Direcţia de Buget şi
Contabilitate Internă
Direcţia de buget şi contabilitate
internă asigură îndeplinirea atribuţiilor specifice Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală ce revin din actele normative în
vigoare, dispoziţiile conducerii ANAF, în domeniul elaborării şi
execuţiei bugetului propriu, al controlului financiar preventiv privind
bugetul de cheltuieli propriu, al contabilităţii, calculului şi
acordării drepturilor de personal pentru aparatul propriu, precum şi
a gestionării bunurilor.
Atribuţiile Direcţiei de buget şi contabilitate internă:
- elaborează proiectul bugetului de cheltuieli pentru aparatul
propriu al ANAF şi structurile sale subordonate, care se înaintează
MEF – Direcţia de Buget şi Contabilitate Internă;
- urmăreşte şi verifică respectarea
disciplinei financiare şi bugetare de către structurile subordonate
ANAF;
- efectuează repartizarea creditelor bugetare pe
structuri subordonate, precum şi modificarea acestora;
- întocmeşte documentele necesare deschiderii finanţării
investiţiilor aprobate pentru centrală ANAF;
- răspunde de exercitarea controlului financiar
preventiv propriu asupra documentelor ce cuprind proiectele de operaţiuni
care se referă la drepturile şi obligaţiile patrimoniale ale
ANAF ca ordonator secundar de credite, în faza de angajare şi de plată;
- organizează şi
răspunde de ţinerea evidenţei contabile conform legislaţiei
în vigoareprivind activitatea aparatului
propriu A.N.A.F;
- întocmeşte Situaţiile Financiare pentru aparatul
propriu A.N.A.F, analizează, centralizează şi întocmeşte
Situaţiile Financiare ale structurilor teritoriale
- organizează evidenţa debitelor preluate de ANAF
privind pagubele aduse statului conform comunicărilor Direcţiei
Generale Juridice;
- asigură plata drepturilor salariale şi a altor
drepturi de personal, cuvenite personalului ANAF;
- întocmeşte documentaţia necesară efectuării
plăţilor privind despăgubirile civile, precum şi cheltuieli
juduciare şi extrajudiciare derivate din acţiuni în reprezentarea
intereselor statului, potrivit dispoziţiilor legale;
- întocmeşte documentaţia necesară efectuării
plăţilor privind contravaloarea serviciilor de consultanţă şi
expertiză;
- verifică documentaţiile pentru achiziţii
de bunuri sau servicii prezentate de structurile ANAF, întocmeşte formele
de plată pe care le supune controlului financiar preventiv propriu şi
după caz controlului financiar preventiv delegat şi execută
plata;
- efectuează operaţiuni de casierie în lei şi
valută;
- participă la inventarierea valorilor materiale şi
băneşti în cadrul aparatului propriu al ANAF, la stabilirea
rezultatelor inventarierii şi la valorificarea acestora;
- supune aprobării ordonatorului secundar de credite
procesele – verbale de scoatere din funcţiune a activelor fixe şi a
materialelor de natura obiectelor de inventar
aflate în patrimoiul unităţilor subordonate;
- verifică balanţa sintetică a creanţelor
bugetului de stat la nivelul unităţilor subordonate în vederea preluării
datelor în situaţiile financiare centralizate;
- colaborează cu direcţiile de specialitate din
cadrul ANAF şi MEF pentru organizarea şi conducerea contabilităţii
analitice a creanţelor bugetare;
- asigură verificarea şi soluţionarea
cererilor, scrisorilor, sesizărilor şi reclamaţiilor, având
legatură cu activitatea DBCI, adresate conducerii direcţiei sau ANAF;
- îndrumă şi răspunde de elaborarea
studiilor, analizelor şi proiectelor de acte normative cu privire la
domeniul de activitate al direcţiei şi unităţilor
subordonate;
- elaborează studii, analize, informări, rapoarte
şi alte lucrări sau acţiuni cuprinse în programele de activitate
sau dispuse de conducerea ierarhică.
Strategiile
de acţiune pe termen scurt şi mediu
- elaborarea cu responsabilitate a bugetului de cheltuieli
pentru activitatea proprie a A.N.A.F. şi a structurilor subordonate,
urmărindu-se economicitatea şi eficientizarea întregii
activităţi;
- întărirea disciplinei financiare prin monitorizarea
strictă a fondurilor publice alocate şi a cheltuielilor efectuate de unităţile
subordonate;
- identificarea unui plan de pregătire
profesională care să asigure direcţiei îndeplinirea sarcinilor
cu rezultate optime;
- Eficientizarea activităţii Compartimentului de
contabilitate a creanţelor bugetare astfel încât să nu existe erori
în raportarea datelor transmise din teritoriu;
- Îmbunătăţirea gradului de urmărire
(monitorizare) contabilă a creanţelor bugetare ;
- Definitivarea normelor privind circuitul documentelor
şi supunerea acestora spre aprobarea conducerii A.N.A.F.;
- Dezvoltarea şi consolidarea capacităţii
întregului sistem în ceea ce priveşte controlul managerial intern;
- Dezvoltarea şi eficientizarea programelor
informatice folosite ca suport fundamental pentru desfăşurarea
activităţilor operative prevăzute în activitatea Direcţiei
de Buget şi Contabilitate Internă cât şi în cel al structurilor subordonate.
Structura Direcţiei de buget şi contabilitate
internă
Direcţia
de buget şi contabilitate interna are urmatoarea structură
organizatoricăServiciul Buget, Financiar şi Drepturi
Salariale, aflat în subordinea directorului adjunct;Serviciul Contabilitate, aflat în subordinea
directorului adjunct;Compartimentul contabilitatea creanţelor
bugetare, aflat în subordinea directorului.