Potrivit prevederilor
art.270 din Codul fiscal şi a prevederilor pct.162-164 din Normele metodologice de aplicare a Codul fiscal, publicate în Hotărârea
Guvernului nr.44/2004, beneficiarii
serviciilor de reclamă şi publicitate realizate în baza unui contract
sau a unei altfel de înţelegeri încheiate cu oricare altă
persoană datorează această taxă la bugetul local al
unităţii administrativ-teritoriale în raza căreia persoana
respectivă prestează aceste servicii.
Taxa pentru serviciile de
reclamă şi publicitate se calculează prin aplicarea unei cote
cuprinse între 1% şi 3% la valoarea
serviciilor de reclamă şi publicitate, exclusiv taxa pe valoarea
adăugată. Această taxă se plăteşte lunar de
către prestatorul serviciului de reclamă şi publicitate pe
toată durata desfăşurării contractului, până la data
de 10 a lunii următoare datorării taxei.
Totodată, potrivit prevederilor alin.3) lit.e) al art.137 din Codul fiscal, baza de impozitare nu cuprinde
sumele achitate de furnizor (sau prestator) în numele şi în contul
clientului, şi care apoi se decontează acestuia, precum şi
sumele încasate în numele şi în contul unei alte persoane.
De asemenea, potrivit prevederilor pct.19 alin.4) lit.a) din normele metodologice date în aplicarea art.137, sumele
încasate în numele şi în contul altei persoane cuprind: cotizaţiile, onorariile,
redevenţele, taxele sau alte plăţi încasate în contul unei
instituţii publice, dacă pentru acestea instituţia publică
nu este persoana impozabilă în sensul art. 127
din Codul fiscal.
Având în vedere
prevederile menţionate, prestatorii de servicii de reclamă şi
publicitate vor calcula şi încasa taxa aferentă acestor servicii în
contul beneficiarilor, fără a fi inclusă în baza de impozitare
privind TVA.