Asculta

HOTĂRÂRE   Nr. 1346 din 27 noiembrie 2002

privind serviciile de asistenţă prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale pentru înregistrarea şi autorizarea funcţionării comercianţilor

EMITENT:      GUVERNUL ROMÂNIEI

PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL  NR. 903 din 12 decembrie 2002

 

    În temeiul art. 107 din Constituţie şi al art. 4 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 76/2001 privind simplificarea unor formalităţi administrative pentru înregistrarea şi autorizarea funcţionării comercianţilor, republicată, cu modificările ulterioare,

 

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

 

    ART. 1

    Serviciile de asistenţă prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale pentru înregistrarea şi autorizarea funcţionării comercianţilor, precum şi condiţiile concrete de acordare a acestora sunt prevăzute în anexa nr. 1.

    ART. 2

    (1) Se aprobă cuantumurile tarifelor pentru serviciile de asistenţă prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale pentru înregistrarea şi autorizarea funcţionării comercianţilor, prevăzute în anexa nr. 2.

    (2) Pentru poziţiile nr. 6 - 14 din anexa nr. 2 se poate aplica un tarif suplimentar de 30% pentru soluţionarea cererii în termen de 72 de ore.

    (3) Pentru poziţiile nr. 7 - 14 din anexa nr. 2, în cazul mai multor operaţiuni, se percepe o singură dată cel mai mare tarif plus 10% din acesta pentru fiecare nouă operaţiune, fără a se depăşi dublul tarifului de bază.

    ART. 3

    Serviciile de asistenţă din cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, pentru partea de înregistrare a comercianţilor, şi fiecare dintre autorităţile publice avizatoare reprezentate în Biroul unic, pentru partea proprie de autorizare a funcţionării comercianţilor, au obligaţia de a asigura zilnic un număr suficient de seturi complete, cuprinzând toate formularele necesare comercianţilor pentru înregistrare şi autorizarea funcţionării. Procurarea formularelor de către comercianţi este liberă şi gratuită.

    ART. 4

    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 5

    Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 575/2002 privind serviciile de asistenţă prestate de camerele de comerţ şi industrie teritoriale pentru înregistrarea şi autorizarea funcţionării comercianţilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 413 din 14 iunie 2002.

 

                  PRIM-MINISTRU

                  ADRIAN NĂSTASE

 

                         Contrasemnează:

                         Ministrul justiţiei,

                         Rodica Mihaela Stănoiu

 

                         Ministrul pentru întreprinderile

                         mici şi mijlocii şi cooperaţie,

                         Silvia Ciornei

 

                         p. Ministrul finanţelor publice,

                         Enache Jiru,

                         secretar de stat

 

    ANEXA 1

 

                         SERVICIILE DE ASISTENŢĂ

prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale pentru înregistrarea şi autorizarea funcţionării comercianţilor, precum şi condiţiile concrete de acordare a acestora

 

    ART. 1

    Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale vor putea acorda solicitanţilor, la cererea şi pe cheltuiala acestora, următoarele servicii de consultanţă:

    a) obţinerea rezervării firmei şi, după caz, a emblemei comerciantului;

    b) redactarea actelor constitutive şi a actelor modificatoare ale acestora, darea de dată certă sau, după caz, obţinerea autentificării acestora;

    c) efectuarea, în numele solicitantului, a vărsămintelor reprezentând aportul în numerar la capitalul social;

    d) redactarea declaraţiilor pe propria răspundere a fondatorilor, administratorilor, împuterniciţilor sucursalelor şi cenzorilor că îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege şi darea de dată certă pe declaraţie;

    e) obţinerea evaluării prin expertiză a bunurilor subscrise ca aport în natură la capitalul social şi obţinerea, după caz, pentru bunurile imobile:

    - a dovezii intabulării;

    - a certificatului constatator al sarcinilor cu care, eventual, este grevat respectivul bun;

    f) îndrumarea pentru completarea corectă a cererii de înregistrare şi autorizare a comerciantului;

    g) îndrumarea pentru întocmirea documentaţiilor tehnice în vederea obţinerii autorizaţiilor de funcţionare.

    ART. 2

    Condiţiile concrete de acordare a asistenţei pentru înregistrarea şi autorizarea funcţionării comercianţilor în cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale sunt următoarele:

    a) serviciile de asistenţă acordate comercianţilor se desfăşoară în structuri distincte de către Biroul unic;

    b) serviciile de asistenţă se acordă la cererea solicitantului şi pe cheltuiala acestuia;

    c) serviciile de asistenţă se acordă solicitanţilor înainte de depunerea cererii de înregistrare şi autorizare la Biroul unic;

    d) serviciile de asistenţă sunt asigurate de personal specializat în domeniul juridic, economic, precum şi de personal specializat pentru fiecare autoritate competentă să emită autorizaţii de funcţionare;

    e) serviciile de asistenţă se solicită pe cale convenţională, prin cerere de servicii explicită, cuprinzând serviciile solicitate, obligaţiile părţilor, termenele şi tarifele datorate;

    f) tarifele pentru serviciile prestate sunt prevăzute în anexa nr. 2 şi se aplică în mod unitar de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale.

