In conformitate cu prevederile art. 133 alin. (2) lit. h) din Codul fiscal, in cazul serviciilor constand in lucrari efectuate asupra bunurilor mobile corporale, locul prestarii de servicii este considerat a fi locul unde acestea sunt prestate.

            Prin exceptie, conform art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 din Codul fiscal, se considera ca aceste servicii au loc in statul membru care a atribuit codul de inregistrare in scopuri de TVA, in cazul in care aceste servicii sunt prestate unui client care ii comunica prestatorului un cod de inregistrare in scopuri de TVA, valabil atribuit de autoritatile competente dintr-un stat membru, altul decat cel in care se presteaza efectiv serviciile, si se refera la bunuri transportate in afara statului membru in care serviciile sunt prestate. In situatia descrisa, exceptia prevazuta de lege nu este aplicabila  intrucat prestatorul din Romania nu poate dovedi transportul bunurilor reparate in afara Romaniei.

            In contextul celor de mai sus consideram ca prestatorul din Romania era persoana obligata la plata taxei pe valoarea adaugata, in conformitate cu prevederile art. 150 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, iar contravaloarea prestatiei a fost in mod corect facturata beneficiarului din Bulgaria cu TVA 19%. Daca societatea din Bulgaria a achitat contravaloarea facturii inclusiv taxa pe valoarea adaugata aferenta, in baza art. 1472 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, poate solicita rambursarea taxei achitate, in conditiile prezentate la pct. 49 din Normele metodologice de aplicare a Titlului VI din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

            Referitor la modalitatea de completare a facturilor anexate la cererea de rambursare a taxei pe valoarea adaugata precizam ca acestea trebuie sa contina elementele obligatorii prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, prin urmare absenta oricaruia dintre acestea, inclusiv codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului serviciului, atrage dupa sine refuzul dreptului la rambursare a sumei reprezentand taxa pe valoarea adaugata aferenta achizitiei realizate in baza respectivelor facturi.

   In subsidiar precizam ca, in situatia descrisa, pot fi aplicate prevederile art. 159 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, privind corectarea documentelor.