Anexa
nr. 5
Procedura
de gestiune a formularelor (392A) “Declaraţie informativă privind livrările de bunuri si prestările de
servicii efectuate în anul….”, (392B) “Declaraţie informativă privind livrarile de bunuri, prestările de servicii
şi achiziţiile efectuate în anul……"şi (393)
„Declaraţie informativă privind veniturile obţinute din vânzarea de bilete pentru
transportul rutier internaţional de persoane, cu locul de plecare din România în anul….."
1. Depunerea declaraţiilor informative
Declaraţiile
informative se depun până la data de 25 februarie a anului următor
celui de raportare, la organul fiscal competent.
2.
Verificarea formală a declaraţiilor informative
Pentru fiecare declaraţie
informativă, organul fiscal competent va
verifica, corectitudinea codului de identificare fiscală a persoanei
impozabile, prin verificarea datelor de identificare din declaraţie cu
cele existente în Registrul contribuabililor.
3. Prelucrarea declaraţiilor informative
3.1 Prelucrarea declaraţiilor informative depuse de persoanele
impozabile, se realizează de
către organul fiscal competent, cu ajutorul programului informatic de
prelucrare pus la dispoziţie de Direcţia generală de tehnologia
informaţiei.
3.2 În vederea
prelucrării declaraţiei informative, se creează o bază de
date "Declaraţii informative TVA" care cuprinde 3 secţiuni:
a)
declaraţii informative depuse de persoane impozabile înregistrate în
scopuri de TVA, cu cifra de afaceri mai mică de 10.000 euro, în echivalent
lei;
b) declaraţii
informative depuse de persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA, cu
cifra de afaceri cuprinsă între 10.000 euro şi 35.000 euro, în
echivalent lei;
c)
declaraţii informative privind veniturile obţinute din vânzarea
biletelor pentru transportul rutier internaţional de persoane, cu locul de
plecare din România.
3.3 Informaţiile din declaraţiile
informative se preiau, până la data de 15 martie, în secţiunea
corespunzătoare din baza de date „Declaraţii informative TVA”
3.4 După
prelucrare, declaraţiile informative depuse de persoanele impozabile se
arhivează la dosarul fiscal al persoanei impozabile.
4. Centralizarea informaţiilor din
declaratiile informative
4.1 Până la data de 15 martie, organul fiscal
competent transmite direcţiei generale ale finanţelor publice
judeţene sau a municipiului Bucureşti, baza de date „Declaraţii informative TVA”.
Organul fiscal competent este responsabil pentru
completitudinea şi corectitudinea datelor transmise.
4.2. În termen de maxim 5 zile, direcţiile
generale ale finanţelor publice judeţene si a municipiului
Bucureşti, precum si Direcţia generala de administrare a marilor
contribuabili transmit datele din baza de date “Declaraţiile informative TVA” Direcţiei generale de
tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale Administrare
Fiscală şi sunt responsabile pentru completitudinea
informaţiilor transmise.
4.3 Direcţia generală de tehnologia
informaţiei efectuează prelucrările solicitate şi pune la dispoziţia
Unităţii de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea
Europeană, din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, datele
primite de la organele fiscale teritoriale.