Hotărârea Guvernului
Nr. 1757 din 6 decembrie 2006
privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului
nr. 1.538/2003 pentru organizarea şi funcţionarea Gărzii
Financiare
publicată în Monitorul Oficial nr. 1030 din 27 decembrie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia
României, republicată, al art. 2, art. 3 alin. (3) şi al art. 13
alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003
privind organizarea Gărzii Financiare, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 132/2004, cu modificările şi completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
ART. 1
Hotărârea Guvernului nr. 1.538/2003
pentru organizarea şi funcţionarea Gărzii Financiare,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 8
ianuarie 2004, se modifică şi se completează după cum
urmează:
1. La articolul 1, alineatul (1) va avea
următorul cuprins:
"ART. 1
(1) Garda Financiară este
instituţie publică de control, cu personalitate juridică, care
exercită controlul operativ şi inopinat privind prevenirea,
descoperirea şi combaterea oricăror acte şi fapte din domeniul
economic, financiar şi vamal, cele care au ca efect evaziunea şi
frauda fiscală, organizată ca organ de specialitate al administraţiei
publice centrale în subordinea Ministerului Finanţelor Publice -
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală."
2. La articolul 2, alineatele (1), (3), (4)
şi (5) vor avea următorul cuprins:
"ART. 2
(1) Garda Financiară este condusă
de un comisar general, funcţionar public, numit în condiţiile legii.
..........................................................................
(3) Comisarul general reprezintă Garda
Financiară în relaţiile cu terţii, numeşte, angajează,
promovează, sancţionează şi eliberează din
funcţii personalul din structura Gărzii Financiare, potrivit legii,
cu avizul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală, pentru funcţiile de conducere.
(4) Comisarul general asigură, prin
deciziile luate, îndeplinirea corespunzătoare a atribuţiilor ce revin
Gărzii Financiare potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi
răspunde în faţa ministrului finanţelor publice şi a
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală de
întreaga activitate desfăşurată de unităţile din
structura Gărzii Financiare.
(5) Comisarul general este ajutat în
activitate de 3 comisari generali adjuncţi. În absenţa comisarului
general, Garda Financiară este reprezentată de unul dintre comisarii
generali adjuncţi, pe baza mandatului expres dat prin decizie de comisarul
general. Comisarii generali adjuncţi sunt numiţi prin ordin al
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală."
3. La articolul 3, alineatul (3) va avea
următorul cuprins:
"(3) Numărul total de posturi
pentru Garda Financiară este de 1.005, din care 120 de posturi pentru
aparatul Comisariatului general."
4. La articolul 3, după alineatul (3)
se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu următorul
cuprins:
"(31) Începând cu data de 1
ianuarie 2007, numărul total de posturi pentru Garda Financiară este
de 1.305, din care 150 pentru aparatul Comisariatului general, prin preluarea
unui număr de 300 de posturi vacante din cadrul Ministerului
Finanţelor Publice, al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
şi al unităţilor subordonate acestora. Posturile sunt alocate
funcţiilor publice specifice şi generale şi personalului
contractual, cu respectarea dispoziţiilor legale. Ministerul
Finanţelor Publice, Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală şi Garda Financiară vor stabili, pe bază de
protocol, posturile care vor fi preluate de Garda Financiară."
5. La articolul 3, alineatul (4) va avea
următorul cuprins:
"(4) Numărul de posturi pentru
fiecare comisariat regional şi pentru Comisariatul Municipiului
Bucureşti se distribuie din numărul total prevăzut la alin. (31),
prin decizie a comisarului general, cu avizul preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală."
6. La articolul 4, alineatul (2) va avea
următorul cuprins:
"(2) Comisariatul general are
structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 2. În cadrul
diviziilor se pot organiza servicii, birouri, compartimente funcţionale,
altele decât cele prevăzute în anexa nr. 2, prin decizie a comisarului
general, cu avizul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală."
7. La articolul 5, alineatul (1) va avea
următorul cuprins:
"ART. 5
(1) Comisariatele regionale se
organizează ca unităţi zonale care coordonează, din punct
de vedere administrativ şi în vederea exercitării atribuţiilor
de ordonator terţiar de credite, în limita competenţelor stabilite
prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gărzii
Financiare, activitatea secţiilor arondate. Numărul comisariatelor
regionale şi secţiile judeţene arondate fiecărui comisariat
regional sunt prevăzute în anexa nr. 2. Sediile comisariatelor regionale,
al Comisariatului Municipiului Bucureşti şi ale secţiilor
judeţene arondate sunt prevăzute în anexa nr. 3."
