) “Declaraţie informativă privind livrarile de bunuri, prestările de servicii şi achiziţiile efectuate în anul……"şi (393) „Declaraţie informativă privind veniturile obţinute din vânzarea de bilete pentru transportul rutier internaţional de persoane, cu locul de plecare din România în anul….."

 

            1. Depunerea declaraţiilor informative

           

            Declaraţiile informative se depun până la data de 25 februarie a anului următor celui de raportare, la organul fiscal competent.

 

2. Verificarea formală a declaraţiilor informative

 

             Pentru fiecare declaraţie informativă, organul fiscal competent va verifica, corectitudinea codului de identificare fiscală a persoanei impozabile, prin verificarea datelor de identificare din declaraţie cu cele existente în Registrul contribuabililor.

           

3. Prelucrarea declaraţiilor informative

                       

3.1 Prelucrarea declaraţiilor informative depuse de persoanele impozabile,  se realizează de către organul fiscal competent, cu ajutorul programului informatic de prelucrare pus la dispoziţie de Direcţia generală de tehnologia informaţiei.

                        3.2 În vederea prelucrării declaraţiei informative, se creează o bază de date "Declaraţii informative TVA" care cuprinde 3 secţiuni:

a) declaraţii informative depuse de persoane impozabile înregistrate în scopuri de TVA, cu cifra de afaceri mai mică de 10.000 euro, în echivalent lei;

b) declaraţii informative depuse de persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA, cu cifra de afaceri cuprinsă între 10.000 euro şi 35.000 euro, în echivalent lei;

c) declaraţii informative privind veniturile obţinute din vânzarea biletelor pentru transportul rutier internaţional de persoane, cu locul de plecare din România.

            3.3 Informaţiile din declaraţiile informative se preiau, până la data de 15 martie, în secţiunea corespunzătoare din baza de date „Declaraţii informative TVA”

            3.4  După prelucrare, declaraţiile informative depuse de persoanele impozabile se arhivează la dosarul fiscal al persoanei impozabile.  

 

            4. Centralizarea informaţiilor din declaratiile informative

 

            4.1 Până la data de 15 martie, organul fiscal competent transmite direcţiei generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, baza de date „Declaraţii informative TVA”. 

            Organul fiscal competent este responsabil pentru completitudinea şi corectitudinea datelor transmise.

            4.2. În termen de maxim 5 zile, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene si a municipiului Bucureşti, precum si Direcţia generala de administrare a marilor contribuabili transmit datele din baza de date “Declaraţiile informative TVA” Direcţiei generale de tehnologia informaţiei din cadrul  Agenţiei Naţionale Administrare Fiscală şi sunt responsabile pentru completitudinea informaţiilor transmise.

            4.3 Direcţia generală de tehnologia informaţiei efectuează prelucrările solicitate şi pune la dispoziţia Unităţii de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeană, din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, datele primite de la organele fiscale teritoriale.