Asculta

Hotărârea Guvernului   Nr. 1757 din  6 decembrie 2006

privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.538/2003 pentru organizarea şi funcţionarea Gărzii Financiare

publicată în Monitorul Oficial nr.  1030 din 27 decembrie 2006

 

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 2, art. 3 alin. (3) şi al art. 13 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2004, cu modificările şi completările ulterioare,

 

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

 

    ART. 1

    Hotărârea Guvernului nr. 1.538/2003 pentru organizarea şi funcţionarea Gărzii Financiare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 8 ianuarie 2004, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La articolul 1, alineatul (1) va avea următorul cuprins:

    "ART. 1

    (1) Garda Financiară este instituţie publică de control, cu personalitate juridică, care exercită controlul operativ şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricăror acte şi fapte din domeniul economic, financiar şi vamal, cele care au ca efect evaziunea şi frauda fiscală, organizată ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală."

    2. La articolul 2, alineatele (1), (3), (4) şi (5) vor avea următorul cuprins:

    "ART. 2

    (1) Garda Financiară este condusă de un comisar general, funcţionar public, numit în condiţiile legii.

    ..........................................................................

    (3) Comisarul general reprezintă Garda Financiară în relaţiile cu terţii, numeşte, angajează, promovează, sancţionează şi eliberează din funcţii personalul din structura Gărzii Financiare, potrivit legii, cu avizul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, pentru funcţiile de conducere.

    (4) Comisarul general asigură, prin deciziile luate, îndeplinirea corespunzătoare a atribuţiilor ce revin Gărzii Financiare potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi răspunde în faţa ministrului finanţelor publice şi a preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală de întreaga activitate desfăşurată de unităţile din structura Gărzii Financiare.

    (5) Comisarul general este ajutat în activitate de 3 comisari generali adjuncţi. În absenţa comisarului general, Garda Financiară este reprezentată de unul dintre comisarii generali adjuncţi, pe baza mandatului expres dat prin decizie de comisarul general. Comisarii generali adjuncţi sunt numiţi prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală."

    3. La articolul 3, alineatul (3) va avea următorul cuprins:

    "(3) Numărul total de posturi pentru Garda Financiară este de 1.005, din care 120 de posturi pentru aparatul Comisariatului general."

    4. La articolul 3, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu următorul cuprins:

    "(31) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, numărul total de posturi pentru Garda Financiară este de 1.305, din care 150 pentru aparatul Comisariatului general, prin preluarea unui număr de 300 de posturi vacante din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al unităţilor subordonate acestora. Posturile sunt alocate funcţiilor publice specifice şi generale şi personalului contractual, cu respectarea dispoziţiilor legale. Ministerul Finanţelor Publice, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi Garda Financiară vor stabili, pe bază de protocol, posturile care vor fi preluate de Garda Financiară."

    5. La articolul 3, alineatul (4) va avea următorul cuprins:

    "(4) Numărul de posturi pentru fiecare comisariat regional şi pentru Comisariatul Municipiului Bucureşti se distribuie din numărul total prevăzut la alin. (31), prin decizie a comisarului general, cu avizul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală."

    6. La articolul 4, alineatul (2) va avea următorul cuprins:

    "(2) Comisariatul general are structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 2. În cadrul diviziilor se pot organiza servicii, birouri, compartimente funcţionale, altele decât cele prevăzute în anexa nr. 2, prin decizie a comisarului general, cu avizul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală."

    7. La articolul 5, alineatul (1) va avea următorul cuprins:

    "ART. 5

    (1) Comisariatele regionale se organizează ca unităţi zonale care coordonează, din punct de vedere administrativ şi în vederea exercitării atribuţiilor de ordonator terţiar de credite, în limita competenţelor stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gărzii Financiare, activitatea secţiilor arondate. Numărul comisariatelor regionale şi secţiile judeţene arondate fiecărui comisariat regional sunt prevăzute în anexa nr. 2. Sediile comisariatelor regionale, al Comisariatului Municipiului Bucureşti şi ale secţiilor judeţene arondate sunt prevăzute în anexa nr. 3."

    8. Articolul 7 va avea următorul cuprins:

    "ART. 7

    Prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gărzii Financiare, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor publice, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, se stabilesc relaţiile de coordonare, colaborare şi răspundere pentru toate structurile Gărzii Financiare."