8. Articolul 7 va avea următorul
cuprins:
"ART. 7
Prin Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Gărzii Financiare, aprobat prin ordin al ministrului
finanţelor publice, la propunerea preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, se stabilesc relaţiile de
coordonare, colaborare şi răspundere pentru toate structurile Gărzii
Financiare."
9. Articolul 8 va avea următorul
cuprins:
"ART. 8
Secţiile judeţene se
organizează ca unităţi fără personalitate
juridică, în subordinea Comisariatului general, arondate din punct de
vedere administrativ comisariatelor regionale şi Comisariatului
Municipiului Bucureşti, conform anexei nr. 2."
10. Articolul 9 va avea următorul
cuprins:
"ART. 9
(1) Comisarii din comisariatele regionale,
Comisariatul Municipiului Bucureşti şi ai secţiilor
judeţene au competenţă de control pe teritoriul judeţului
în care îşi desfăşoară activitatea.
(2) Din dispoziţia comisarului general
sau cu aprobarea scrisă a acestuia, la cererea comisarilor-şefi,
pentru anumite operaţiuni de control, pot participa comisari din oricare
dintre comisariatele regionale, Comisariatul Municipiului Bucureşti
şi din oricare dintre secţiile judeţene. În situaţiile
operative care nu suportă amânare, aprobarea scrisă poate fi
obţinută ulterior începerii controlului."
11. Articolul 10 va avea următorul cuprins:
"ART. 10
(1) Atribuţiile Gărzii
Financiare, stabilite potrivit legii, se aduc la îndeplinire de către
comisarii Gărzii Financiare, cu respectarea deontologiei
funcţionarilor publici învestiţi cu exerciţiul
autorităţii publice.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale
Garda Financiară efectuează controlul operativ şi inopinat, sub
forma controlului curent sau tematic, după caz, cu privire la:
a) participarea, cu personal propriu sau în
colaborare cu organele de specialitate ale altor ministere şi
instituţii specializate, la acţiuni de depistare şi de combatere
a activităţilor ilicite care generează fenomene de evaziune
şi fraudă fiscală;
b) respectarea normelor de comerţ,
urmărind prevenirea, depistarea şi înlăturarea
operaţiunilor ilicite;
c) modul de producere, depozitare,
circulaţie şi valorificare a bunurilor în toate locurile şi
spaţiile în care se desfăşoară activitatea operatorilor
economici;
d) respectarea actelor normative în scopul
prevenirii, descoperirii şi combaterii oricăror acte şi fapte
interzise de lege, conform competenţei materiale.
(3) Garda Financiară poate, la
solicitarea procurorului, să efectueze constatări cu privire la
faptele care constituie încălcări ale dispoziţiilor şi
obligaţiilor a căror respectare o controlează, întocmind
procese-verbale care constituie mijloace de probă, potrivit legii."
12. La articolul 11, alineatul (3) va avea
următorul cuprins:
"(3) Pentru perfecţionarea
personalului Gărzii Financiare, susţinerea tematică la diferite
acţiuni organizate de Garda Financiară sau la invitaţia
organismelor similare din alte state, comisarul general desemnează
persoanele competente, cu acordul ministrului finanţelor publice."
13. La articolul 11, după alineatul
(3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
"(4) Comisarii nou-angajaţi vor
efectua un curs de pregătire profesională specifică în cadrul
Şcolii de Finanţe Publice şi Vamă. Durata cursului,
programa de studiu şi modalitatea de evaluare a cunoştinţelor
dobândite se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare
a Gărzii Financiare."
14. La articolul 18, alineatul (3) va avea
următorul cuprins:
"(3) Numărul maxim de autoturisme
şi mijloace de transport speciale pentru comisariatele regionale,
Comisariatul Municipiului Bucureşti şi secţiile judeţene se
aprobă prin decizie a comisarului general, cu încadrarea în limitele
maxime prevăzute în anexa nr. 6."
15. La articolul 19, după alineatul
(2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3) Garda Financiară prevede, în
bugetul de venituri şi cheltuieli, cheltuieli pentru manipularea,
transportul şi depozitarea mărfurilor sau bunurilor supuse
confiscării."
