Pentru a îmbunătăţi serviciul depunere a declaraţiilor fiscale prin metode electronice, de la distanţă şi pentru a preveni blocajele în perioadele de vârf, de la 1 decembrie 2011, pentru perioadele de raportare începând cu noiembrie 2011, declaraţiile 100, 300 şi 710 se vor putea depune doar pe noile versiuni de soft, publicate pe portalul ANAF.

Depunerea prin Internet va putea fi făcută doar pe pagina de upload creată iniţial pentru declaraţia 112, accesibilă prin portalul www.e-guvernare.ro, după autentificarea cu certificat digital calificat. Contribuabilii care nu au un certificat digital calificat pentru semnarea declaraţiilor, le vor putea depune la ghişeul organelor fiscale, în format PDF cu fişier xml ataşat, pe suport CD, însoţite de declaraţia listată, semnată şi ştampilată. Pentru perioadele de raportare anterioare lunii noiembrie 2011, declaraţiile 100, 300 şi 710 vor putea fi depuse doar la ghişeu, pe suport hârtie cu cod de bare sau cu fişier txt pe suport electronic, generate prin programele de asistenţă accesibile pe portalul ANAF, secţiunea Asistenţă contribuabili – Programe utile – Declaraţii fiscale.

Noile versiuni ale programelor de asistenţă (Soft A şi Soft J) pentru declaraţiile 100, 300 şi 710 vor putea fi descărcate de pe portalul ANAF, secţiunea Declaraţii electronice – Descărcare formulare, unde se vor regăsi şi prevederile legale, precum şi instrucţiuni / documentaţie de ajutor.

Pentru implementarea acestor modificări sunt necesare lucrări de mentenanţă în data de 26.11.2011 care pot produce dificultaţi la depunerea declaraţiilor şi vizualizarea stării acestora, iar în perioada 30.11.2011 ora 12:00 – 02.12.2011 ora 11:00 serviciul de depunere declaraţii va fi oprit.