    9. Articolul 8 va avea următorul cuprins:

    "ART. 8

    Secţiile judeţene se organizează ca unităţi fără personalitate juridică, în subordinea Comisariatului general, arondate din punct de vedere administrativ comisariatelor regionale şi Comisariatului Municipiului Bucureşti, conform anexei nr. 2."

    10. Articolul 9 va avea următorul cuprins:

    "ART. 9

    (1) Comisarii din comisariatele regionale, Comisariatul Municipiului Bucureşti şi ai secţiilor judeţene au competenţă de control pe teritoriul judeţului în care îşi desfăşoară activitatea.

    (2) Din dispoziţia comisarului general sau cu aprobarea scrisă a acestuia, la cererea comisarilor-şefi, pentru anumite operaţiuni de control, pot participa comisari din oricare dintre comisariatele regionale, Comisariatul Municipiului Bucureşti şi din oricare dintre secţiile judeţene. În situaţiile operative care nu suportă amânare, aprobarea scrisă poate fi obţinută ulterior începerii controlului."

    11. Articolul 10 va avea următorul cuprins:

    "ART. 10

    (1) Atribuţiile Gărzii Financiare, stabilite potrivit legii, se aduc la îndeplinire de către comisarii Gărzii Financiare, cu respectarea deontologiei funcţionarilor publici învestiţi cu exerciţiul autorităţii publice.

    (2) În exercitarea atribuţiilor sale Garda Financiară efectuează controlul operativ şi inopinat, sub forma controlului curent sau tematic, după caz, cu privire la:

    a) participarea, cu personal propriu sau în colaborare cu organele de specialitate ale altor ministere şi instituţii specializate, la acţiuni de depistare şi de combatere a activităţilor ilicite care generează fenomene de evaziune şi fraudă fiscală;

    b) respectarea normelor de comerţ, urmărind prevenirea, depistarea şi înlăturarea operaţiunilor ilicite;

    c) modul de producere, depozitare, circulaţie şi valorificare a bunurilor în toate locurile şi spaţiile în care se desfăşoară activitatea operatorilor economici;

    d) respectarea actelor normative în scopul prevenirii, descoperirii şi combaterii oricăror acte şi fapte interzise de lege, conform competenţei materiale.

    (3) Garda Financiară poate, la solicitarea procurorului, să efectueze constatări cu privire la faptele care constituie încălcări ale dispoziţiilor şi obligaţiilor a căror respectare o controlează, întocmind procese-verbale care constituie mijloace de probă, potrivit legii."

    12. La articolul 11, alineatul (3) va avea următorul cuprins:

    "(3) Pentru perfecţionarea personalului Gărzii Financiare, susţinerea tematică la diferite acţiuni organizate de Garda Financiară sau la invitaţia organismelor similare din alte state, comisarul general desemnează persoanele competente, cu acordul ministrului finanţelor publice."

    13. La articolul 11, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:

    "(4) Comisarii nou-angajaţi vor efectua un curs de pregătire profesională specifică în cadrul Şcolii de Finanţe Publice şi Vamă. Durata cursului, programa de studiu şi modalitatea de evaluare a cunoştinţelor dobândite se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gărzii Financiare."

    14. La articolul 18, alineatul (3) va avea următorul cuprins:

    "(3) Numărul maxim de autoturisme şi mijloace de transport speciale pentru comisariatele regionale, Comisariatul Municipiului Bucureşti şi secţiile judeţene se aprobă prin decizie a comisarului general, cu încadrarea în limitele maxime prevăzute în anexa nr. 6."

    15. La articolul 19, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:

    "(3) Garda Financiară prevede, în bugetul de venituri şi cheltuieli, cheltuieli pentru manipularea, transportul şi depozitarea mărfurilor sau bunurilor supuse confiscării."

    16. Modelul insignei metalice înseriate, pe suport din piele, ataşabilă la uniformă, modelul legitimaţiei de control şi modelul ordinului de serviciu, prevăzute la punctele 4.5, 4.7 şi 4.9 din anexa nr. 4, se înlocuiesc cu modelele prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.

    17. Anexele nr. 1, 5 şi 6 se înlocuiesc cu anexele nr. 2, 3 şi 4 la prezenta hotărâre.

    ART. 2

    În termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri se va elabora Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gărzii Financiare şi se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 3

    Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să introducă modificările corespunzătoare în structura bugetului acestuia.

