Serviciul informaţii
clasificate are următoarele atribuţii:
(1)
Întocmeşte şi actualizează programul de prevenire a scurgerii de
informaţii clasificate, iar după aprobarea acestuia, de către
instituţiile abilitate, acţionează pentru aplicarea lui;
(2) Prezintă
preşedintelui agenţiei
modificările privind lista obiectivelor, sectoarelor şi locurilor de importanţă
deosebită pentru protecţia informaţiilor
clasificate naţionale şi U.E. din sfera de responsabilitate şi după caz, solicită sprijin instituţiilor abilitate;
(3) Elaborează
şi supune spre aprobare conducerii
Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală
normele interne privind protecţia informaţiilor
clasificate şi ghidul de clasificare şi declasificare a acestora, potrivit
legii;
(4) Întocmeşte,
actualizează şi supune spre aprobare
listele cu informaţii clasificate elaborate sau păstrate de A.N.A.F., pe clase şi niveluri
de secretizare;
(5) Monitorizează activitatea de
aplicare a normelor de protecţie a informaţiilor
clasificate şi modul
de respectare a acestora;
(6) Acordă sprijin reprezentanţilor autorizaţi
ai instituţiilor abilitate,
potrivit competenţelor
legale, pe linia verificarii persoanelor pentru care se solicită accesul la informaţii clasificate;
(7) Organizează activitati de pregatire specifică a persoanelor care au acces la informaţii clasificate;
(8) Redactează, păstrează
şi actualizează evidenţa
certificatelor de securitate
şi a autorizaţiilor de acces
la informaţii clasificate;
(9) Întocmeşte
şi actualizează lista funcţiilor şi lista persoanelor
care necesită acces la
informaţii clasificate
şi le transmite instituţiilor abilitate;
(10) Efectuează, cu aprobarea conducerii A.N.A.F., controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecţie a informaţiilor
clasificate, conform programului de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate sau în cazul unui
incident de securitate;
(11) Înregistrează şi pregăteşte
pentru expediere (împachetează, sigilează
şi marchează corespunzător)
documentele clasificate
şi neclasificate, pe
care le predă, pe bază de borderou, curierilor militari;
(12) Verifică corespondenţa clasificată şi neclasificată
primită prin
poşta militară (numărul
trimiterilor, concordanţa
între datele înscrise pe trimiteri
şi cele de pe borderou, integritatea ambalajului, ştampilelor
şi sigiliilor aplicate);
(13) Ţine evidenţa, repartizează
şi distribuie corespondenţa
primită prin
poşta militară (cabinete
demnitari, direcţii generale şi unităţi
aflate în subordinea A.N.A.F.);
(14) Asigură
aplicarea şi respectarea regulilor generale privind evidenţa, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea, arhivarea, declasificarea şi distrugerea informaţiilor clasificate;
(15) Coordonează activitatea de inventariere anuală a documentelor clasificate existente la nivelul aparatului propriu al A.N.A.F.;
(16) Verifică dacă persoanele care îşi încetează activitatea în cadrul A.N.A.F. deţin/au predat documentele clasificate şi semnează fişele de lichidare pentru aceştia;
(17) Întocmeşte documentaţia
necesară acreditării
sistemului informatic de comunicaţii şi stabileşte
ansamblul măsurilor de
securitate a informaţiilor
clasificate în format electronic, în vederea primirii, stocării, prelucrării
şi transmiterii acestora;
(18)
Elaborează strategia de acreditare, sau după caz desfinţare sau
reacreditare a A.N.A.F., ca o componentă a Sistemului naţional de
registre, pentru a putea primi şi gestiona informaţii clasificate
U.E.;
(19)
Îndeplineşte orice alte atribuţii în domeniul informaţiilor clasificate
naţionale şi U.E., potrivit legii.