Potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) din Legea nr. 371/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea Politiei Comunitare, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 23/2005, aprobata prin Legea nr. 180/2005, in scopul asigurarii ordinii si linistii publice, precum si pentru cresterea eficientei pazei obiectivelor si a bunurilor apartinand domeniului public si privat al unitatilor administrativ-teritoriale, se poate infiinta la nivelul municipiilor, oraselor si sectoarelor municipiului Bucuresti, Politia Comunitara, ca serviciu public de interes local, specializat. Politia Comunitara are atributiile stabilite la art. 7 din lege, cu posibilitatea de a asigura si contra cost paza unor obiective, pe baza de contracte de prestari de servicii, incheiate de aceasta cu beneficiarii serviciilor prestate, conform art. 8 alin. (3) din lege.

            In conformitate cu prevederile art. 127 alin. (5) si (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, institutiile publice sunt persoane impozabile pentru:

            - activitatile desfasurate in calitate de autoritati publice, daca tratarea lor ca persoane neimpozabile ar produce distorsiuni concurentiale;

            - activitatile desfasurate in aceleasi conditii legale ca si cele aplicabile operatorilor economici, chiar daca sunt prestate in calitate de autoritate publica, precum si pentru activitatile urmatoare:

            - telecomunicatii;

            - furnizarea de apa, gaze, energie electrica, energie termica, agent frigorific si altele de aceeasi natura;

            - transport de bunuri si de persoane;

            - servicii prestate de porturi si aeroporturi;

            - livrarea de bunuri noi, produse pentru vanzare;

            - activitatea targurilor si expozitiilor comerciale;

            - depozitarea;

            - activitatile organelor de publicitate comerciala;

            - activitatile agentiilor de calatorie;

            - activitatile magazinelor pentru personal, cantine, restaurante si alte localuri asemanatoare.

            La pct. 3 alin. (3) si (4) din normele metodologice de aplicare a Titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile ulterioare, se stipuleaza ca, din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata, distorsiuni de concurenta rezulta atunci cand aceeasi activitate este desfasurata de mai multi operatori economici, dintre care unii beneficiaza de un tratament fiscal preferential, astfel incat contravaloarea bunurilor livrate si/sau a serviciilor prestate de acestia nu este grevata de taxa pe valoarea adaugata, fata de ceilalti operatori economici care sunt obligati sa greveze contravaloarea livrarilor de bunuri si/sau a prestarilor de servicii efectuate cu taxa pe valoarea adaugata.

            In situatia in care institutiile publice desfasoara activitati de natura celor prevazute la art. 127 alin. (5) si (6) din Codul fiscal, persoana impozabila poate fi considerata institutia publica in ansamblu sau, in functie de natura activitatii desfasurate, numai partea din structura organizatorica prin care sunt realizate acele activitati.

           

            Avand in vedere prevederile art. 127 alin. (5) si (6) din Codul fiscal, Politia Comunitara se considera persoana impozabila pentru serviciile de paza a obiectivelor asigurate contra cost, pe baza de contractate de prestari de servicii incheiate cu beneficiarii serviciilor prestate, intrucat sunt servicii care se efectueaza de mai multi operatori economici, in aceleasi conditii legale ca si cele aplicabile acestora si ca urmare tratarea lor diferita din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata ar produce distorsiuni de concurenta.