    ART. 4

    Hotărârea Guvernului nr. 1.538/2003 pentru organizarea şi funcţionarea Gărzii Financiare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 8 ianuarie 2004, cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

 

                  PRIM-MINISTRU

             CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

 

                       Contrasemnează:

                       Ministrul finanţelor publice,

                       Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

 

                       Ministrul administraţiei şi internelor,

                       Vasile Blaga


 

    ANEXA 1*)

 

    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

 

                               MODELUL

insignei metalice înseriate, pe suport din piele, ataşabilă la uniformă

 

    Figura 1, reprezentând modelul insignei metalice înseriate, pe suport din piele, ataşabilă la uniformă, se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1030 din 27 decembrie 2006, la pagina 5.

 

                               MODELUL

                        legitimaţiei de control

 

 ________________________________________________________________________

|  _____________                                                         |

| |             |          ROMÂNIA                                       |

| |             |    MINISTERUL FINANŢELOR                               |

| |             |          PUBLICE                                       |

| |             |      GARDA FINANCIARĂ              ____________        |

| |             |         LEGITIMAŢIE               /            \       |

| |             |         DE CONTROL               /   ROMÂNIA    \      |

| |             |                                 /                \     |

| |             |     Nr. ...........            |       GF         |    |

| |_____________|                                |                  |    |

|                                                 \GARDA FINANCIARĂ/     |

| Dl. ........................................     \              /      |

| FUNCŢIA ....................................      \____________/       |

| este împuternicit a efectua control în                                 |

| baza O.U.G. nr. 91/2003, cu                             VIZA           |

| modificările şi completările ulterioare.           COMISAR GENERAL     |

|                                                                        |

| Valabilă în ................................                           |

|________________________________________________________________________|

 

                                MODELUL

                          ordinului de serviciu

 

 ________________________________________________________________________

|                               ROMÂNIA                                  |

|                    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE                       |

|                           GARDA FINANCIARĂ                             |

|                                                                        |

|       COMISARIATUL/SECŢIA .......................................      |

|                                                                        |

|       ORDIN DE SERVICIU                                                |

|                                                                        |

| Dl. comisar .........................................................  |

| este autorizat să execute control operativ şi inopinat în domeniul     |

| economic, financiar şi vamal, în conformitate cu atribuţiile legale.   |

|                                                                        |

|                                         COMISAR GENERAL                |

|________________________________________________________________________|


 

    ANEXA 2 *1)

    (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.538/2003)

 

    *1) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

 

    Numărul maxim de posturi = 1.005, din care 120 în cadrul Comisariatului general*

 

                STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A GĂRZII FINANCIARE

 