16. Modelul insignei metalice înseriate, pe
suport din piele, ataşabilă la uniformă, modelul
legitimaţiei de control şi modelul ordinului de serviciu,
prevăzute la punctele 4.5, 4.7 şi 4.9 din anexa nr. 4, se înlocuiesc
cu modelele prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
17. Anexele nr. 1, 5 şi 6 se
înlocuiesc cu anexele nr. 2, 3 şi 4 la prezenta hotărâre.
ART. 2
În termen de 3 luni de la intrarea în
vigoare a prezentei hotărâri se va elabora Regulamentul de organizare
şi funcţionare a Gărzii Financiare şi se va publica în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Se autorizează Ministerul
Finanţelor Publice să introducă modificările
corespunzătoare în structura bugetului acestuia.
ART. 4
Hotărârea Guvernului nr. 1.538/2003
pentru organizarea şi funcţionarea Gărzii Financiare,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 8
ianuarie 2004, cu modificările şi completările aduse prin
prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României,
Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
finanţelor publice,
Sebastian Teodor
Gheorghe Vlădescu
Ministrul administraţiei
şi internelor,
Vasile Blaga
ANEXA 1*)
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în
facsimil.
MODELUL
insignei metalice înseriate, pe
suport din piele, ataşabilă la uniformă
Figura 1, reprezentând modelul insignei
metalice înseriate, pe suport din piele, ataşabilă la uniformă,
se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1030 din
27 decembrie 2006, la pagina 5.
MODELUL
legitimaţiei de
control
________________________________________________________________________
| _____________
|
|
| | ROMÂNIA |
|
| |
MINISTERUL FINANŢELOR |
|
| | PUBLICE |
|
| | GARDA FINANCIARĂ ____________ |
|
| | LEGITIMAŢIE / \ |
|
| | DE CONTROL / ROMÂNIA
\ |
|
| | / \ |
|
| | Nr. ........... | GF |
|
|
|_____________|
| | |
|
\GARDA FINANCIARĂ/ |
| Dl.
........................................
\ / |
|
FUNCŢIA .................................... \____________/ |
| este
împuternicit a efectua control în |
| baza
O.U.G. nr. 91/2003, cu VIZA |
|
modificările şi completările ulterioare. COMISAR GENERAL |
|
|
|
Valabilă în ................................ |
|________________________________________________________________________|
MODELUL
ordinului de serviciu
________________________________________________________________________
| ROMÂNIA |
| MINISTERUL FINANŢELOR
PUBLICE |
| GARDA
FINANCIARĂ
|
|
|
| COMISARIATUL/SECŢIA
.......................................
|
|
|
| ORDIN DE SERVICIU
|
|
|
| Dl.
comisar ......................................................... |
| este
autorizat să execute control operativ şi inopinat în domeniul |
|
economic, financiar şi vamal, în conformitate cu atribuţiile
legale. |
|
|
| COMISAR GENERAL |
|________________________________________________________________________|
ANEXA 2 *1)
(Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului
nr. 1.538/2003)
*1) Anexa nr. 2 este reprodusă în
facsimil.
Numărul maxim de posturi = 1.005, din
care 120 în cadrul Comisariatului general*
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A
GĂRZII FINANCIARE
_________________
| COMISAR GENERAL
|
|_________________|
_______|____________
_________________________ | COMISARIAT GENERAL | __________________________
|
Compartiment de |
|____________________| | Serviciul juridic şi |
|
colaborare europeană şi |__
| __| contencios |
|
relaţii internaţionale | |
| | | |
|_________________________| |
| | |__________________________|
_________________________ |______|___________| __________________________
|
Compartiment organizare | | | |
| Compartiment audit public|
|
şi managementul |__| | |__| intern şi
inspecţie |
|
resurselor umane | | | internă |
|_________________________| | |__________________________|
________________|________________________________
________|________ |
_______|_________
________|________
| COMISAR GENERAL | | | COMISAR GENERAL | | COMISAR GENERAL |
|
ADJUNCT | |
| ADJUNCT | |
ADJUNCT |
|_________________| |
|_________________| |_________________|
__________|__________ |______ | |
_______|_________ ________|_________ |
| |
| DIVIZIA 1
| | DIVIZIA 6 |
| | |
|de
control | |intervenţie rapidă| |
| |
|operativ-inopinat| |colaborare şi |
| | |
|în
domeniile: | |interoperabilitate| |
| |
|-
producţiei, | |cu alte instituţii| | | |
|distribuţiei
şi | |de stat |
| | |
|transportului | |-
serviciul de | | | |
|alcoolului
