HOTĂRÂRE Nr. 913 din 10 iunie 2004
privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale
Text în vigoare începând cu data de 24 octombrie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicată, şi al art. 11 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
ART. 1
(1) Se aprobă taxele pentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, prevăzute în anexa nr. 1.
(2) Pentru operaţiunile menţionate la lit. D nr. crt. 2 - 4 din anexa nr. 1, se aplică taxe suplimentare de 50% pentru soluţionarea cererii în termen de maximum 48 de ore.
ART. 2
(1) Se aprobă tarifele pentru eliberarea, de către oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale şi Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, de informaţii privind date înregistrate în registrul comerţului computerizat, prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Pentru nr. crt. 1 - 7 din anexa nr. 2 se aplică tarife suplimentare, după cum urmează:
a) 50% din tarife, pentru soluţionarea cererii în termen de 48 de ore de la data înregistrării solicitării;
b) 30% din tarife, pentru soluţionarea cererii în termen de 5 zile de la data înregistrării.
ART. 21
Se aprobă tarifele pentru accesarea de informaţii privind datele înregistrate în registrul comerţului computerizat, prin serviciul on-line al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, prevăzute în anexa nr. 3.
ART. 3
(1) Informaţiile prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 sunt eliberate autorităţilor şi instituţiilor publice fără plata tarifelor, pe baza protocoalelor de colaborare.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) autorităţile şi instituţiile publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii.
ART. 4 *** Abrogat
ART. 5
Pentru serviciile auxiliare prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale şi de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, nivelul tarifelor pentru multiplicarea documentelor, transmiterea de acte şi informaţii prin mijloace de comunicaţii - poştă, fax, e-mail, suport magnetic -, traducerea informaţiilor pentru solicitanţi străini, tehnoredactarea cererilor şi declaraţiilor, îndrumarea pentru completarea corectă a cererilor adresate registrului comerţului, altele decât cererile de înregistrare şi funcţionare, şi altele asemenea se vor stabili unitar, prin ordin al ministrului justiţiei, pe bază de calculaţie de preţ.
ART. 6
În cazul neprestării serviciului de înregistrare în registrul comerţului, ca urmare a formulării unei cereri de renunţare la soluţionare, se restituie integral tarifele şi comisioanele achitate la oficiul registrului comerţului şi 90% din taxele de înregistrare.
ART. 61
(1) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale colectează taxe şi tarife aferente unor activităţi şi/sau fonduri cu destinaţie specială şi, după caz, le virează în contul entităţilor beneficiare, în temeiul unor prevederi legale exprese.
(2) Entităţile beneficiare, după caz, suportă comisioanele percepute pentru operaţiunile de plăţi derulate prin intermediul sistemului de decontare şi plăţi, aferente virării taxelor şi tarifelor prevăzute la alin. (1).
(3) Pentru operaţiunile de colectare şi virare în contul entităţilor beneficiare a taxelor aferente activităţilor şi/sau fondurilor cu destinaţie specială, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului percepe un comision suportat de entitatea beneficiară, care va fi stabilit prin ordin al ministrului justiţiei, pe bază de fundamentare economică.
ART. 7
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
ART. 8
Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2002 privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile efectuate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale şi a tarifelor pentru operaţiunile efectuate de Biroul unic din cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 903 din 12 decembrie 2002.
ANEXA 1
TAXELE
pentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea operaţiunii Taxa
crt. - lei -
________________________________________________________________________________
0 1 2
________________________________________________________________________________
A. Operaţiuni pentru persoane fizice şi asociaţii familiale
________________________________________________________________________________
1. Verificare denumire firmă şi rezervare 10
________________________________________________________________________________
2. Înregistrarea în registrul comerţului a autorizaţiei 30
________________________________________________________________________________
3. Modificarea uneia sau a mai multor înregistrări 10
________________________________________________________________________________
B. Consultare baze de date
________________________________________________________________________________
1. Verificare disponibilitate o denumire firmă/emblemă 10
________________________________________________________________________________
2. Verificare unicitate un sediu/asociat unic 10
________________________________________________________________________________
C. Înregistrare în registrul comerţului
________________________________________________________________________________
1. Înmatriculare:
- persoane juridice
- sucursale
- ca urmare a schimbării sediului social în alt judeţ (Taxa
se încasează la oficiul registrului comerţului de pe lângă
tribunalul de unde se schimbă sediul social);
- schimbare formă juridică 120
________________________________________________________________________________
2. Înregistrare în registrul comerţului a:*)
- unui element al actului constitutiv, precum şi a altor
date care, potrivit legii, se menţionează sau se
înregistrează în registrul comerţului 30/element
- rezervării denumirii firmei
- rezervării emblemei
________________________________________________________________________________
3. Preschimbarea certificatului de înregistrare în mod curent,
ca urmare a unor modificări 10
________________________________________________________________________________
4. Depunere situaţii financiare anuale sau la lichidare 10
________________________________________________________________________________
D. Eliberare documente din registrul comerţului:
________________________________________________________________________________
1. Extras de registru 30
________________________________________________________________________________
2. Certificat constatator 30
________________________________________________________________________________
3. Copii certificate 4 + 0,2/pagină
certificată
________________________________________________________________________________
4. Duplicat:
- certificat de înregistrare 10
- anexă 10
________________________________________________________________________________
E. Comision pentru servicii oferite de oficiile registrului comerţului
________________________________________________________________________________
1. Obţinere cod unic de înregistrare (CUI); transmitere spre
publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a,
a actelor prevăzute de lege; obţinere cazier fiscal şi
altele asemenea, potrivit legii 10
________________________________________________________________________________
*) Elementele actului constitutiv, precum şi alte date care, potrivit legii, se menţionează sau se înregistrează în registrul comerţului:
1. Elementele supuse înregistrării în registrul comerţului computerizat:
- denumire;
- emblemă;
- sediu social, inclusiv schimbarea datorată modificării administrative a denumirii arterei de circulaţie/numărului poştal;
- obiect de activitate;
- durata de funcţionare;
- suspendare/reluare activitate;
- asociaţi;
- administratori/persoane împuternicite (fizice sau juridice, reprezentanţi legali, lichidatori etc.);
- cenzori/auditori persoane fizice sau juridice;
- capital social;
- sediu secundar;
- dizolvare;
- fuziune/divizare;
- radiere înmatriculare;
- erori materiale generate de solicitant;
- alte elemente conform art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau în temeiul altor acte normative.