                              _________________

                             | COMISAR GENERAL |

                             |_________________|

                             _______|____________

 _________________________  | COMISARIAT GENERAL |  __________________________

| Compartiment de         | |____________________| | Serviciul juridic şi     |

| colaborare europeană şi |__       |            __| contencios               |

| relaţii internaţionale  |  |      |           |  |                          |

|_________________________|  |      |           |  |__________________________|

 _________________________   |______|___________|   __________________________

| Compartiment organizare |  |      |           |  | Compartiment audit public|

| şi managementul         |__|      |           |__| intern şi inspecţie      |

| resurselor umane        |         |              | internă                  |

|_________________________|         |              |__________________________|

                    ________________|________________________________

           ________|________        |    _______|_________   ________|________

          | COMISAR GENERAL |       |   | COMISAR GENERAL | | COMISAR GENERAL |

          |     ADJUNCT     |       |   |     ADJUNCT     | |     ADJUNCT     |

          |_________________|       |   |_________________| |_________________|

         __________|__________      |______     |                   |

 _______|_________    ________|_________   |    |                   |

|   DIVIZIA 1     |  |    DIVIZIA 6     |  |    |                   |

|de control       |  |intervenţie rapidă|  |    |                   |

|operativ-inopinat|  |colaborare şi     |  |    |                   |

|în domeniile:    |  |interoperabilitate|  |    |                   |

|- producţiei,    |  |cu alte instituţii|  |    |                   |

|distribuţiei şi  |  |de stat           |  |    |                   |

|transportului    |  |- serviciul de    |  |    |                   |

|alcoolului şi    |  |luptă antifraudă  |  |    |                   |

|petrolului       |  |                  |  |    |                   |

|_________________|  |__________________|  |    |                   |

  _________________________________________|    |                   |

 |                     _________________________|                   |

 |           _________|________                     ________________|____

 |  ________|________  ________|________   ________|________  ___________|_____

 | |  DIVIZIA 2      ||  DIVIZIA 3      | |    DIVIZIA 4    ||    DIVIZIA 5    |

 | |de control       ||de control       | |- analize,       ||Financiar-       |

 | |operativ-inopinat||operativ-inopinat| |sinteze,         ||contabilitate,   |

 | |în domeniul      ||în domeniul      | |metodologii,     ||execuţie bugetară|

 | |produselor       ||produselor       | |proceduri, norme ||investiţii şi    |

 | |accizate: tutun  ||generale de      | |- control        ||logistică,       |

 | |şi cafea;        ||larg consum,     | |operativ-inopinat||administrativ-   |

 | |operaţiuni de    ||târguri şi oboare| |- tehnologia     ||protocol, relaţii|

 | |import-export    ||- jocuri de noroc| |informaţiei şi   ||cu mass-media şi |

 | |                 ||                 | |gestiunea datelor||publicul         |

 | |                 ||                 | |                 ||- control        |

 | |                 ||                 | |                 ||operativ-inopinat|

 | |_________________||_________________| |_________________||_________________|

 |_____________________________________

                   ____________________|_____________________

        __________|____________    :       :    _____________|_____________

       | COMISARIATE REGIONALE |   :       :   | COMISARIATUL MUNICIPIULUI |

       |                       |   :       :   |         BUCUREŞTI         |

       |_______________________|   :       :   |___________________________|

                      __________   :       :   __________

                     | Secţii   |  :       :  | Secţii   |

                     | judeţene |..:       :..| judeţene |

                     |__________|             |__________|

 

    NOTĂ:

    Diviziile se organizează la nivel de direcţie.

 

    * Începând cu 01.01.2007 numărul maxim de posturi = 1.305, din care 150 în cadrul Comisariatului General.


 

    ANEXA 3

    (Anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 1.538/2003)

 

                           NORME METODOLOGICE

privind constituirea şi utilizarea fondului de stimulente stabilit în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

    CAP. 1

    Sursele de constituire a fondului de stimulente

 

    ART. 1

    Fondul de stimulente se constituie, potrivit art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2004, cu modificările şi completările ulterioare, în procent de 15% din sumele încasate pentru bugetul statului ca urmare a controlului, reprezentând amenzi şi sume confiscate, şi în procent de 7% din sumele provenite din valorificarea bunurilor rezultate din confiscări, după deducerea cheltuielilor efectuate în scopul valorificării acestora.

    ART. 2

    Prin bunuri confiscate şi intrate în proprietatea privată a statului, în sensul prevederilor art. 1, se înţelege bunurile care au făcut obiectul confiscării pe baza proceselor-verbale sau a actelor de control ale Gărzii Financiare şi care au fost valorificate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, republicată, inclusiv bunurile abandonate în timpul controlului.

    ART. 3

    Sumele în valută provenite din sursele prevăzute la art. 1 se evaluează în lei, la cursul de schimb practicat de Banca Naţională a României în ziua în care acestea au devenit proprietatea statului.

    ART. 4

    Bunurile confiscate reprezentând arme, muniţii, echipament militar, produse şi materiale explozive, stupefiante, obiecte de patrimoniu, precum şi alte bunuri similare se predau de organele Gărzii Financiare şi se valorifică în condiţiile legii; sumele obţinute din valorificarea acestor bunuri nu se constituie în fond de stimulente.

 

    CAP. 2

    Evidenţierea fondului de stimulente

 

    ART. 5

    Fondul de stimulente se constituie şi se evidenţiază astfel:

    a) la nivelul comisariatelor regionale şi al Comisariatului Municipiului Bucureşti, din sumele provenite din activitatea proprie, precum şi din cea a secţiilor judeţene arondate ale Gărzii Financiare, reflectate distinct pe fiecare entitate care le-a creat;

    b) la nivelul Comisariatului general al Gărzii Financiare, din sumele provenite din activitatea proprie şi distinct din virarea, până la data de 15 a lunii curente pentru luna anterioară, a unei cote de 10% din fondul lunar constituit de comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti din activitatea proprie şi a secţiilor arondate.

