Serviciul informaţii clasificate are următoarele atribuţii:

 

 

(1) Întocmeşte şi actualizează programul de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate, iar după aprobarea acestuia, de către instituţiile abilitate, acţionează pentru aplicarea lui;

(2) Prezintă preşedintelui agenţiei modificările privind lista obiectivelor, sectoarelor şi locurilor de importanţă deosebită pentru protecţia informaţiilor clasificate naţionale şi U.E. din sfera de responsabilitate şi după caz, solicită sprijin instituţiilor abilitate;

(3) Elaborează şi supune spre aprobare conducerii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală normele interne privind protecţia informaţiilor clasificate şi ghidul de clasificare şi declasificare a acestora, potrivit legii;

(4) Întocmeşte, actualizează şi supune spre aprobare listele cu informaţii clasificate elaborate sau păstrate de A.N.A.F., pe clase şi niveluri de secretizare;

(5) Monitorizează activitatea de aplicare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate şi modul de respectare a acestora;

(6) Acordă sprijin reprezentanţilor autorizaţi ai instituţiilor abilitate, potrivit competenţelor legale, pe linia verificarii persoanelor pentru care se solicită accesul la informaţii clasificate;

(7) Organizează activitati de pregatire specifică a persoanelor care au acces la informaţii clasificate;

(8) Redactează, păstrează şi actualizează evidenţa certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate;

(9) Întocmeşte şi actualizează lista funcţiilor şi lista persoanelor care necesită acces la informaţii clasificate şi le transmite instituţiilor abilitate;

(10) Efectuează, cu aprobarea conducerii A.N.A.F., controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecţie a informaţiilor clasificate, conform programului de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate sau în cazul unui incident de securitate;

(11) Înregistrează şi pregăteşte pentru expediere (împachetează, sigilează şi marchează corespunzător) documentele clasificate şi neclasificate, pe care le predă, pe bază de borderou, curierilor militari;

(12) Verifică corespondenţa clasificată şi neclasificată primită prin poşta militară (numărul trimiterilor, concordanţa între datele înscrise pe trimiteri şi cele de pe borderou, integritatea ambalajului, ştampilelor şi sigiliilor aplicate);

(13) Ţine evidenţa, repartizează şi distribuie corespondenţa primită prin poşta militară (cabinete demnitari, direcţii generale şi unităţi aflate în subordinea A.N.A.F.);

(14) Asigură aplicarea şi respectarea regulilor generale privind evidenţa, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea, arhivarea, declasificarea şi distrugerea informaţiilor clasificate;

(15) Coordonează activitatea de inventariere anuală a documentelor clasificate existente la nivelul aparatului propriu al A.N.A.F.;

(16) Verifică dacă persoanele care îşi încetează activitatea în cadrul A.N.A.F. deţin/au predat documentele clasificate şi semnează fişele de lichidare pentru aceştia;

(17) Întocmeşte documentaţia necesară acreditării sistemului informatic de comunicaţii şi stabileşte ansamblul măsurilor de securitate a informaţiilor clasificate în format electronic, în vederea primirii, stocării, prelucrării şi transmiterii acestora;

(18) Elaborează strategia de acreditare, sau după caz desfinţare sau reacreditare a A.N.A.F., ca o componentă a Sistemului naţional de registre, pentru a putea primi şi gestiona informaţii clasificate U.E.;

(19) Îndeplineşte orice alte atribuţii în domeniul informaţiilor clasificate naţionale şi U.E., potrivit legii.