Potrivit dispozitiilor pct. 66 alin. (7) si alin. (9) din Normele Metodologice
de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, exista numai doua situatii
in care persoanele impozabile
inregistrate in scopuri de
TVA pot solicita anularea inregistrarii.
Astfel, orice persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA si care in urma inregistrarii respective desfasoara
exclusiv operatiuni ce nu dau dreptul la deducere va solicita
anularea inregistrarii in termen de 10 zile de la incheierea lunii in care se desfasoara exclusiv operatiuni fara drept de deducere. De asemenea, orice persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA si care isi inceteaza
activitatea economica va solicita
sa fie radiata in termen de 15 zile de la data documentelor ce evidentiaza acest lucru.
Solicitarea anularii inregistrarii
in scopuri de TVA, in oricare
din cele doua situatii mai sus
mentionate, se realizeaza prin completarea formularului (010) “Declaratie de
inregistrare fiscala / Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati
fara personalitate juridica”, aprobat prin Ordinul ministrului
finantelor publice
nr.262/2007 pentru aprobarea
formularelor de înregistrare
fiscala a contribuabililor,
cu modificarile ulterioare.
Declaratia de inregistrare fiscala / Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte
entitati fara personalitate juridica se depune la registratura organului fiscal in a carui evidenta este
inregistrat contribuabilul,
ori la posta prin scrisoare recomandata. Precizam ca modelul formularului (010) si instructiunile de completare ale acestuia pot fi gasite pe
pagina de internet a Ministerului
Economiei si Finantelor, www.mfinante.ro, portalul ANAF, sectiunea Asistenta contribuabili – Toate formularele, cu explicatii.