    ART. 6

    Sumele constituite în condiţiile prevăzute la art. 5 lit. a) şi b) se evidenţiază distinct, în analitic, pe fiecare entitate care le-a creat, inclusiv pe secţiile judeţene ale Gărzii Financiare.

    ART. 7

    Sumele provenite din sursele prevăzute la art. 1 vor fi virate de administraţiile finanţelor publice şi, respectiv, de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili către comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti sau Comisariatul general al Gărzii Financiare. Comisarii şefi ai comisariatelor regionale şi al Comisariatului Municipiului Bucureşti, inclusiv comisarii şefi ai secţiilor judeţene, vor urmări modul de colectare, evidenţiere şi utilizare a fondului de stimulente constituit.

 

    CAP. 3

    Modul de utilizare a fondului de stimulente

 

    ART. 8

    Utilizarea sumelor constituite la nivelul fiecărei entităţi se face pe baza următoarelor criterii de repartizare:

    a) contribuţia directă şi efectivă, realizată cu respectarea normelor legale şi a îndatoririlor specifice, la atragerea de venituri suplimentare la bugetul de stat prin descoperirea faptelor de evaziune şi/sau de fraudă fiscală şi declanşarea măsurilor de recuperare a sumelor datorate;

    b) îndeplinirea cu competenţă şi profesionalism a atribuţiilor de control, având drept rezultat identificarea faptelor şi actelor prin care contribuabilii se sustrag de la plata taxelor, impozitelor şi a celorlalte contribuţii datorate;

    c) depistarea mijloacelor folosite şi a manoperelor utilizate pentru încălcarea sau nerespectarea dispoziţiilor legale care reglementează obligaţiile fiscale ale contribuabililor;

    d) îndeplinirea cu probitate a îndatoririlor de serviciu, executarea cu promptitudine, seriozitate şi bună-credinţă a operaţiunilor de control;

    e) aportul personal la realizarea obiectivelor compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea persoana respectivă;

    f) asumarea responsabilităţii şi a riscurilor pentru executarea misiunilor de control cu grad accentuat de pericol, menite să reducă sau să elimine acte ori fapte ilicite din domeniile de activitate de competenţa Gărzii Financiare;

    g) organizarea corespunzătoare a programului de lucru, însuşirea şi aplicarea normelor legale care stabilesc competenţele Gărzii Financiare;

    h) contribuţia efectivă a personalului care participă la activitatea de valorificare a bunurilor confiscate la îndeplinirea atribuţiilor ce îi sunt stabilite;

    i) semnalarea deficienţelor de reglementare şi a domeniilor de activitate în care se produc acte sau fapte ilicite şi formularea de propuneri concrete de îmbunătăţire a cadrului normativ;

    j) adoptarea unei conduite demne, a unui comportament civilizat, păstrarea integrităţii şi a simţului civic, implicarea în descoperirea şi combaterea oricărei manifestări ilicite în domeniile de activitate de competenţa Gărzii Financiare.

 

    CAP. 4

    Repartizarea şi acordarea stimulentelor

 

    ART. 9

    Cuantumul lunar al stimulentelor poate fi de cel mult 3 salarii de bază lunare brute pentru toate categoriile de personal din structura Gărzii Financiare, în baza criteriilor stabilite la art. 8.

    ART. 10

    Pentru contribuţii de valoare la descoperirea unor acte şi/sau fapte de evaziune şi/sau de fraudă fiscală, îmbunătăţirea activităţii Gărzii Financiare, eficientizarea actului de control, perfecţionarea cadrului normativ în aceste domenii, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate acorda stimulente peste nivelul prevăzut la art. 9.

    ART. 11

    Sunt competenţi să acorde stimulente, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice:

    a) preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, pentru personalul prevăzut la art. 10 şi pentru:

    - comisarul general al Gărzii Financiare;

    - comisarii generali adjuncţi şi comisarii şefi ai comisariatelor regionale şi cel al Comisariatului Municipiului Bucureşti, la propunerea comisarului general;

    b) comisarul general al Gărzii Financiare, pentru:

    - comisarii şefi de secţie, comisarii-şefi adjuncţi din cadrul comisariatelor regionale şi cel al Comisariatului Municipiului Bucureşti, la propunerea comisarilor generali adjuncţi;

    - comisarii şefi de divizie, şefii de serviciu şi şefii de birou din aparatul Comisariatului general al Gărzii Financiare, precum şi personalul de execuţie din cadrul Comisariatului general al Gărzii Financiare, la propunerea şefilor ierarhici ai acestora;

    c) comisarii şefi ai comisariatelor regionale, al Comisariatului Municipiului Bucureşti şi ai secţiilor judeţene, pentru personalul de execuţie din cadrul comisariatelor regionale, Comisariatului Municipiului Bucureşti şi secţiilor judeţene, la propunerea şefilor ierarhici.

