Atribuţiile Direcţiei Generale de Tehnologia Informaţiei
Direcţia Generală de Tehnologia Informaţiei(DGTI), asigură funcţia suport de tehnologia informaţiei, īntr-o manieră eficientă şi flexibilă, necesară tuturor funcţiilor sistemului finanţelor publice īn realizarea activităţilor lor.
Īn acest scop
(1) Realizează şi īntreţine Strategia de
Informatizare a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
ANAF (Strategia TI) care dă strategia de informatizare pentru īntreaga
structură administrativă a acesteia) şi pentru toate
activităţile acesteia;
(2) Realizează sistemul de informaţii la nivel
central şi teritorial: pornind de la cadrul oferit de Strategia TI, DGTI
are sarcina de a analiza, proiecta, dezvolta, implementa şi exploata
(direct sau prin serviciile de specialitate din teritoriu) aplicaţiile
specifice fiecărei activităţi a ANAF;
(3) Realizează infrastructura de tehnică de calcul
şi comunicaţii pentru susţinerea sistemului de informaţii
al MFP (inclusiv ANAF), prin crearea arhitecturii tehnice conforme strategiei
şi o implementează atāt īn MFP/ANAF cāt şi īn teritoriu;
(4) Stabileşte politica de asigurare a
securităţii şi confidenţialităţii
informaţiilor īn corelare cu deschiderea MFP (inclusiv ANAF) către contribuabili, īn contextul
legal existent;
(5) Participă la elaborarea şi fundamentarea
organigramelor serviciilor de specialitate şi a Regulamentelor de
funcţionare pentru serviciile de specialitate din unităţile
teritoriale ANAF;
(6) Coordonează metodologic şi tehnic personalul de
specialitate din teritoriu: aceasta implică asistarea DGFP judeţene
īn recrutarea, testarea şi angajarea personalului din Serviciile de
specialitate, coordonarea activităţii acestor servicii īn vederea
implementării şi execuţiei aplicaţiilor dezvoltate la
nivelul DGTI şi destinate organelor teritoriale ale MFP (inclusiv ANAF),
pregătirea profesională a specialiştilor din serviciile de
tehnologia informaţiei prin metode specifice: cursuri, instructaje,
schimburi de experienţă etc;
(7) Fundamentează investiţiile pentru domeniul
informatic: estimarea anuală a necesarului de investiţii īn elemente
de hardware, software şi de telecomunicaţii pentru īntreaga
structură a MFP(centrală şi teritorială), realizarea
Caietelor de Sarcini şi a altor documente legate de desfăşurarea
licitaţiilor pentru procurarea articolelor din listele de investiţii
aprobate, participarea la evaluarea tehnică şi la īncheierea
contractelor;
(8) Fundamentează cheltuielile de īntreţinere
şi consolidare a sistemelor proprii: estimarea anuală a necesarului
de cheltuieli privind īntreţinerea elementelor de hardware, software
şi de telecomunicaţii pentru īntreaga structură a MFP
(centrală şi teritorială), realizarea Caietelor de Sarcini
şi a altor documente legate de desfăşurarea licitaţiilor
pentru procurarea serviciilor de īntreţinere din listele de chetuieli
aprobate, participarea la evaluarea tehnică şi la īncheierea
contractelor;
(9) Participă la activitatea de asistenţă
tehnică IT&C acordată pentru MFP (inclusiv ANAF) prin programele
internaţionale şi asigură rolul de integrator cu Sistemul de
Informaţii (SI) existent īn conformitate cu Strategia TI;
(10) Asigură omogenitatea sistemelor de calcul şi
comunicaţii şi a sistemelor de operare procurate: procurarea tehnicii
de calcul şi comunicaţii pentru īntregul sistem (nivel central
şi teritorial), configurarea unitară a acestora, asigurarea
condiţiilor pentru instalarea lor şi a interoperabilităţii
cu sistemele deja existente, integrarea īn reţeaua de comunicaţii
(date, voce, imagine);
(11) Realizează
īntreţinerea aplicaţiilor distribuite īn sistem prin noi versiuni
şi prin servicii de asistenţă tehnică;
(12)
Realizează īntreţinerea echipamentelor: īntreţinerea la primul
nivel de intervenţie īn cadrul DGTI; coordonează şi
controlează īntreţinerea efectuată de către
contractanţi;
(13) Propune repartizările de tehnică de calcul
către organele din teritoriu: īn raport de indicatori legaţi de
numărul de plătitori de impozite şi taxe, de numărul de
personal, de numărul de documente procesate īn fiecare unitate
administrativă, DGTI face propuneri pentru repartiţia īn teritoriu a
articolelor de investiţii din domeniul nostru de activitate; aceste
propuneri sunt destinate să ajute factorii de decizie īn distribuirea
echipamentelor pe fiecare unitate organizatorică din subordine;
(14) Face propuneri de procurare a materiilor şi
materialelor consumabile pentru tehnica de calcul, īn vederea
achiziţionării acestora īn cel mai eficient mod pentru bugetul
institutiei;
(15) Propune şi participă la pregătirea
profesională de specialitate a personalului propriu şi formarea
personalului institutiei īn scopul utilizării instrumentelor informatice
puse la dispoziţie: īn colaborare cu Şcoala de Finanţe Publice
şi Vamă se realizează planuri de instruire şi
instruieşte personalul; de asemenea propune şi participă la
realizarea planului de instruire pentru personalul propriu de specialitate,
atāt din DGTI cāt şi din teritoriu, privind atāt instruirea
susţinută de personalul din DGTI cāt şi de organisme
specializate de pe piaţă;
(16) Testează candidaţii la concursurile organizate īn vederea
ocupării posturilor vacante din cadrul DGTI;
(17) Elaborează norme şi normative specifice domeniului TI
pentru sistemul financiar: standarde şi proceduri adoptate la nivelul MFP
şi ANAF pentru propriile nevoi de analiză-proiectare-dezvoltare a
aplicaţiilor informatice şi de comunicaţii, cāt şi pentru
alte scopuri (cerinţe hardware, software sau de telecomunicaţii) cāt
şi de colaborarea specialiştilor DGTI īn grupurile de lucru create la
nivelul societăţii civile īn vederea omogenizării
abordărilor din domeniul TI etc. (Ministerul Comunicaţiilor şi
Tehnologiei Informaţiilor) la nivel naţional;
(18) Reprezintă ANAF īn relaţiile cu organismele interne şi
internaţionale īn cazul discutării unor aspecte de
asistenţă tehnică īn domeniul informaticii şi
comunicaţiilor.