Asculta

HOTĂRÂRE   Nr. 913 din 10 iunie 2004

privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale

 

    Text în vigoare începând cu data de 24 octombrie 2006

        În temeiul art. 108 din Constituţie, republicată, şi al art. 11 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

 

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

 

    ART. 1

    (1) Se aprobă taxele pentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, prevăzute în anexa nr. 1.

    (2) Pentru operaţiunile menţionate la lit. D nr. crt. 2 - 4 din anexa nr. 1, se aplică taxe suplimentare de 50% pentru soluţionarea cererii în termen de maximum 48 de ore.

    ART. 2

    (1) Se aprobă tarifele pentru eliberarea, de către oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale şi Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, de informaţii privind date înregistrate în registrul comerţului computerizat, prevăzute în anexa nr. 2.

    (2) Pentru nr. crt. 1 - 7 din anexa nr. 2 se aplică tarife suplimentare, după cum urmează:

    a) 50% din tarife, pentru soluţionarea cererii în termen de 48 de ore de la data înregistrării solicitării;

    b) 30% din tarife, pentru soluţionarea cererii în termen de 5 zile de la data înregistrării.

    ART. 21

    Se aprobă tarifele pentru accesarea de informaţii privind datele înregistrate în registrul comerţului computerizat, prin serviciul on-line al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, prevăzute în anexa nr. 3.

    ART. 3

    (1) Informaţiile prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 sunt eliberate autorităţilor şi instituţiilor publice fără plata tarifelor, pe baza protocoalelor de colaborare.

    (2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) autorităţile şi instituţiile publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii.

    ART. 4 *** Abrogat

    ART. 5

    Pentru serviciile auxiliare prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale şi de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, nivelul tarifelor pentru multiplicarea documentelor, transmiterea de acte şi informaţii prin mijloace de comunicaţii - poştă, fax, e-mail, suport magnetic -, traducerea informaţiilor pentru solicitanţi străini, tehnoredactarea cererilor şi declaraţiilor, îndrumarea pentru completarea corectă a cererilor adresate registrului comerţului, altele decât cererile de înregistrare şi funcţionare, şi altele asemenea se vor stabili unitar, prin ordin al ministrului justiţiei, pe bază de calculaţie de preţ.

    ART. 6

    În cazul neprestării serviciului de înregistrare în registrul comerţului, ca urmare a formulării unei cereri de renunţare la soluţionare, se restituie integral tarifele şi comisioanele achitate la oficiul registrului comerţului şi 90% din taxele de înregistrare.

    ART. 61

    (1) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale colectează taxe şi tarife aferente unor activităţi şi/sau fonduri cu destinaţie specială şi, după caz, le virează în contul entităţilor beneficiare, în temeiul unor prevederi legale exprese.

    (2) Entităţile beneficiare, după caz, suportă comisioanele percepute pentru operaţiunile de plăţi derulate prin intermediul sistemului de decontare şi plăţi, aferente virării taxelor şi tarifelor prevăzute la alin. (1).

    (3) Pentru operaţiunile de colectare şi virare în contul entităţilor beneficiare a taxelor aferente activităţilor şi/sau fondurilor cu destinaţie specială, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului percepe un comision suportat de entitatea beneficiară, care va fi stabilit prin ordin al ministrului justiţiei, pe bază de fundamentare economică.

    ART. 7

    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 8

    Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2002 privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile efectuate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale şi a tarifelor pentru operaţiunile efectuate de Biroul unic din cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 903 din 12 decembrie 2002.