 

    CAP. 5

    Dispoziţii finale

 

    ART. 12

    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate dispune, în cazuri temeinic justificate, redistribuirea unor fonduri de stimulente între entităţile care au contribuit la realizarea acestora, în aplicarea prevederilor cap. III.

    ART. 13

    Plata stimulentelor aprobate se face de regulă în cursul lunii curente, pentru luna expirată.

    ART. 14

    Sumele reprezentând fondul de stimulente, rămase neutilizate la sfârşitul lunii, respectiv al anului, se reportează lunar şi anual şi sunt utilizate cu aceeaşi destinaţie.

    ART. 15

    Evidenţierea în contabilitate a operaţiilor de constituire şi utilizare a fondurilor de stimulente se efectuează potrivit Instrucţiunilor privind aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice.

    ART. 16

    Stimulentele nu fac parte din salariul de bază, nu se suportă din fondul de salarii, iar asupra acestora nu se calculează contribuţia de asigurări sociale de stat şi contribuţia pentru ajutorul de şomaj. Stimulentele acordate personalului se impozitează în condiţiile legii.

    ART. 17

    Sumele existente în soldurile fondurilor de stimulente constituite până la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice se includ în noul fond de stimulente şi se utilizează potrivit prevederilor acestora.

    ART. 18

    Sumele incluse în fondul de stimulente cu încălcarea prevederilor legale privind constituirea acestora vor fi deduse din fondul existent sau constituit în perioada următoare şi vor fi virate la bugetul de stat. În cazul în care, ulterior constituirii şi utilizării fondului de stimulente, instanţele judecătoreşti au pronunţat hotărâri definitive şi irevocabile de anulare a sancţiunilor contravenţionale cu amendă sau a măsurilor de confiscare a bunurilor, sumele astfel constituite se deduc din fondul de stimulente şi vor avea destinaţia stabilită de lege.

    ART. 19

    Personalul însărcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul Comisariatului general al Gărzii Financiare, al comisariatelor regionale şi al Comisariatului Municipiului Bucureşti are obligaţia să verifice corecta constituire şi utilizare a fondului de stimulente şi să nu permită constituirea şi, după caz, plata sumelor încasate cu încălcarea prevederilor prezentelor norme metodologice.


 

    ANEXA 4*)

    (Anexa nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 1.538/2003)

 

    *) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.

 

                           NUMĂRUL MAXIM

de autoturisme, mijloace de transport speciale şi consumul lunar de carburanţi aprobat

 

________________________________________________________________________________

Tipul mijlocului de transport         Numărul maxim     Consumul maxim lunar

                                      aprobat           de carburanţi aprobat

                                      (bucăţi)

________________________________________________________________________________

Autoturisme pentru transportul

comisarilor în operaţiuni specifice

de control                                497             400 litri/autovehicul

Microbuze persoane                          3             400 litri/autovehicul

Ambarcaţiuni fluviale:

- cu o capacitate de 4 locuri

  plus echipaj                              1             800 litri/ambarcaţiune

- cu o capacitate de 8 - 10 locuri

  plus echipaj                              1           1.000 litri/ambarcaţiune

________________________________________________________________________________

TOTAL                                     502

________________________________________________________________________________

 

    NOTĂ:

    1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea, transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea comisarului general al Gărzii Financiare.

    2. Nu se consideră depăşiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadrează în limita carburantului normat în raport cu numărul de mijloace de transport aprobat pentru Garda Financiară.

    3. Numărul de autoturisme achiziţionate în perioada 1991 - 2005 este de 300, din care 171 sunt fabricate în perioada 1988 - 2000 şi îndeplinesc condiţiile de casare, urmând a fi scoase din uz şi înlocuite prin achiziţii în perioada imediat următoare.

    4. Personalul navigant şi de întreţinere al ambarcaţiunilor fluviale va fi prevăzut în statul de funcţii aprobat.

 

                              ---------------