Pot exista cazuri în care contribuabil care accesează dosarul fiscal doreşte să renunţe la acest serviciu, de exemplu, când persoana împuternicită nu mai lucrează pentru aceeaşi firmă.
Dacă revocarea dreptului de utilizare a serviciului Acces controlat la dosarul fiscal se solicită de titularul certificatului calificat, atunci acesta completează formularul 153 Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului acces controlat la informaţiile cuprinse în dosarul fiscal, care se descarcă la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/cer_153_2013.pdf. Cererea se listează, se semnează de titularul certificatului şi de către contribuabil, se scanează şi se transmite prin e-mail pe adresa admin.portal@mfinante.ro.
Dacă revocarea dreptului de utilizare a serviciului se solicită de o persoană diferită de persoana pentru care acest drept a fost obţinut, formularul 153 se depune în format hârtie, semnat şi ştampilat de către contribuabili, la unitatea fiscală în a cărei rază contribuabilul îşi are domiciliul fiscal. Cererea va fi însoţită de următoarele documente:
- actul de autorizare a funcţionării contribuabilului, în original şi copie;
- documentul de identitate al persoanei care solicită revocarea certificatului digital, în original şi copie;
- împuternicire eliberată de contribuabil, din care rezultă dreptul solicitantului de a revoca dreptul de utilizare a serviciului Acces controlat la dosarul fiscal.
Atenţie: prin formularul 153 nu se anulează certificatul digital, ci doar dreptul de acces la serviciul Acces controlat la dosarul fiscal.