şi | |luptă antifraudă |
| | |
|petrolului |
| | |
| |
|_________________| |__________________| |
| |
_________________________________________| | |
|
_________________________| |
|
_________|________
________________|____
|
________|________
________|________
________|________ ___________|_____
| |
DIVIZIA 2 || DIVIZIA 3
| | DIVIZIA 4 ||
DIVIZIA 5 |
| |de control ||de control | |- analize, ||Financiar- |
| |operativ-inopinat||operativ-inopinat|
|sinteze, ||contabilitate, |
| |în domeniul ||în domeniul | |metodologii, ||execuţie bugetară|
| |produselor ||produselor | |proceduri, norme ||investiţii
şi |
| |accizate: tutun ||generale de | |- control ||logistică, |
| |şi cafea; ||larg consum, | |operativ-inopinat||administrativ- |
| |operaţiuni de ||târguri şi oboare| |- tehnologia ||protocol, relaţii|
| |import-export ||- jocuri de noroc| |informaţiei
şi ||cu mass-media şi |
| | || | |gestiunea
datelor||publicul |
| | || | | ||- control |
| | || | | ||operativ-inopinat|
| |_________________||_________________|
|_________________||_________________|
|_____________________________________
____________________|_____________________
__________|____________ :
: _____________|_____________
| COMISARIATE REGIONALE | :
: | COMISARIATUL MUNICIPIULUI |
| | :
: | BUCUREŞTI |
|_______________________| :
: |___________________________|
__________ :
: __________
| Secţii |
: : | Secţii |
| judeţene |..: :..| judeţene |
|__________| |__________|
NOTĂ:
Diviziile se organizează la nivel de
direcţie.
* Începând cu 01.01.2007 numărul maxim
de posturi = 1.305, din care 150 în cadrul Comisariatului General.
ANEXA 3
(Anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului
nr. 1.538/2003)
NORME METODOLOGICE
privind constituirea şi
utilizarea fondului de stimulente stabilit în condiţiile Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii
Financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2004, cu
modificările şi completările ulterioare
CAP. 1
Sursele de constituire a fondului de
stimulente
ART. 1
Fondul de stimulente se constituie,
potrivit art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 132/2004, cu modificările şi completările
ulterioare, în procent de 15% din sumele încasate pentru bugetul statului ca
urmare a controlului, reprezentând amenzi şi sume confiscate, şi în
procent de 7% din sumele provenite din valorificarea bunurilor rezultate din
confiscări, după deducerea cheltuielilor efectuate în scopul valorificării
acestora.
ART. 2
Prin bunuri confiscate şi intrate în
proprietatea privată a statului, în sensul prevederilor art. 1, se
înţelege bunurile care au făcut obiectul confiscării pe baza
proceselor-verbale sau a actelor de control ale Gărzii Financiare şi
care au fost valorificate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998
pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a
bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată
a statului, republicată, inclusiv bunurile abandonate în timpul
controlului.
ART. 3
Sumele în valută provenite din sursele
prevăzute la art. 1 se evaluează în lei, la cursul de schimb
practicat de Banca Naţională a României în ziua în care acestea au
devenit proprietatea statului.
ART. 4
Bunurile confiscate reprezentând arme,
muniţii, echipament militar, produse şi materiale explozive,
stupefiante, obiecte de patrimoniu, precum şi alte bunuri similare se
predau de organele Gărzii Financiare şi se valorifică în
condiţiile legii; sumele obţinute din valorificarea acestor bunuri nu
se constituie în fond de stimulente.
CAP. 2
Evidenţierea fondului de stimulente
ART. 5
Fondul de stimulente se constituie şi
se evidenţiază astfel:
a) la nivelul comisariatelor regionale
şi al Comisariatului Municipiului Bucureşti, din sumele provenite din
activitatea proprie, precum şi din cea a secţiilor judeţene
arondate ale Gărzii Financiare, reflectate distinct pe fiecare entitate
care le-a creat;
b) la nivelul Comisariatului general al
Gărzii Financiare, din sumele provenite din activitatea proprie şi
distinct din virarea, până la data de 15 a lunii curente pentru luna
anterioară, a unei cote de 10% din fondul lunar constituit de
comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti din
activitatea proprie şi a secţiilor arondate.
ART. 6
Sumele constituite în condiţiile
prevăzute la art. 5 lit. a) şi b) se evidenţiază distinct,
în analitic, pe fiecare entitate care le-a creat, inclusiv pe secţiile
judeţene ale Gărzii Financiare.