 

    ANEXA 1

 

                                  TAXELE

pentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale

 

________________________________________________________________________________

Nr.                       Denumirea operaţiunii                        Taxa

crt.                                                                  - lei -

________________________________________________________________________________

  0                                 1                                    2

________________________________________________________________________________

     A. Operaţiuni pentru persoane fizice şi asociaţii familiale

________________________________________________________________________________

  1. Verificare denumire firmă şi rezervare                                 10

________________________________________________________________________________

  2. Înregistrarea în registrul comerţului a autorizaţiei                   30

________________________________________________________________________________

  3. Modificarea uneia sau a mai multor înregistrări                        10

________________________________________________________________________________

     B. Consultare baze de date

________________________________________________________________________________

  1. Verificare disponibilitate o denumire firmă/emblemă                    10

________________________________________________________________________________

  2. Verificare unicitate un sediu/asociat unic                             10

________________________________________________________________________________

     C. Înregistrare în registrul comerţului

________________________________________________________________________________

  1. Înmatriculare:

     - persoane juridice

     - sucursale

     - ca urmare a schimbării sediului social în alt judeţ (Taxa

     se încasează la oficiul registrului comerţului de pe lângă

     tribunalul de unde se schimbă sediul social);

     - schimbare formă juridică                                            120

________________________________________________________________________________

  2. Înregistrare în registrul comerţului a:*)

     - unui element al actului constitutiv, precum şi a altor

     date care, potrivit legii, se menţionează sau se

     înregistrează în registrul comerţului                            30/element

     - rezervării denumirii firmei

     - rezervării emblemei

________________________________________________________________________________

  3. Preschimbarea certificatului de înregistrare în mod curent,

     ca urmare a unor modificări                                            10

________________________________________________________________________________

  4. Depunere situaţii financiare anuale sau la lichidare                   10

________________________________________________________________________________

     D. Eliberare documente din registrul comerţului:

________________________________________________________________________________

  1. Extras de registru                                                     30

________________________________________________________________________________

  2. Certificat constatator                                                 30

________________________________________________________________________________

  3. Copii certificate                                            4 + 0,2/pagină

                                                                     certificată

________________________________________________________________________________

  4. Duplicat:

     - certificat de înregistrare                                           10

     - anexă                                                                10

________________________________________________________________________________

     E. Comision pentru servicii oferite de oficiile registrului comerţului

________________________________________________________________________________

  1. Obţinere cod unic de înregistrare (CUI); transmitere spre

     publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a,

     a actelor prevăzute de lege; obţinere cazier fiscal şi

     altele asemenea, potrivit legii                                        10

________________________________________________________________________________

    *) Elementele actului constitutiv, precum şi alte date care, potrivit legii, se menţionează sau se înregistrează în registrul comerţului:

    1. Elementele supuse înregistrării în registrul comerţului computerizat:

    - denumire;

    - emblemă;

    - sediu social, inclusiv schimbarea datorată modificării administrative a denumirii arterei de circulaţie/numărului poştal;

    - obiect de activitate;

    - durata de funcţionare;

    - suspendare/reluare activitate;

    - asociaţi;

    - administratori/persoane împuternicite (fizice sau juridice, reprezentanţi legali, lichidatori etc.);

    - cenzori/auditori persoane fizice sau juridice;

    - capital social;

    - sediu secundar;

    - dizolvare;

    - fuziune/divizare;

    - radiere înmatriculare;

    - erori materiale generate de solicitant;

    - alte elemente conform art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau în temeiul altor acte normative.

    2. Depunere spre menţionare în registrul comerţului a:

    - hotărârilor adunării generale a acţionarilor/asociaţilor;

    - hotărârilor pronunţate de instanţele judecătoreşti, la cerere;

    - recursurilor şi/sau opoziţiilor formulate;

    - prospectului de emisiune de acţiuni;

    - proiectului de fuziune/divizare;

    - cererilor de radiere formulate conform art. 25 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

    - dobândirii de către societate a unui bun de la un fondator sau acţionar;

    - registrelor societăţilor pe acţiuni sau în comandită pe acţiuni;

    - registrului independent al acţionarilor;

    - prelungirii valabilităţii sediului firmei sau a sediilor secundare;

    - cererilor de renunţare la soluţionare/repunere pe rol;

    - specimenului de semnătură;

    - certificatelor de garanţie legală pentru administratori şi cenzori;

    - dovezii vărsământului de capital social;

    - oricărui alt act prevăzut de lege, depus ulterior înregistrării în registrul comerţului.

