Din datele furnizate, reiese ca agentia de turism primeste facturi pe numele său si refactureaza in nume propriu serviciile respective.  Astfel, la art. 129 alin. (2) din Codul fiscal, se prevede ca o persoană impozabilă, care acţionează în nume propriu, dar în contul altei persoane, ca intermediar în prestarea de servicii, se consideră că a primit şi a prestat ea însăşi aceste servicii, în condiţiile stabilite la pct. 7 alin. (1) din norme coroborat cu pct. pct. 6 alin. (2) si (3) din norme.

Conform pct. 6 alin. (3) din norme, prevederile alin. (2) se aplică sub denumirea de structură de comisionar [...].

Potrivit pct. 19 alin. (3) din norme, persoana care aplica structura de comisionar nu este obligata sa aiba inscris in obiectul de activitate realizarea livrarilor/prestarilor pe care le refactureaza. Se considera ca numai din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata persoana care aplica structura de comisionar realizeaza o livrare/prestare de aceeasi natura ca si cea realizata de persoana care a realizat efectiv livrarea sau prestarea. Aplicand structura de comisionar, se considera ca, din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata, agentia de turism presteaza in nume propriu servicii de inchiriere de mijloace de transport, pentru care sunt incidente urmatoarele prevederi legale: la art. 133 alin. (2) lit. g) pct. 1) din Codul fiscal, se stipuleaza ca locul prestării pentru închirierea bunurilor mobile corporale, cu excepţia mijloacelor de transport este considerat a fi locul unde clientul căruia îi sunt prestate serviciile este stabilit sau are un sediu fix, cu condiţia ca respectivul client să fie stabilit sau să aibă un sediu fix în afara Comunităţii ori să fie o persoană impozabilă acţionând ca atare, stabilită sau care are un sediu fix în Comunitate, dar nu în acelaşi stat cu prestatorul.

Prin urmare, avand in vedere ca in speta in cauza este vorba de inchiriere de mijloace de transport, reiese ca nu pot fi aplicabile prevederile art. 133 alin. (2) lit. g) pct. 1) din Codul fiscal, mai sus mentionat. Astfel, pentru inchirierea de mijloace de transport se vor aplica prevederile art. 133 alin. (1) din Codul fiscal, care stipuleaza ca locul prestării de servicii este considerat a fi locul unde prestatorul este stabilit sau are un sediu fix de la care serviciile sunt efectuate. In acest sens, la pct. 13 alin. (3) din norme se precizeaza de asemenea ca operaţiunile de leasing sau închiriere de mijloace de transport prestate de un prestator stabilit în Comunitate către un beneficiar stabilit în Comunitate au locul in statul membru unde prestatorul este stabilit sau are un sediu fix de la care serviciile sunt efectuate.

In context, precizam ca in aceasta situatie, nu are relevanta locul utilizarii efective a mijlocului de transport. Prin urmare, locul prestarii serviciilor de inchiriere de autoturisme efectuate de agentia de turism catre clientii sai este in Romania. Astfel, agentia de turism din Romania va emite o factura pentru serviciile de inchiriere de autoturisme cu cota standard de taxa pe valoarea adaugata prevazuta la art. 140 alin. (1) din Codul fiscal.