ART. 7
Sumele provenite din sursele prevăzute
la art. 1 vor fi virate de administraţiile finanţelor publice
şi, respectiv, de Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili către comisariatele regionale şi Comisariatul
Municipiului Bucureşti sau Comisariatul general al Gărzii Financiare.
Comisarii şefi ai comisariatelor regionale şi al Comisariatului
Municipiului Bucureşti, inclusiv comisarii şefi ai secţiilor
judeţene, vor urmări modul de colectare, evidenţiere şi utilizare
a fondului de stimulente constituit.
CAP. 3
Modul de utilizare a fondului de stimulente
ART. 8
Utilizarea sumelor constituite la nivelul
fiecărei entităţi se face pe baza următoarelor criterii de
repartizare:
a) contribuţia directă şi
efectivă, realizată cu respectarea normelor legale şi a
îndatoririlor specifice, la atragerea de venituri suplimentare la bugetul de
stat prin descoperirea faptelor de evaziune şi/sau de fraudă
fiscală şi declanşarea măsurilor de recuperare a sumelor
datorate;
b) îndeplinirea cu competenţă
şi profesionalism a atribuţiilor de control, având drept rezultat
identificarea faptelor şi actelor prin care contribuabilii se sustrag de
la plata taxelor, impozitelor şi a celorlalte contribuţii datorate;
c) depistarea mijloacelor folosite şi
a manoperelor utilizate pentru încălcarea sau nerespectarea
dispoziţiilor legale care reglementează obligaţiile fiscale ale
contribuabililor;
d) îndeplinirea cu probitate a
îndatoririlor de serviciu, executarea cu promptitudine, seriozitate şi
bună-credinţă a operaţiunilor de control;
e) aportul personal la realizarea
obiectivelor compartimentului în care îşi desfăşoară
activitatea persoana respectivă;
f) asumarea responsabilităţii
şi a riscurilor pentru executarea misiunilor de control cu grad accentuat
de pericol, menite să reducă sau să elimine acte ori fapte
ilicite din domeniile de activitate de competenţa Gărzii Financiare;
g) organizarea corespunzătoare a
programului de lucru, însuşirea şi aplicarea normelor legale care
stabilesc competenţele Gărzii Financiare;
h) contribuţia efectivă a
personalului care participă la activitatea de valorificare a bunurilor
confiscate la îndeplinirea atribuţiilor ce îi sunt stabilite;
i) semnalarea deficienţelor de
reglementare şi a domeniilor de activitate în care se produc acte sau
fapte ilicite şi formularea de propuneri concrete de
îmbunătăţire a cadrului normativ;
j) adoptarea unei conduite demne, a unui
comportament civilizat, păstrarea integrităţii şi a
simţului civic, implicarea în descoperirea şi combaterea
oricărei manifestări ilicite în domeniile de activitate de
competenţa Gărzii Financiare.
CAP. 4
Repartizarea şi acordarea
stimulentelor
ART. 9
Cuantumul lunar al stimulentelor poate fi
de cel mult 3 salarii de bază lunare brute pentru toate categoriile de
personal din structura Gărzii Financiare, în baza criteriilor stabilite la
art. 8.
ART. 10
Pentru contribuţii de valoare la
descoperirea unor acte şi/sau fapte de evaziune şi/sau de fraudă
fiscală, îmbunătăţirea activităţii Gărzii
Financiare, eficientizarea actului de control, perfecţionarea cadrului
normativ în aceste domenii, preşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală poate acorda stimulente peste nivelul prevăzut
la art. 9.
ART. 11
Sunt competenţi să acorde
stimulente, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice:
a) preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, pentru personalul prevăzut la
art. 10 şi pentru:
- comisarul general al Gărzii
Financiare;
- comisarii generali adjuncţi şi
comisarii şefi ai comisariatelor regionale şi cel al Comisariatului
Municipiului Bucureşti, la propunerea comisarului general;
b) comisarul general al Gărzii
Financiare, pentru:
- comisarii şefi de
secţie, comisarii-şefi adjuncţi din cadrul comisariatelor
regionale şi cel al Comisariatului Municipiului Bucureşti, la
propunerea comisarilor generali adjuncţi;
- comisarii şefi de divizie,
şefii de serviciu şi şefii de birou din aparatul Comisariatului
general al Gărzii Financiare, precum şi personalul de execuţie
din cadrul Comisariatului general al Gărzii Financiare, la propunerea
şefilor ierarhici ai acestora;
c) comisarii şefi ai comisariatelor
regionale, al Comisariatului Municipiului Bucureşti şi ai
secţiilor judeţene, pentru personalul de execuţie din cadrul
comisariatelor regionale, Comisariatului Municipiului Bucureşti şi
secţiilor judeţene, la propunerea şefilor ierarhici.