 

    ANEXA 2*)

 

    *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

 

TARIFELE

pentru serviciile de asistenţă prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale înainte de depunerea cererii de înregistrare şi autorizare a funcţionării comercianţilor

 ______________________________________________________________________________

|Nr. |                    Denumirea serviciului                |    Tariful    |

|crt.|                                                         |    - lei -    |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|  1.| Obţinerea rezervării firmei/emblemei comerciantului     |        45.000 |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|  2.| Redactarea declaraţiilor pe propria răspundere a        |        20.000 |

|    | fondatorilor, administratorilor, împuterniciţilor       |pentru fiecare |

|    | sucursalelor şi a cenzorilor că îndeplinesc condiţiile  |    declaraţie |

|    | prevăzute de lege                                       |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|  3.| Efectuarea, în numele solicitanţilor, a vărsămintelor   |        75.000 |

|    | reprezentând aportul în numerar la capitalul social     |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|  4.| Obţinerea evaluării prin expertiză a bunurilor subscrise|     45.000**) |

|    | ca aport în natură la capitalul social                  |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|  5.| Asigurarea obţinerii, după caz, pentru                  |    70.000***) |

|    | bunurile imobile, a:                                    |               |

|    |    - dovezii intabulării;                               |               |

|    |    - certificatului constatator al sarcinilor cu care,  |               |

|    |      eventual, este grevat respectivul bun              |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|  6.| Redactarea actului constitutiv al societăţii pentru:    |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|    |    a) societate în nume colectiv (S.N.C.) sau comandită |       550.000 |

|    |       simplă                                            |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|    |    b) societate cu răspundere limitată (S.R.L.) -       |       800.000 |

|    |       asociat unic                                      |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|    |    c) societate cu răspundere limitată (S.R.L.) - cu 2  |1.300.000 + 5% |

|    |       asociaţi                                          |   din tarif   |

|    |                                                         | pentru fiecare|

|    |                                                         |asociat în plus|

|____|_________________________________________________________|_______________|

|    |    d) societate pe acţiuni (S.A.) şi în comandită pe    |2.000.000 + 2% |

|    |       acţiuni - cu 5 acţionari                          |   din tarif   |

|    |                                                         | pentru fiecare|

|    |                                                         |   acţionar în |

|    |                                                         |      plus     |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|  7.| Redactarea actului adiţional pentru schimbarea:         |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|    |  - sediului social                                      |       320.000 |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|    |  - denumirii firmei/emblemei (adaptare)                 |       320.000 |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|    |  - duratei societăţii                                   |       320.000 |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|    |  - formei juridice                                      |       530.000 |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|    |  - domeniului principal de activitate                   |       320.000 |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|    |  - administratorilor şi/sau cenzorilor                  |       530.000 |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|    |  - altor elemente ale actului constitutiv (nume,        |       320.000 |

|    |    domiciliu, participare la profit şi pierderi etc.)   |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|  8.| Redactarea actului adiţional pentru completarea         |       450.000 |

|    | obiectului de activitate                                |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|  9.| Redactarea actului adiţional pentru primirea/retragerea |       450.000 |

|    | de asociaţi                                             |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

| 10.| Redactarea actului adiţional pentru:                    |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|    |  - majorarea capitalului social                         |       530.000 |

|____|_________________________________________________________|_______________|

|    |  - reducerea capitalului social                         |       200.000 |

|____|_________________________________________________________|_______________|

| 11.| Redactarea actului adiţional pentru înfiinţarea de      |       200.000 |

|    | sedii secundare                                         |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

| 12.| Redactarea actului adiţional pentru divizarea/fuziunea  |       530.000 |

|    | societăţii                                              |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

| 13.| Redactarea actului adiţional pentru                     |       300.000 |

|    | dizolvarea/lichidarea societăţii                        |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

| 14.| Redactarea contractului de societate                    |       550.000 |

|____|_________________________________________________________|_______________|

| 15.| Dare de dată certă pentru actele redactate de serviciile|        90.000 |

|    | de asistenţă                                            |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

| 16.| Obţinerea autentificării                                |     50.000**) |

|____|_________________________________________________________|_______________|

| 17.| Îndrumare pentru completarea corectă a cererii de       |        45.000 |

|    | înregistrare şi autorizare a comerciantului             |               |

|____|_________________________________________________________|_______________|

| 18.| Îndrumare pentru întocmirea documentaţiilor tehnice în  |       20.000/ |

|    | vederea obţinerii autorizaţiilor de funcţionare         |   autorizaţie |

|____|_________________________________________________________|_______________|

    **) Nu cuprinde onorariul evaluatorului/notarului şi taxa de timbru judiciar, după caz.

    ***) Nu cuprinde taxele legale ale emitentului.