2. Depunere spre menţionare în registrul comerţului a:
- hotărârilor adunării generale a acţionarilor/asociaţilor;
- hotărârilor pronunţate de instanţele judecătoreşti, la cerere;
- recursurilor şi/sau opoziţiilor formulate;
- prospectului de emisiune de acţiuni;
- proiectului de fuziune/divizare;
- cererilor de radiere formulate conform art. 25 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- dobândirii de către societate a unui bun de la un fondator sau acţionar;
- registrelor societăţilor pe acţiuni sau în comandită pe acţiuni;
- registrului independent al acţionarilor;
- prelungirii valabilităţii sediului firmei sau a sediilor secundare;
- cererilor de renunţare la soluţionare/repunere pe rol;
- specimenului de semnătură;
- certificatelor de garanţie legală pentru administratori şi cenzori;
- dovezii vărsământului de capital social;
- oricărui alt act prevăzut de lege, depus ulterior înregistrării în registrul comerţului.
ANEXA 2
TARIFELE
pentru eliberarea, de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, de informaţii privind date înregistrate în registrul comerţului computerizat
________________________________________________________________________________
Nr. Categorii de informaţii Tariful
crt. - lei -
________________________________________________________________________________
1. Informaţii despre o firmă:
a) informaţii de identificare (denumirea, forma
juridică, codul unic de înregistrare, numărul de
ordine în registrul comerţului, sediul social) 3
________________________________________________________________________________
b) alte informaţii:
- durata de funcţionare declarată 0,85
- activitatea principală pentru fiecare
- activităţile secundare dintre informaţiile
- capitalul social enumerate
- activităţile autorizate
________________________________________________________________________________
c) informaţii cu număr variabil de apariţii: 0,85
- asociaţi/acţionari pentru fiecare
- administratori/cenzori/reprezentanţi informaţie distinctă
- sucursale/subunităţi/alte sedii secundare extrasă
________________________________________________________________________________
2. Informaţii despre o persoană fizică sau juridică 3
asociat/acţionar/administrator/reprezentant/cenzor, (datele de
în firmele înregistrate în registrul comerţului identificare ale
firmei) + 0,85
pentru fiecare
calitate deţinută în
firmă
________________________________________________________________________________
3.*) Date de identificare despre serii de firme grupate pe
diferite criterii:
- aria geografică
- localitatea/sectorul/strada 7 + 3/firmă
- domeniul/obiectul de activitate
- capitalul social subscris
- alte criterii
________________________________________________________________________________
4. Informaţii din situaţiile financiare anuale depuse la 3 + 0,85/indicator
oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale
________________________________________________________________________________
5. Raport istoric despre o firmă (evoluţia firmei de la 20 + 3 pentru
înmatriculare până la data solicitării raportului fiecare depunere de
sau pe anumite perioade) act sau menţiune
înregistrată
________________________________________________________________________________
6. Fişă sintetică a investiţiei străine pentru o ţară şi 30
o perioadă definită
________________________________________________________________________________
7. Informaţii statistice în funcţie de un singur criteriu 20
________________________________________________________________________________
*) Tarifele se reduc în funcţie de numărul de firme despre care se solicită informaţii:
- între 101 - 500 firme: reducere 10%;
- între 501 - 1.000 firme: reducere 20%;
- între 1.001 - 10.000 firme: reducere 30%;
- peste 10.000 firme: reducere 50% .
ANEXA 3
TARIFELE
pentru accesarea de informaţii privind datele înregistrate în registrul comerţului computerizat, prin serviciul on-line al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului
________________________________________________________________________________
Nr. Categorii de informaţii Tariful
crt. - lei -
________________________________________________________________________________
1. Informaţii despre o firmă:
a) informaţii de identificare (denumirea, forma
juridică, codul unic de înregistrare, numărul de
ordine în registrul comerţului, sediul social) 1,6
___________________________________________________________________________
b) alte informaţii: 0,5
- durata de funcţionare declarată pentru fiecare
- activitatea principală dintre informaţiile
- activităţile secundare enumerate
- capitalul social
___________________________________________________________________________
c) informaţii cu număr variabil de apariţii: 0,5
- asociaţi/acţionari pentru fiecare
- administratori/reprezentanţi/cenzori informaţie distinctă
- sucursale/subunităţi/alte sedii secundare extrasă
________________________________________________________________________________
2. Informaţii despre o persoană fizică sau juridică 1,6
asociat/acţionar/administrator/reprezentant/cenzor, (datele de
în firmele înregistrate în registrul comerţului identificare
ale firmei) + 0,5
pentru fiecare
calitate deţinută
în firmă
________________________________________________________________________________