CAP. 5
Dispoziţii finale
ART. 12
Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală poate dispune, în cazuri temeinic
justificate, redistribuirea unor fonduri de stimulente între
entităţile care au contribuit la realizarea acestora, în aplicarea
prevederilor cap. III.
ART. 13
Plata stimulentelor aprobate se face de
regulă în cursul lunii curente, pentru luna expirată.
ART. 14
Sumele reprezentând fondul de stimulente,
rămase neutilizate la sfârşitul lunii, respectiv al anului, se
reportează lunar şi anual şi sunt utilizate cu aceeaşi
destinaţie.
ART. 15
Evidenţierea în contabilitate a
operaţiilor de constituire şi utilizare a fondurilor de stimulente se
efectuează potrivit Instrucţiunilor privind aplicarea planului de
conturi pentru instituţiile publice.
ART.
16
Stimulentele nu fac parte din salariul de
bază, nu se suportă din fondul de salarii, iar asupra acestora nu se
calculează contribuţia de asigurări sociale de stat şi
contribuţia pentru ajutorul de şomaj. Stimulentele acordate
personalului se impozitează în condiţiile legii.
ART. 17
Sumele existente în soldurile fondurilor de
stimulente constituite până la data intrării în vigoare a prezentelor
norme metodologice se includ în noul fond de stimulente şi se
utilizează potrivit prevederilor acestora.
ART. 18
Sumele incluse în fondul de stimulente cu
încălcarea prevederilor legale privind constituirea acestora vor fi deduse
din fondul existent sau constituit în perioada următoare şi vor fi
virate la bugetul de stat. În cazul în care, ulterior constituirii şi
utilizării fondului de stimulente, instanţele judecătoreşti
au pronunţat hotărâri definitive şi irevocabile de anulare a
sancţiunilor contravenţionale cu amendă sau a măsurilor de
confiscare a bunurilor, sumele astfel constituite se deduc din fondul de
stimulente şi vor avea destinaţia stabilită de lege.
ART. 19
Personalul însărcinat cu exercitarea
controlului financiar preventiv din cadrul Comisariatului general al
Gărzii Financiare, al comisariatelor regionale şi al Comisariatului
Municipiului Bucureşti are obligaţia să verifice corecta
constituire şi utilizare a fondului de stimulente şi să nu
permită constituirea şi, după caz, plata sumelor încasate cu
încălcarea prevederilor prezentelor norme metodologice.
ANEXA 4*)
(Anexa nr. 6 la Hotărârea Guvernului
nr. 1.538/2003)
*) Anexa nr. 4 este reprodusă în
facsimil.
NUMĂRUL MAXIM
de
autoturisme, mijloace de transport speciale şi consumul lunar de
carburanţi aprobat
________________________________________________________________________________
Tipul
mijlocului de transport
Numărul maxim Consumul
maxim lunar
aprobat de
carburanţi aprobat
(bucăţi)
________________________________________________________________________________
Autoturisme
pentru transportul
comisarilor
în operaţiuni specifice
de
control
497 400
litri/autovehicul
Microbuze
persoane 3 400 litri/autovehicul
Ambarcaţiuni
fluviale:
- cu o
capacitate de 4 locuri
plus echipaj 1 800 litri/ambarcaţiune
- cu o
capacitate de 8 - 10 locuri
plus echipaj 1 1.000 litri/ambarcaţiune
________________________________________________________________________________
TOTAL 502
________________________________________________________________________________
NOTĂ:
1. Alocarea de drepturi, repartizarea,
detalierea, transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor,
se fac numai cu aprobarea comisarului general al Gărzii Financiare.
2. Nu se consideră depăşiri
la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului
se încadrează în limita carburantului normat în raport cu numărul de
mijloace de transport aprobat pentru Garda Financiară.
3. Numărul de autoturisme
achiziţionate în perioada 1991 - 2005 este de 300, din care 171 sunt
fabricate în perioada 1988 - 2000 şi îndeplinesc condiţiile de
casare, urmând a fi scoase din uz şi înlocuite prin achiziţii în
perioada imediat următoare.
4. Personalul navigant şi de
întreţinere al ambarcaţiunilor fluviale va fi prevăzut în statul
de funcţii aprobat.
---------------