 

    ANEXA 2

 

                                   TARIFELE

pentru eliberarea, de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, de informaţii privind date înregistrate în registrul comerţului computerizat

 

________________________________________________________________________________

Nr.                  Categorii de informaţii                       Tariful

crt.                                                               - lei -

________________________________________________________________________________

  1. Informaţii despre o firmă:

     a) informaţii de identificare (denumirea, forma

     juridică, codul unic de înregistrare, numărul de

     ordine în registrul comerţului, sediul social)                    3

________________________________________________________________________________

     b) alte informaţii:

     - durata de funcţionare declarată                                 0,85

     - activitatea principală                                pentru fiecare

     - activităţile secundare                                dintre informaţiile

     - capitalul social                                      enumerate

     - activităţile autorizate

________________________________________________________________________________

     c) informaţii cu număr variabil de apariţii:                     0,85

     - asociaţi/acţionari                                   pentru fiecare

     - administratori/cenzori/reprezentanţi                 informaţie distinctă

     - sucursale/subunităţi/alte sedii secundare            extrasă

________________________________________________________________________________

  2. Informaţii despre o persoană fizică sau juridică                 3

     asociat/acţionar/administrator/reprezentant/cenzor,    (datele de

     în firmele înregistrate în registrul comerţului        identificare ale

                                                            firmei) + 0,85

                                                            pentru fiecare

                                                            calitate deţinută în

                                                            firmă

________________________________________________________________________________

3.*) Date de identificare despre serii de firme grupate pe

     diferite criterii:

     - aria geografică

     - localitatea/sectorul/strada                               7 + 3/firmă

     - domeniul/obiectul de activitate

     - capitalul social subscris

     - alte criterii

________________________________________________________________________________

  4. Informaţii din situaţiile financiare anuale depuse la   3 + 0,85/indicator

     oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale

________________________________________________________________________________

  5. Raport istoric despre o firmă (evoluţia firmei de la   20 + 3 pentru

     înmatriculare până la data solicitării raportului      fiecare depunere de

     sau pe anumite perioade)                               act sau menţiune

                                                            înregistrată

________________________________________________________________________________

  6. Fişă sintetică a investiţiei străine pentru o ţară şi           30

     o perioadă definită

________________________________________________________________________________

  7. Informaţii statistice în funcţie de un singur criteriu          20

________________________________________________________________________________

    *) Tarifele se reduc în funcţie de numărul de firme despre care se solicită informaţii:

    - între 101 - 500 firme: reducere 10%;

    - între 501 - 1.000 firme: reducere 20%;

    - între 1.001 - 10.000 firme: reducere 30%;

    - peste 10.000 firme: reducere 50% .

 

    ANEXA 3

 

                                TARIFELE

pentru accesarea de informaţii privind datele înregistrate în registrul comerţului computerizat, prin serviciul on-line al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului

 

________________________________________________________________________________

Nr.                  Categorii de informaţii                      Tariful

crt.                                                              - lei -

________________________________________________________________________________

  1. Informaţii despre o firmă:

     a) informaţii de identificare (denumirea, forma

     juridică, codul unic de înregistrare, numărul de

     ordine în registrul comerţului, sediul social)                  1,6

     ___________________________________________________________________________

     b) alte informaţii:                                             0,5

     - durata de funcţionare declarată                       pentru fiecare

     - activitatea principală                                dintre informaţiile

     - activităţile secundare                                enumerate

     - capitalul social

     ___________________________________________________________________________

     c) informaţii cu număr variabil de apariţii:                    0,5

     - asociaţi/acţionari                                   pentru fiecare

     - administratori/reprezentanţi/cenzori                 informaţie distinctă

     - sucursale/subunităţi/alte sedii secundare            extrasă

________________________________________________________________________________

  2. Informaţii despre o persoană fizică sau juridică                1,6

     asociat/acţionar/administrator/reprezentant/cenzor,    (datele de

     în firmele înregistrate în registrul comerţului        identificare

                                                            ale firmei) + 0,5

                                                            pentru fiecare

                                                            calitate deţinută

                                                            în firmă

________________________________________________________________________________